Helgsnack: Vad vill du se på nästa SweClockers Live?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad vill du se på nästa SweClockers Live?

Höstens SweClockers Live! fick ett tydligt tema i form av svenska spelutvecklare. Vad vill du se oss fokusera på i nästa upplaga?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hörni grabbar! Vet ni inte vad armarna i kors signalerar? 😬

Permalänk
Medlem

Lite mer värme och mindre pikande mot varandra, annars har jag inga invändningar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Viceroy:

Hörni grabbar! Vet ni inte vad armarna i kors signalerar? 😬

Haha det har jag inte ens tänkt på när jag valde bilden där. 😅

Men jag talar nog för alla när jag säger att vi gillar Daniel. Supertrevlig och rolig snubbe. Så det är absolut inget illa menat här.

Edit: sådär nu har vi en mindre standoffish bild

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Surströmming test live 😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Lite mer värme och mindre pikande mot varandra, annars har jag inga invändningar

Pikande behöver ju inte vara fel alls.

Permalänk
Medlem

Det känns inte så avspänt när ni står bakom den där pulpeten. Ni borde ha en soffgrupp istället.

Ha med nåt från ARM Holdings. Jag visste inte att Apple var med och grundade det.

Permalänk
Medlem

Håller med om soffgrupp, eller fåtöljer eller nåt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Haha det har jag inte ens tänkt på när jag valde bilden där. 😅

Men jag talar nog för alla när jag säger att vi gillar Daniel. Supertrevlig och rolig snubbe. Så det är absolut inget illa menat här.

Edit: sådär nu har vi en mindre standoffish bild

Ingen fara, såg bara lite kul ut. 😊 Nya bilden är bättre. 👍🏻

Permalänk
Medlem

Alternativa CPUer för PC? Jag tänkte ARM som nämndes men även om man kan få något bolag inom RISC-V sfären att prata när vi kan förvänrta oss en RISC-V CPU i en desktop eller laptop.

Permalänk
Medlem

SM i Linux kernel kompilering.

Permalänk
Medlem

Jag har lite förslag till nästa år:

  • Ha en byggtävling av en dator i direktsändning som man kan följa under kvällen. T.ex. Jonas vs Kenneth

  • Nu hade ni gäster vilket var roligt, men de fick inte göra något. Bara Yoshman som fick göra lite reklam. En enkel tävling som gästerna kör mot varandra med ett roligt pris.

  • Ni hade en tävling under kvällen, det var roligt att ni prata live med medlemmarna, men tävlingen var sådär kan jag tycka. Kanske nytt koncept till nästa år.

  • Hypa upp livesändningen långt innan mer. Kör mer på Instagram, Twitter, en banner långt innan på hemsidan. Är ett ypperligt bra tillfälle att locka nya medlemmar.

  • Ha ett system där chatten kanske syns i rutan ibland eller hela tiden, banner som snurrar med bra chatmeddelande ibland. Det ger lite mer kontakt med tittaren om något sådant är igång. Om ni samarbetar med någon välgörenhet nästa år kanske en mätare som uppdateras eller något.

  • En svensk överklockare kan köra lite flytande kväve och överklocka. Behöver inte vara för världsrekord, utan för underhållning.

  • Kanske köra Live-sändingen inhouse igen, men två gånger per år och lite kortare, enklare?

Sändningen var rolig att titta på och det var intressant med intervjuerna också. Att ha ett specifikt ämne är bra, ni var duktiga och panelsnacket och eftersnacket är alltid roligt. Ser fram emot nästa år!

Till det som var minus på denna och förra sändningen tycker jag är produktionen i sig. Det är mina bedömningar och jag är inte expert.

  • Att ha hela studion gulorange är inte smart och inte alls bra. Visst är den "häftig" som bild men skulle aldrig välja en sådan bakgrund i en sådan produktion. Detta gör att fokus ligger på bakgrunden, inte på innehållet som visas framför. Vit eller lugn färg,och sedan gul bakgrund på monitorer fast sänka ljusstyrkan på dessa.

  • Att de har en räls där kameran kan gå fram och tillbaka är ju häftigt, men om man tittar på sändningen så är inte fokus på de som pratar utan på att det kan röra sig och studion som är så cool. Still med kameran och zooma in på de tre som står och pratar. Nu blir det opersonligt tack vare att de är ut zoomade så mycket. byt till enskilda personer med andra kameror (precis som de gjorde också)

  • Att ett produktionsbolag inte lyckas sända bättre kvalité när ni kan sända live 1080p med bästa kvalité från er lilla studio är mycket konstigt. Inte godkänt enligt mig. När det var inspelade avsnitt var sändningen lite bättre eller på enskilda personer så det kan hända att bakgrunden bråkar med youtubs system, men inte okej med dålig sändning två år i rad. Det var inte fel på min utrustning. Tittade på datorn, Surface, HTPC med 20 sek buffert och man ser det nu efteråt också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Grym feedback! Guld värt. Tack @lagers

Visa signatur

240p är livet