Samsung S9+ från Indonesien

Permalänk
Mattecoach

Samsung S9+ från Indonesien

Hej,

Vi fick en Samsung S9+ stulen när vi var på Indonesien för ett par år sedan, och köpte därför en ny på plats. Då det är min sambos telefon har jag inte lagt så mycket tid på det, den duger fint i vanliga fall, men det är ett par saker som jag inte får ordning på. Det är vad jag kan se endast Samsungs egna appar, t.ex. Samsung Pay, som helt enkelt verkar låsta till Indonesien. I flera appar går det inte att ändra några platsinställningar och det kan vara på indonesiska. Samma sak om man installerar uppdateringar för telefonen kommer det upp flera texter på indonesiska innan man faktiskt kommer in in OSet och språkinställningarna funkar som det ska.

Som sagt är detta inte några livsavgörande grejer, men det hade varit bra att kunna ändra! Någon som har några idéer?

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

går att lösa med NEE firmware , pay kommer alldrig funka här dock men resten byt till svensk firmware med odin , finns på sammobile.com mm hur

https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s9-plus/firmware/SM-...

behöver ett program som heter odin med , men regga dig på sidan så finns där instrukutioner hur man gör länkat den svenska firmware:n

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Tip Top:

går att lösa med NEE firmware , pay kommer alldrig funka här dock men resten byt till svensk firmware med odin , finns på sammobile.com mm hur

https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s9-plus/firmware/SM-...

behöver ett program som heter odin med , men regga dig på sidan så finns där instrukutioner hur man gör länkat den svenska firmware:n

Tack för svaret!
Hoppades dock att det skulle kunna gå att lösa utan att roota telefonen. Förstår helt enkelt inte varför Samsung väljer att "låsa" telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Tack för svaret!
Hoppades dock att det skulle kunna gå att lösa utan att roota telefonen. Förstår helt enkelt inte varför Samsung väljer att "låsa" telefonen.

behöver inte roota för att köra odin, till och med knox blir kvar på den

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Tip Top:

behöver inte roota för att köra odin, till och med knox blir kvar på den

Toppen! Ska kolla mer på detta under helgen.

Tack!

Permalänk
Medlem

Min s8 plus var brandad i Ungern eller liknande. Kommer inte ihåg vad jag gjorde riktigt. Men jag lyckades göra den svensk utan att roota. Så det ska gå.