Störigt scroll-klick beteende i 'Följda trådar'

Permalänk
Medlem

Störigt scroll-klick beteende i 'Följda trådar'

Störigt beteende när man scroll-klickar på ikonen övanför antalet inlägg till vänster om respektive tråd man följer på 'Följda trådar'-sidan. Istället för att endast öppna sidan i en ny flik aktiveras även scroll-pan-läget, vilket är super störigt. Det går fint att scroll-klicka på siffran under ikonen.

På mobilen går det inte att long-pressa på ikonen, däremot kan man det på siffran för att öppna i ny tabb.

Förtydligande.
Permalänk
Konsolpleb 🕹

Way bortom min förståelse för något så jag taggar in @jreklund

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Störigt beteende när man scroll-klickar på ikonen övanför antalet inlägg till vänster om respektive tråd man följer på 'Följda trådar'-sidan. Istället för att endast öppna sidan i en ny flik aktiveras även scroll-pan-läget, vilket är super störigt. Det går fint att scroll-klicka på siffran under ikonen.

På mobilen går det inte att long-pressa på ikonen, däremot kan man det på siffran för att öppna i ny tabb.

Det där beteendet har jag bara i Firefox och inte i t.ex. Edge. Har lyckats få bort det genom att avbocka "Use autoscrolling" i General-settings. På mobilen vet jag inte, använder mobilen så sällan för att läsa på SweC.

Det borde gå att koda bort på hemsidan så det inte uppstår kan tyckas.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Vilka webbläsare är det du använder på dina enheter? @Zeroastic

Jag kan replikera beteendet i FireFox på desktop, har inte det installerat på en mobil enhet för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vilka webbläsare är det du använder på dina enheter? @Zeroastic

Jag kan replikera beteendet i FireFox på desktop, har inte det installerat på en mobil enhet för tillfället.

Jag använder Firefox på båda.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Vi har nu lanserat lite kod som ska reda bot på problemet.

/ Johan