Tråden för 2-kanals stereo med högtalare

Permalänk
Avstängd

Lägger man dock högtalare på skrivbordet så brukar de generellt inte låta lika bra, dels för att det är tidiga reflektioner från bordet men kanske framför allt att man spelar på betydligt lägre nivå och då kommer inte basen fram på samma sätt.

Frequency response (-6dB dynamic): 22Hz-36kHz
Är dock helt klart imponerande om det stämmer, vore intressant att se oberoende mätningar på allt.
Samtidigt så är de svindyra (54k för stativare), skulle hellre satsa på golvare då som går ner till 20hz på riktigt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Lägger man dock högtalare på skrivbordet så brukar de generellt inte låta lika bra, dels för att det är tidiga reflektioner från bordet

Därför man har en rejäl hög med granitplattor och ovanpå det dubbla täta skumplastplattor under sina aktiva skrivbordsmonitorer. För att a./ komma upp nära nivå med öronen b./ inte föra vidare några resonanser till bordet c./ minska reflektionerna

Fungerar riktigt bra, kan verkligen inte klaga på ljudet vid datorn det låter sömlöst bra dvs att man inte tänker på att det kommer från högtalare utan kan fokusera på själva ljuden. Även om det fortfarande inte är idealt, men mest att det estetiska får stryka på foten

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Därför man har en rejäl hög med granitplattor och ovanpå det dubbla täta skumplastplattor under sina aktiva skrivbordsmonitorer. För att a./ komma upp nära nivå med öronen b./ inte föra vidare några resonanser till bordet c./ minska reflektionerna

Fungerar riktigt bra, kan verkligen inte klaga på ljudet vid datorn det låter sömlöst bra dvs att man inte tänker på att det kommer från högtalare utan kan fokusera på själva ljuden. Även om det fortfarande inte är idealt, men mest att det estetiska får stryka på foten

Det där är kanske att ta i. Kör med Fluid Audio DS 5 stativ plus Sonic Design dämpfötter.
Få högtalare som låter rätt nära backväggen tyvärr, blir bumlig bas men nuvarande Audio Pro Focus SA-4 fungerar (vars största nackdel är diskanten som inte når guru audio klass).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej men hur man paketerar ihop det med funktioner, det är väl den första seriösa högtalaren av den typen/storleken. De låter i vart fall bra och väldigt bra sett till sin litenhet.

Audio Pro har liknande grejer. Står dock inget om DSP men jag ser ingen anledning till att den inte skulle ha det, men om man får ratta på den själv är en annan femma. Får man det på Dynaudios prylar?

Permalänk

Önskar man hadde råd med KEF LS60
Haft svårt att hitta något nytt så mina KEF R100 får gå lite till. Funderar på Sonus Faber Lumina II mest för designen och att deras sound låter faktiskt någorlunda naturligt. Om det inte dyker upp något kul då är en tanke att gå på aktiva Genelec.
Som sagt Dynaudio och AE är två andra märken som jag också kan tänka mig. Mina krav är ca 28cm bred och att det ser fint ut och låter bra. Budget är flytande mellan 8-15k
Som sagt en dag blir det nytt. Bara svårt att hitta något som är värt en uppgradering från det man redan har.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gurrrra:

Audio Pro har liknande grejer. Står dock inget om DSP men jag ser ingen anledning till att den inte skulle ha det, men om man får ratta på den själv är en annan femma. Får man det på Dynaudios prylar?

Man kan ställa in placering och de har en sorts tonkontroll, utöver det har de Dirac live rumskompensering.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ställa in placering och de har en sorts tonkontroll, utöver det har de Dirac live rumskompensering.

Jamen det är ju trevligt det. Men är det dom enda som har det? Oavsett så borde iaf fler högtalare ha det inbyggt, DSP som användaren själv får ratta på är väldans fint det!

Permalänk
Fyndjägare
Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd

OK, typ sådant här porr...oj oj oj.. stor vill-ha-faktor. Lite större matta, något snyggare stativ för centern och man uppnår nirvana.

Systemet är:
Ino Audio i32s och en i16s som center. 8st Peerless Discovery 12” I enskilda slutna lådor levererar i de lägre oktaverna.
Högtalarna i sig gräver redan riktigt djupt.

Lånat från / källa:
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=8994&star...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

OK, typ sådant här porr...oj oj oj.. stor vill-ha-faktor. Lite större matta, något snyggare stativ för centern och man uppnår nirvana.

https://i.postimg.cc/hvrLYGbr/22660-FFD-10-C7-486-A-88-D4-3000-DC307-B4-C.jpg

Systemet är:
Ino Audio i32s och en i16s som center. 8st Peerless Discovery 12” I enskilda slutna lådor levererar i de lägre oktaverna.
Högtalarna i sig gräver redan riktigt djupt.

Lånat från / källa:
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=8994&star...

Riktigt trevlig anläggning ja! Absorbenter har han fått upp också, plus på det.
Dock är jag lite allergisk emot att ha bastorn sådär på sidorna, dom brukar ge lagom med bas i mitten, men i sidled därifrån kan det bli många hål o toppar, så eftersom han har så många lådor kan han väl med fördel ha dom på en lagom utspridd linje där fram tänker jag. Men kan såklart funka sådär för hans ändamål beroende på hur många som lyssnar o hur känsliga dom är osv, o så är det kanske snyggare såhär också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Riktigt trevlig anläggning ja! Absorbenter har han fått upp också, plus på det.
Dock är jag lite allergisk emot att ha bastorn sådär på sidorna, dom brukar ge lagom med bas i mitten, men i sidled därifrån kan det bli många hål o toppar, så eftersom han har så många lådor kan han väl med fördel ha dom på en lagom utspridd linje där fram tänker jag. Men kan såklart funka sådär för hans ändamål beroende på hur många som lyssnar o hur känsliga dom är osv, o så är det kanske snyggare såhär också

Skulle tro att han har råd att betala IÖ för att mäta rummet och placering osv..
Dessutom så jobbar de i frekvenser där man ändå inte hör varifrån de spelar från osv..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Funderar på att skaffa själv just golvare, en Triangle br08, nån som har erfarenhet av Triangle?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moondragon84:

Funderar på att skaffa själv just golvare, en Triangle br08, nån som har erfarenhet av Triangle?

Hade kort br03 hemma men var inte så förtjust i ljudet. Kändes spretigt, ofokuserad och basen trots storleken gick inte speciellt djupt. Inte tillräckligt neutrala för mig men lite "roligare" ljud. De är i alla fall inte tråkiga men man bör testa om man gillar ljudbilden

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Hade kort br03 hemma men var inte så förtjust i ljudet. Kändes spretigt, ofokuserad och basen trots storleken gick inte speciellt djupt. Inte tillräckligt neutrala för mig men lite "roligare" ljud. De är i alla fall inte tråkiga men man bör testa om man gillar ljudbilden

Ok, letar efter något som har bra snap i basen men samtidigt utan att bli för vasst och för analytiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skulle tro att han har råd att betala IÖ för att mäta rummet och placering osv..
Dessutom så jobbar de i frekvenser där man ändå inte hör varifrån de spelar från osv..

Jo inte omöjligt att han fått hjälp av Ingvar.
Fast nu menade jag fasproblemen som uppkommer av att ha två torn så långt ifrån varandra som spelar samma ljud. Det är nånting som jag ofta hör o stör mig på när jag är på fest ute där basen är alldeles perfekt när man står i mitten, men försvinner o kommer tillbaks beroende på hur man går runt på dansgolvet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moondragon84:

Ok, letar efter något som har bra snap i basen men samtidigt utan att bli för vasst och för analytiskt.

Känns som de har bra fundament i basen i alla fall, även om jag tycker att det är trist att det inte går djupare än 40hz med så många element. Men dynamik verkar den ha ändå.

Skrivet av Gurrrra:

Jo inte omöjligt att han fått hjälp av Ingvar.
Fast nu menade jag fasproblemen som uppkommer av att ha två torn så långt ifrån varandra som spelar samma ljud. Det är nånting som jag ofta hör o stör mig på när jag är på fest ute där basen är alldeles perfekt när man står i mitten, men försvinner o kommer tillbaks beroende på hur man går runt på dansgolvet.

Varför skulle det vara exakt samma ljud? Kan ju vara höger och vänster kanal. Förmodligen delad 500hz och neråt så allt är inte bara djupbas heller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Varför skulle det vara exakt samma ljud? Kan ju vara höger och vänster kanal. Förmodligen delad 500hz och neråt så allt är inte bara djupbas heller.

Dom där lär sannolikt vara delade med Ingvars cr80 vid 80hz, o antagligen i mono också. Men även om dom skulle vara uppdelade i vänster o höger så mixas basen i musik nästan alltid i mono oavsett.

Permalänk

Var idag på hifipunkten i Skövde och prövade på Acoustic energy e109. Den gick ner till 41 Hz men kändes ej som om den hade mycket tryck i sig men det kan vara också så att man har suttit vid Logitech högtalare som man är inte van att höra något annorlunda. Hur som helst, kändes ganska relaxed att lyssna.

Sen så var de heller inte nära väggen heller så rummet spelar nog en hel del roll med men endå, man fick en smakprov på något i alla fall.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av moondragon84:

Var idag på hifipunkten i Skövde och prövade på Acoustic energy e109. Den gick ner till 41 Hz men kändes ej som om den hade mycket tryck i sig men det kan vara också så att man har suttit vid Logitech högtalare som man är inte van att höra något annorlunda. Hur som helst, kändes ganska relaxed att lyssna.

Sen så var de heller inte nära väggen heller så rummet spelar nog en hel del roll med men endå, man fick en smakprov på något i alla fall.

Du är nog präglad på en väldigt överdriven basnivå och dessutom har Logitech ingen upplösning utan de ger mest ett "entonigt buller".

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moondragon84:

Var idag på hifipunkten i Skövde och prövade på Acoustic energy e109. Den gick ner till 41 Hz men kändes ej som om den hade mycket tryck i sig men det kan vara också så att man har suttit vid Logitech högtalare som man är inte van att höra något annorlunda. Hur som helst, kändes ganska relaxed att lyssna.

Sen så var de heller inte nära väggen heller så rummet spelar nog en hel del roll med men endå, man fick en smakprov på något i alla fall.

Tänk på att oavsett vad specsen säger så påverkar rummet oerhört mycket. Det kan vara stora dalar i frekvensgången som gjorde att högtalarna kändes lite klena, men också att du är van vid att ha vridit upp din Logitech-sub på max samtidigt som ditt rum hemma kanske lyckas ge dig en härlig boost precis där kickar brukar ligga. Så skulle du köpa hem dom där högtalarna så kommer dom också låta annorlunda från butiken, kanske på ett bättre sätt, eller ett sämre om du har otur. En av anledningarna till att var man bör ha sig en EQ iaf, för att kompensera vissa basproblem o även salta efter eget behag. O än bättre att akustikreglera rummet för att styra upp basen, men för sånt krävs ju ett "lite" större ingrepp.

Permalänk

@Gurrrra Ha, det var faktiskt det han sa i affären till mig, att jag är bara van att ha överdriven subwoofer och att jag lyssnar på en mera integrerad bas i själva musiken. Han sade även att man måste spendera tid med att lyssna för då öppnar sig ljudet upp lite mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moondragon84:

@Gurrrra Ha, det var faktiskt det han sa i affären till mig, att jag är bara van att ha överdriven subwoofer och att jag lyssnar på en mera integrerad bas i själva musiken. Han sade även att man måste spendera tid med att lyssna för då öppnar sig ljudet upp lite mer.

40hz på Acoustic Energy är inte speciellt djupt, jag skulle kunna tänka mig också att det inte är speciellt djupt.
De bör ha en del att välja på hos hifi-punkten (bor ju i samma stad), och i vissa fall så kan det vara bättre att försöka leta upp något begagnat som Canton LE109 som har en hel del bas, men ska också nämnas att de inte har överdriven bas.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Har ju några kandidater, Triangle bro 8, Q acoustics 3050 och de rör sig mellan 44 och 38 Hz men det är klart, allt är inte i low end för jag diggade just de eftersom jag kände att de var ganska relaxed

Permalänk
Medlem

Nu vill jag verkligen köpa ett system ortoakustiska högtalare i Stig Carlsson-stil. Jag vill ha en enkel lösning för streaming via Tidal/Spotify samt kunna koppla TV:n till dem. Jag har inte provlyssna men tror att Larsen 4.3 vore vettiga. Alternativt begagnade Larsen 6.2.

Jag måste dock köpa till streamer/förstärkare. Någon som kan tipsa om en passande lösning som inte är alltför dyr? Eftersom Larsen 4.3 kostar runt 10 000 kr vill jag inte lägga oproportionerligt mycket pengar på streamer/förstärkare. Ju billigare ju bättre, men jag vill samtidigt kunna få ut högtalarnas fulla potential.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Nu vill jag verkligen köpa ett system ortoakustiska högtalare i Stig Carlsson-stil. Jag vill ha en enkel lösning för streaming via Tidal/Spotify samt kunna koppla TV:n till dem. Jag har inte provlyssna men tror att Larsen 4.3 vore vettiga. Alternativt begagnade Larsen 6.2.

Jag måste dock köpa till streamer/förstärkare. Någon som kan tipsa om en passande lösning som inte är alltför dyr? Eftersom Larsen 4.3 kostar runt 10 000 kr vill jag inte lägga oproportionerligt mycket pengar på streamer/förstärkare. Ju billigare ju bättre, men jag vill samtidigt kunna få ut högtalarnas fulla potential.

Kanske en Bluesound Powernode?
https://www.hifiklubben.se/bluesound-powernode-n330-musikanla...

Hade denna själv på lån medan jag inväntade lite andra grejer. Tycker den va riktigt bra sett till alla funktioner och priset.

Eller en NAD C700?
https://www.hifiklubben.se/nad-c700-musikanlaggning-med-strea...

C700 har lite fler möjligheter, ex om du vill koppla på ett slutsteg längre fram. Har inte hört den själv.

Det finns ju också Sonos Amp med hdmi osv.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Nu vill jag verkligen köpa ett system ortoakustiska högtalare i Stig Carlsson-stil. Jag vill ha en enkel lösning för streaming via Tidal/Spotify samt kunna koppla TV:n till dem. Jag har inte provlyssna men tror att Larsen 4.3 vore vettiga. Alternativt begagnade Larsen 6.2.

Jag måste dock köpa till streamer/förstärkare. Någon som kan tipsa om en passande lösning som inte är alltför dyr? Eftersom Larsen 4.3 kostar runt 10 000 kr vill jag inte lägga oproportionerligt mycket pengar på streamer/förstärkare. Ju billigare ju bättre, men jag vill samtidigt kunna få ut högtalarnas fulla potential.

Primare Prisma series.
Marantz N series
Yamaha D någonting
Senaste Roksan

Själv kör jag Marantz NA6006 och effektsteg från Primare. Kopplat Optisk till TV och kör sedan wifi med Tidal hifi. Den Marantz streamern har variable out så den agerar som försteg också. Marantz är bra som produkt enda minuset är HEOS det kommer hela tiden nya update. Negativa är att Deezer premium måste man köra via TV/Dator för den klarar inte det i mjukvaran på HEOS.
Primare är bra för de använder klass D tekniken som har mycket kraft i sig. Är de snygga och robusta pjäser med bra kvalitet.
Tycker de två märken är bra och säkra kort för bra ljud. Kanske inte lika exotiskt som en Naim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Nu vill jag verkligen köpa ett system ortoakustiska högtalare i Stig Carlsson-stil. Jag vill ha en enkel lösning för streaming via Tidal/Spotify samt kunna koppla TV:n till dem. Jag har inte provlyssna men tror att Larsen 4.3 vore vettiga. Alternativt begagnade Larsen 6.2.

Jag måste dock köpa till streamer/förstärkare. Någon som kan tipsa om en passande lösning som inte är alltför dyr? Eftersom Larsen 4.3 kostar runt 10 000 kr vill jag inte lägga oproportionerligt mycket pengar på streamer/förstärkare. Ju billigare ju bättre, men jag vill samtidigt kunna få ut högtalarnas fulla potential.

Varför inte begagnade OA52?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Kanske en Bluesound Powernode?
https://www.hifiklubben.se/bluesound-powernode-n330-musikanla...

Hade denna själv på lån medan jag inväntade lite andra grejer. Tycker den va riktigt bra sett till alla funktioner och priset.

Eller en NAD C700?
https://www.hifiklubben.se/nad-c700-musikanlaggning-med-strea...

C700 har lite fler möjligheter, ex om du vill koppla på ett slutsteg längre fram. Har inte hört den själv.

Det finns ju också Sonos Amp med hdmi osv.

Det vore bra med möjlighet att koppla på slutsteg, men jag har lite svårt för idén att köpa en streamingförstärkare för mer pengar än högtalarna... Men det kanske är fel att tänka så.

Skrivet av Buddaz112:

Primare Prisma series.
Marantz N series
Yamaha D någonting
Senaste Roksan

Själv kör jag Marantz NA6006 och effektsteg från Primare. Kopplat Optisk till TV och kör sedan wifi med Tidal hifi. Den Marantz streamern har variable out så den agerar som försteg också. Marantz är bra som produkt enda minuset är HEOS det kommer hela tiden nya update. Negativa är att Deezer premium måste man köra via TV/Dator för den klarar inte det i mjukvaran på HEOS.
Primare är bra för de använder klass D tekniken som har mycket kraft i sig. Är de snygga och robusta pjäser med bra kvalitet.
Tycker de två märken är bra och säkra kort för bra ljud. Kanske inte lika exotiskt som en Naim.

Tack för bra tips, då har jag något att efterforska lite. Det verkar vara rätt prisvärda grejer också.

Skrivet av oatp1b1:

Varför inte begagnade OA52?

Jag tycker att det är svårt att veta vad man köper. Att bedöma skicket, om de renoverats ordentligt, om rätt delar använts vid renovering.

Om jag skulle hitta ett par vettiga till salu, vet du hur mycket kraft de behöver för att drivas bra?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag tycker att det är svårt att veta vad man köper. Att bedöma skicket, om de renoverats ordentligt, om rätt delar använts vid renovering.

Om jag skulle hitta ett par vettiga till salu, vet du hur mycket kraft de behöver för att drivas bra?

Skapa ett konto på faktiskt och kolla med dem om du hittar en annons som är intressant. De är rätt lättdrivna. Bör räcka med några tiotal watt.

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Det vore bra med möjlighet att koppla på slutsteg, men jag har lite svårt för idén att köpa en streamingförstärkare för mer pengar än högtalarna... Men det kanske är fel att tänka så.

Tack för bra tips, då har jag något att efterforska lite. Det verkar vara rätt prisvärda grejer också.

Jag tycker att det är svårt att veta vad man köper. Att bedöma skicket, om de renoverats ordentligt, om rätt delar använts vid renovering.

Om jag skulle hitta ett par vettiga till salu, vet du hur mycket kraft de behöver för att drivas bra?

De nya Primare i lite högre nivå är dyra på grund utav deras egen UFPD. Du kan kolla på en gammal Primare A32 om det finns att köpa. Köpte mitt steg för ca 7 år sedan för 10k och jag kan glömma att köpa något vettigt idag som är bättre för samma peng. Funderade på en ny integrerad som kunde vara ett nytt och bra köp. Med en gång sa jag nej tack. Nytt för min del som skulle kunna vara bättre slutade med en kostnad på 30k om det skall vara nytt. All elektronik har blivit så dyrt idag. Lycka till ändå