Testpilot: Deltaco GAM-100 – kompakt och trådlöst tangentbord för spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hur upplever du ergonomin? Ser ganska högt ut men intressant tangentbord.

Sitter som en smäck!
Blev lite av en vaneperiod att bruka utan handledsskydd.

Är mycket nöjd

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

För många år sedan fanns ett tangentbord som hette Happy Hacking, där hade man tagit bort caps lock tangenten. Den mest onödigaste tangenten på ett tgb.

Finns fortfarande, men är ganska dyra och med exklusiva Topre-brytare.
HHKB Professional - serien uppdaterades för två år sedan med små design-tweaks, Bluetooth-version till 4.2 och USB typ C.

På ett något dyrare tangentbord så förväntar man sig att Caps Lock ska gå att mappa om till Control, tycker jag. Och då helst lagrat på tangentbordet, som på HHKB.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Alla tangenter behövs väl för att TGB skall fullt AT komaptibelt. Det har kommit gått väldig många varianter genom på TGB . IBM Orginal tgb är fortfarande bästa..

Du menar tangentbordet som saknar piltangenter, Alt Gr, Del, Insert, Home/End och PgUp/PgDn, F11 och F12 ?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande väldigt nöjd med mitt corsair K63, vem behöver RGB liksom

Det är ju lite högljutt men men, det är väl tur att man inte är en tangentbordsnörd.

Permalänk
99:e percentilen

Naturligtvis kan jag inte helt bortse från känslan av att inte kunna lita på att alla mina knapptryck registreras korrekt, men det är som sagt svårt att dra några definitiva slutsatser på den punkten. Jag anser mig inte ha något fog för att hävda att detta är en inneboende egenskap hos produkten, och väljer därför att bortse från det.

En månad senare måste jag säga att det inte verkar som att jag inbillade mig. Det har hänt många gånger att nedtryckningar eller uppsläppningar inte registrerats, vilket exempelvis i CS fått till följd att jag inte kunnat gå som jag velat eller fortsatt gå i sidled trots att jag slutat hålla nere A eller D. Jag kan inte svära på att orsaken inte är SBT (lol), men jag kan inte minnas att jag varit med om något liknande på något annat seriöst tangentbord jag använt.

Det ska poängteras att jag bara använt ett av de tre exemplaren den senaste månaden, nämligen det svarta med bruna brytare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Du menar tangentbordet som saknar piltangenter, Alt Gr, Del, Insert, Home/End och PgUp/PgDn, F11 och F12 ?

Kanske ett förtydligande. IBM PC tgb hade funktionstangenterna på vänstersida. Utan det är som var IBM AT tgb är väl det vi använder idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Finns fortfarande, men är ganska dyra och med exklusiva Topre-brytare.
HHKB Professional - serien uppdaterades för två år sedan med små design-tweaks, Bluetooth-version till 4.2 och USB typ C.

På ett något dyrare tangentbord så förväntar man sig att Caps Lock ska gå att mappa om till Control, tycker jag. Och då helst lagrat på tangentbordet, som på HHKB.

Num lock och Caps lock skall finnas små dip switchar under tgb, så man kommer åt dem av misstag.