Permalänk
Medlem

Kör Spigen Ultra Hybrid S. Mycket trevligt skal som dessutom har utvikbar pinne så telefonen kan stå. Laddar utmärkt med trådlös laddning med skalet också.

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B096HFDBYC?psc=1&ref=ppx_pop_mo...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Menar du att Quadlock är keff? Jag har en uppsättning grejjor till bilen som jag ska hämta ut senare idag, hade tänkt ersätta min Brodit-hållare som inte tar skal. Min förhoppning var att jag skulle kunna skaffa deras ekosystem över tid så jag har hållare lite varstans och kan koppla mobilen där det behövs.

Nej tror jag hade otur, bra grejer generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Köpte ett nudient thin v3 till min 13 Pro men trist nog är alignmenten usel för både sidoknapparna och hålen till högtalare och mic. Ligger knasigt och man ser metallen från ramen genom hålen. Förhoppningsvis bara ett defekt ex och inte ett genomgående fel på serien.

Greppkänslan är dock 10/10.

Skrivet av Karate Taco:

Fick ett nytt likadant case idag med exakt samma problem. Knapparna linar inte upp och man ser metall genom hålen till högtalaren. Måste vara en genomgående designmiss i produktlinjen, ser inte ut som att kamperahumpen riktigt passar i hålet som är utskuret för det. Får leta vidare efter ett annat skal...

Fick min telefon idag. Jag håller med om att alignment kunde varit bättre generellt (speciellt för högtalarna), men jag känner ändå att det är funktionellt? Upplever inga problem med kamera bumpen, exempelvis.

Gillar dock inte att de gått över till rena utskärningar för knapparna istället för stand-in-knapparna de hade förut. Svårt att klicka nu.

Skalet får duga så länge, men kommer nog kika efter något annat längre fram.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid Apples läder nu. Känns fortfarande som en iPhone samt att de åldras fint.
Magsafe wallet sitter bättre på detta fodralet med, speciellt efter någon veckas användning så de blir lite ”klibbigt”

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Fick min telefon idag. Jag håller med om att alignment kunde varit bättre generellt (speciellt för högtalarna), men jag känner ändå att det är funktionellt? Upplever inga problem med kamera bumpen, exempelvis.

Gillar dock inte att de gått över till rena utskärningar för knapparna istället för stand-in-knapparna de hade förut. Svårt att klicka nu.

Skalet får duga så länge, men kommer nog kika efter något annat längre fram.

Visst det är ju inte så att telefonen är oanvändbar. Men jag skickade bilder till supporten som hävdar att det skalet är defekt och inte ska aligna så. Så det är ju uppenbarligen udda marknadsföring när deras promo-bilder ger helt andra förväntningar än det man får i handen. Så i min mening inte värt 299 kr.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Visst det är ju inte så att telefonen är oanvändbar. Men jag skickade bilder till supporten som hävdar att det skalet är defekt och inte ska aligna så. Så det är ju uppenbarligen udda marknadsföring när deras promo-bilder ger helt andra förväntningar än det man får i handen. Så i min mening inte värt 299 kr.

Agreed

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Fick min telefon idag. Jag håller med om att alignment kunde varit bättre generellt (speciellt för högtalarna), men jag känner ändå att det är funktionellt? Upplever inga problem med kamera bumpen, exempelvis.

Gillar dock inte att de gått över till rena utskärningar för knapparna istället för stand-in-knapparna de hade förut. Svårt att klicka nu.

Skalet får duga så länge, men kommer nog kika efter något annat längre fram.

Skrivet av Karate Taco:

Visst det är ju inte så att telefonen är oanvändbar. Men jag skickade bilder till supporten som hävdar att det skalet är defekt och inte ska aligna så. Så det är ju uppenbarligen udda marknadsföring när deras promo-bilder ger helt andra förväntningar än det man får i handen. Så i min mening inte värt 299 kr.

Har själv Nudient V3 till min 13 Pro Max. Har inte align problemen på mitt skal, där är knapparna centrerade i hålen.
Dock kan jag instämma med @Gorian att utskräningarna är lite irriterande, det blir svårt att komma åt och klicka.

Med det sagt så lutar jag åt att beställa ett Pitaka MagEZ Case eller Air Case. Haft dem på tidigare telefoner och alltid älskat känslan av materialet och de har skyddat telefonen bra.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Tittade runt en del på skal och hittade bara ett som jag tyckte såg snyggt ut och det var ju såklart Apples läderskal. Velade i en vecka men beställde det gröna igår så hoppas jag blir nöjd för det var inte billigt.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650