Permalänk
Medlem

Elscooter/sparkcykel till pendlare

Hej SweC,
Jag har nu blivit pendlare och pendlar Malmö-Lund. Jag har bil och sparar in en del tid på att köra jämfört med kommunaltransport men det kostar också rätt mycket mer, särskilt med sommarkort på tåget. Jag kom därför på idén om att köpa en elsparkcykel att ta med på tåget. Jag funderade på en xiaomi essence men har hört lite blandat om uppförsbackar osv. Jag själv är en stor grabb på runt 100kg och är därför lite orolig för att bli fast med en sparkcykel som ej tar mig runt.

Har ni några tips eller erfarenheter kring elsparkcykel eller liknande?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Ett forum med massor av info & folk med erfarenhet.
https://swedroid.se/forum/forums/elektriska-fordon.580/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

En månads sent inlägg kanske, men kan rekommendera Ninebot Max G30 som diskuteras flitigt här https://swedroid.se/forum/threads/ninebot-max-g30-med-10-hjul...
Har en själv sedan början av april och har precis rullat 70+ mil med min. Hade ingen erfarenhet tidigare utan hade endast testat polarens Xiaomi M365 Pro. Var räckvidden och 10" hjulen som fick mig att gå upp i pris.
Köpte min från Aliexpress för dryga 6100:- vilket är avsevärt billigare än här hemma, men man får ju se det från 2 sidor. Vid problem så är det ju knappast läge att skicka tillbaka den till säljaren för reparation etc. Blir väl försöka självfixa i så fall.
Å andra sidan så sparar man dryga 3000:- (dom flesta butiker ligger runt 8-9000:-) så i princip 1/3 av priset billigare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite om det är okej!

Jag undrar vad ni som använder hjälm, faktiskt har för några? Jag ser absolut fördelarna med en hjälm med visir, ännu hellre visir plus solskydd vid behov. Vart köper man bra hjälmar, är det mopedhjälm som gäller eller vad finns det för utbud?

En användbar bonus vore inbyggda högtalare för musiklyssnande!!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless