Samsung: "Ingen ny Galaxy Note år 2021"

Permalänk
Melding Plague

Samsung: "Ingen ny Galaxy Note år 2021"

Kretsbrist och "allvarliga obalanser" gör att Samsung kan tvingas till en drastisk åtgärd – att slopa 2021 års Galaxy Note.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra tbh, gör förhoppningsvis att några stycken skippar sitt totalt onödiga årliga uppgraderande som sker bara för att

Permalänk

Internet, datorer, telefoner och all denna dritt, vad ska vi med det till?
Jag är så glad att dessa ungdomar som använder internet och annat för uppleva en stagnerad utveckling. Jag själv har ej använt internet på över 15 år och jag har klarat mig hur bra som helst.

Annars det är brist på mycket. Jag skulle köpa skrivare till farsan, där alla bra modeller för honom var slut överallt, samma med toner. Och jag fick välja en skrivare jag inte annars hade valt.

Angående mobiltelefoner så känns Galaxy Note lite meh idga utan vikbar skärm. Visst en riktigt grym telefon, men man kan ha mycket skoj för 10 000kr. Och utan vikbar skärm så blir den ej så mycket bättre än en vanlig.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag själv har ej använt internet på över 15 år och jag har klarat mig hur bra som helst.

Wow, hur har du fått SweC att ta emot forumposter via brev?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag själv har ej använt internet på över 15 år och jag har klarat mig hur bra som helst.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Samsung Sverige

Jag kan inte kommentera sakfrågan, men visst börjar det bli tydligt att den här allmänna kretsbristen påverkar allt möjligt. Det är helt klart intressant att se hur det utvecklar sig framåt. Kommer det att gå att "komma ikapp" utan drastiska åtgärder?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Jag kan inte kommentera sakfrågan, men visst börjar det bli tydligt att den här allmänna kretsbristen påverkar allt möjligt. Det är helt klart intressant att se hur det utvecklar sig framåt. Kommer det att gå att "komma ikapp" utan drastiska åtgärder?

Kanske läge att på allvar undersöka alternativ till kisel? Det har ju snackats om både det ena och det andra de senaste åren, men inget som på allvar tagit nån marknadsandel vad jag vet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Shudnawz:

Kanske läge att på allvar undersöka alternativ till kisel? Det har ju snackats om både det ena och det andra de senaste åren, men inget som på allvar tagit nån marknadsandel vad jag vet.

Alla drömalternativ det talats om i decennier skulle dock inte lösa dagens situation eller framtida; kapacitet. Oavsett om man pratar om kisel eller annat är lösningen fler och större fabriker.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag själv har ej använt internet på över 15 år och jag har klarat mig hur bra som helst.

You my sir...got some explanining to do.
För inte skriver du foruminlägg med vanliga postgången
Edit. Menar det med en vänlig ton 😃

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Alla drömalternativ det talats om i decennier skulle dock inte lösa dagens situation eller framtida; kapacitet. Oavsett om man pratar om kisel eller annat är lösningen fler och större fabriker.

Jag tror vi har allvarligare problem än så. Mellan januari 2020 och januari 2021 ökade produktionen i halvledarindustrin med drygt 25%. I andra industrier har produktionen återgått till normala nivåer. Trots det räcker inte produktionskapaciteten till. Även om tekniksektorn har störst problem är den inte ensam om det.

Risken är att vad vi egentligen ser är resultatet av en enorm kreditexpansion. Det finns för mycket pengar som når ut på marknaden, vilket inte kan matchas av ökad produktion varför det blir brist på varor. Det kommer i sin tur leda till ökade priser.

Hur allvarligt det blir återstår att se men jag tror vi kommer få vänja oss vid kraftigt ökade priser de kommande åren. Det kan också bli mycket värre än så.

Permalänk
Medlem

Så har Samsung bekräftat att det inte blir någon ny Note i år eller är det ännu en missvisande rubrik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Så har Samsung bekräftat att det inte blir någon ny Note i år eller är det ännu en missvisande rubrik?

Mer förvarnat att så kan bli fallet.

Men dom hade inte gått ut med ett officiellt uttalande om inte risken är väldigt stor att så blir fallet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Bra, grejerna behöver börja hålla längre istället och innovationerna kanske hinner bli lite mer än "nu har vi lite lite snabbare processor" eller "nu har vi 4 rakblad istället för 3! oj jag menar kameror!".

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506