Phanteks Evolv Shift XT – ett kompakt chassi i toppklass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Har blivit lite kär i chassit och hittade ett sjukt clean bygge med den, 7:50 lång video nedan på det potentiellt snyggaste datorbygget med vattenkylning jag någonsin sett! Damn, säger jag!

https://www.youtube.com/watch?v=gyUFl2Eh3IY

Sjukt snyggt, men ser ut att kosta en bra slant... grym musik btw

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Har blivit lite kär i chassit och hittade ett sjukt clean bygge med den, 7:50 lång video nedan på det potentiellt snyggaste datorbygget med vattenkylning jag någonsin sett! Damn, säger jag!

https://www.youtube.com/watch?v=gyUFl2Eh3IY

Fläsk så snyggt!
Men en sak jag reagerade på, minnena och blocket till CPU:n dom hamnar ju upp och ner i en låda med en konventionell layout på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Fläsk så snyggt!
Men en sak jag reagerade på, minnena och blocket till CPU:n dom hamnar ju upp och ner i en låda med en konventionell layout på moderkortet.

Tänkte inte att det var ett jätteproblem? Dock så blev jag irriterad på den upp-och-nedvända I/O panelen baktill, fast man behöver ju inte koppla in sladdarna så himla ofta så är nog marginellt störande

Permalänk
Medlem

Nu har komplett ändra till:

Inte i lager. 41 st. förväntas att skickas 2 juli 2022 (osäkert datum)

Får hoppas det är en glitch i systemet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Uppdaterat till 31 juli 2022 (osäkert datum) nu

Nog ingen glitch. Kan ju vara så att de som beställde tidigare kommer få den i mars som tänkt, men att de inte vet när de får fram fler enheter till ytterligare kunder?

Permalänk

”Här får vi en tydlig bild av den väldigt gedigna PCI Express 4.0-förlängaren som medföljer chassit, vilken då kommer att koppla samman moderkortet med grafikkortet som monteras i den motsatta kammaren.”

Kommer det inte gå att i framtiden utnyttja PCI Express 5.0 fullt ut med detta chassi, eller går det att skaffa en 5.0-förlängare som funkar med chassit? 🤔

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma