Permalänk

Fördröjda notifieringar

Har på senare tid märkt att det är en fördröjning på att få en notis via epost när nytt innehåll postats i en tråd man följer eller när man fått ett PM. I mitt fall har jag inte fått en notis förrän ett par dagar senare. Vilket inte är någon höjdare när det är folk som har frågor till en eller som väntar på ditt svar på en kommentar.

Är det här ett redan känt problem ni jobbar på att lösa? Har inte haft det här problemet tidigare hos er vad jag kan minnas och har varit med här rätt många år nu.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Tack för informationen, det är inget vi känner till.

Tänkte bara kolla ifall du använder funktionen "Meddela mig snabbare via e-post:"?

/ Johan

Permalänk

Japp, har den funktionen vald.

Intressant nog fick jag ett email nu direkt för den här tråden. Hade dock problem tidigare när jag inte blev meddelad om ett nytt PM och fick heller ingen notis om en ny kommentar för en annons jag har utlagd.

Fick inte in skärmdumpen som jag tänkt
Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Ifall jag minns rätt skickar vi endast ut en notis per tråd och man får inte en nytt mejl ifall för varje nytt inlägg. Förrän du öppnat hemsidan och läst den aktuella tråden. Refererar länken i mejlet du får till ett inlägg som gjordes för flera dagar sedan?

Du får jättegärna vidarebefordra en av dessa sena mejl (som hör till en forumtråd, inte PM) till johan.eklund [snabel-a] sweclockers.com.

/ Johan

Permalänk

Stämmer som du säger att man bara brukar få en notis och inga fler förrän man besöker aktuell tråd. Det är jag helt med på och så har det varit sen väldigt lång tid tillbaka.

I mitt fall var det precis som du gissade, jag fick notisen via email först flera dagar (eller 2 iaf) efter det senaste inlägget. Drar det vidare till din email.

Tack för din hjälp att kika på det här!