Permalänk
Medlem

Hittar inte Wifi efter att strömbrott

Hej
Grabben drog ut strömkabeln till datorn och nu kan jag inte hitta wifiet i lägenheten. Inget wifi dyker upp i datorn. Har mitt wifikort i mitt moderkort Asus Crosshair VII hero. Har ominstallerat alla drivrutiner, felsökt så gott det går.

Är det kört?

Tack på förhand för svar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av employed:

Hej
Grabben drog ut strömkabeln till datorn och nu kan jag inte hitta wifiet i lägenheten. Inget wifi dyker upp i datorn. Har mitt wifikort i mitt moderkort Asus Crosshair VII hero. Har ominstallerat alla drivrutiner, felsökt så gott det går.

Är det kört?

Tack på förhand för svar.

Vad är det du inte hittar, ssid eller kan du inte se wifikortet i enhetshanteraren eller nått annat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det du inte hittar, ssid eller kan du inte se wifikortet i enhetshanteraren eller nått annat ?

Hittar inte wifikortet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av employed:

Hittar inte wifikortet.

Prova göra en cmos reset på moderkortet utifall inställningarna påverkats så det blev avstängt i bios.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prova göra en cmos reset på moderkortet utifall inställningarna påverkats så det blev avstängt i bios.

Var lite upptagen igår så kunde inte svara på direkten.

Fick det att funka genom att köra cmos. Tack för hjälpen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av employed:

Var lite upptagen igår så kunde inte svara på direkten.

Fick det att funka genom att köra cmos. Tack för hjälpen.

Bra att det löste sig så pass enkelt i stället för att det var nån hårdvara som gått sänder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.