Futurama kommer tillbaka... igen

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det kommer bli lika dåligt som Simpsons är numera, och då kan de lika gärna låta bli.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Det var en synd att lägga ned den serien.
Till och med filmerna + de senaste säsongerna har hållt hög kvalite enligt mig - minst lika bra som orginalsäsongerna.

Permalänk
Medlem

Glad nyhet!
Tyckte förra nystarten dom gjorde vart bra så hoppas att också denna hamnar på minst samma nivå.

Blir konstigt om Bender har ny röst dock.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Har man inga ideer till nya serier eller filmer så får man återuppliva gamla lik och skrapa deras minnen i backen.
Tänker på de nya starwars filmerna som jag sett 2 gånger men fortfarade inte minns något av för de var så intet sägande.
Att disney håller i tyglarna känns inte helt bra. Hoppas jag har fel.
Utan bender är det döfött

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kommer absolut se, Futurama är egentligen den enda animerade serien jag någonsin gillat. Känner mig dock också en aning skeptisk om Disney ligger bakom. De lyckas förstöra det mesta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Känns tveksamt, det behöver bli upp till bevis att en tredje runda handlar om mer än bara nostalgi oss tittarna.

Permalänk
Medlem

Futurama var satir som slog åt alla håll, det får man inte längre så där försvinner mycket av charmen med Futurama. Bender var ju inte direkt politiskt korrekt så han blir väl första att "kastreras". PASS!

Permalänk
Medlem

Jag blev förvånad att en sådan megasuccé lades ner i förtid.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat se det, dock inte via Hulu. Finns det ens i Sverige än?

Permalänk

En polare pausa sig själv från att titta på "sista" avsnittet extremt länge.
Vilken fredagsnyhet!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Kommer absolut att kolla, men lyckas de inte få med DiMaggio får de fan pensionera Bender som karaktär. Att ge honom en annan röst går fetbort, då är det bättre att han inte är med över huvud taget.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag är taggad en av mina favoritserier.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Futurama och Rick and Morty är favoriterna, riktigt lyxigt att ens favoritserier är pågående just nu:D

Skillnaden idag är att när Futurama gick så var det brist på serier som låg på så hög nivå, men nu så finns det ett flertal.
Får se ifall det håller upp lika bra nu när man kanske är lite mer kräsen, men när den gick så var det ju inget som ens kom i närheten.

Jag tror dock att uppehållen har varit bra och har hjälpt serien att hålla hög kvalité, samma sak med Rick and Morty som kan ha väldigt plågsamt lång tid emellan säsongerna.

Riktig guldålder vi lever i just nu alltså, typ inom all media/underhållning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Emellan fick vi Disenchantment vilket också var bra.

+1 på den. Om ni missat Disenchantment kan jag varmt rekommendera den, kanske lite långsammare humor än Futurama och kan vara lite svårt att sympatisera med karaktärer då i princip alla är svin (vilket ju iofs även är sant med något (Leela) undantag i Furutama)

Permalänk
Medlem

Hm, dock utan Bender då? Kommer inte funka bra.
Sen finns väl Hulu bara i USA och Japan?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag ser detta som en absolut vinst. Antingen så håller de måttet och jag kommer vara överlycklig, eller så floppar de och då behöver jag inte se det och inte heller bry mig.

Så jag har allt att vinna och inget att förlora. Win/Win

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De sista säsongerna, förlåt, de nya sista säsongerna av futurama var klart sämre än orginalet.
Hoppar att de går back to the roots här, då blir det nog fan helt fantastiskt!

Håller helt med så jag är lite kluven inför detta. Säsong 1-5 är awesome men resten.. meh mest roligt att se futurama men de är inte lika bra som de första fem (imho )
Kommer att börja kolla men om de inte är lika bra som 1-5 så kommer jag inte att se allt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Svårt att göra Futurama utan Bender dock.
Hoppas verkligen att han kommer tillbaka.
Går ju byta röst förstås (funkar ju tom historiemässigt eftersom han är robot), men man vill ju gärna ha orginalet!

Sjukt kul oavsett att denna serie återuppstår ytterligare en gång.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Fantastiska nyheter! Hoppas avsnitten även kommer till Disney+.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Är det inte benders originalröst kan man lika gärna skippa det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Fantastiska nyheter! Hoppas avsnitten även kommer till Disney+.

Tveksamt eftersom det är HULU som beställt det men man kan ju hoppas

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Låt de gamla serierna (och filmerna) få vila i frid.
Det blir bara kalops om dom återupplivas eller får hålla på för länge.

Kan ni t.ex. föreställa er en modern version "Yes, Minister/Prime minister"?
Nej det skulle såklart inte gå att vara så kritisk numera.
Eller "Absolutely fabulous", sälja sin dotter till en afrikan och skämta om det? cancelled!
För att inte tala om "Fawlty Towers".

I en värld där det inte ens är OK att skämta om saker så är det bättre om gammalt material inte hamnar i rampljuset igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Låt de gamla serierna (och filmerna) få vila i frid.
Det blir bara kalops om dom återupplivas eller får hålla på för länge.

Kan ni t.ex. föreställa er en modern version "Yes, Minister/Prime minister"?
Nej det skulle såklart inte gå att vara så kritisk numera.
Eller "Absolutely fabulous", sälja sin dotter till en afrikan och skämta om det? cancelled!
För att inte tala om "Fawlty Towers".

I en värld där det inte ens är OK att skämta om saker så är det bättre om gammalt material inte hamnar i rampljuset igen.

För mig får gärna south park fortsätta i all oändlighet. Det hade gärna seinfeld fått göra också. Simpsons did it?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Låt de gamla serierna (och filmerna) få vila i frid.
Det blir bara kalops om dom återupplivas eller får hålla på för länge.

Kan ni t.ex. föreställa er en modern version "Yes, Minister/Prime minister"?
Nej det skulle såklart inte gå att vara så kritisk numera.
Eller "Absolutely fabulous", sälja sin dotter till en afrikan och skämta om det? cancelled!
För att inte tala om "Fawlty Towers".

I en värld där det inte ens är OK att skämta om saker så är det bättre om gammalt material inte hamnar i rampljuset igen.

Finns faktiskt modernare version av själva konceptet med Yes Minister/ Yes Prime Minister i form av The Thick Of It, men tror det fungerade bättre just för att det togs in nya karaktärer. Brittisk tv är bra på det viset att de vet när ett avslut är bra för en serie.

Permalänk
Medlem

Älskar Futurama!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

För mig får gärna south park fortsätta i all oändlighet. Det hade gärna seinfeld fått göra också. Simpsons did it?!

Så är det väl med många serier. Tycker personligen att south park gått för långt och extremt, är för mycket. Nånstans runt 10-11 säsongerna tycker jag är ok.
Sen spårar det bara ur.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Så är det väl med många serier. Tycker personligen att south park gått för långt och extremt, är för mycket. Nånstans runt 10-11 säsongerna tycker jag är ok.
Sen spårar det bara ur.

Spårat ur i vilket avseende? Jag tycker de senaste två post covid varit extremt talande för samtidens beskaffenhet där man pratar om nutiden som "framtiden". Det har nästan jag också börjat göra. Får vår samtid är så långt från den verklighet jag kan tänka mig att leva i. Hah. Tragiskt men sant.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Tveksamt eftersom det är HULU som beställt det men man kan ju hoppas

Disney äger Hulu (och Futurama), och en massa annat som visas på Hulu släpps även på Disney+. Nu senast så var det serien Pam & Tommy, som är skapat åt Hulu men finns på Disney+.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trihxeem:

Tveksamt eftersom det är HULU som beställt det men man kan ju hoppas

Hulu är ju i princip Disney. Från början ägde de stora amerikanska TV-kanalerna lika stora andelar av Hulu, och några mindre bolag/kanaler ägde mindre andelar. Men Disney har ju köpt upp så många kanaler att de nu är majoritetsägare vilket har gjort att andra kanaler, som inte ägs av Disney, har lämnat tjänsten. Nu är det väl bara NBC-Universal som är kvar som inte är Disney-ägt.

Jag har Hulu via VPN som jag betalar för men mycket av innehållet kommer ju till Disney+ så jag vet inte om det är värt det längre riktigt. Samtidigt kommer inte allt till Disney+, många saker köps av andra streamingtjänster, som Handmaids Tale exempelvis, Hulu-producerat men här finns det väl på HBO.