Eufy indoor security cam 2K - Någon som använder dessa kameror?

Permalänk
Hedersmedlem

Eufy indoor security cam 2K - Någon som använder dessa kameror?

Funderar på att skaffa denna övervakningskamera till hemmet. Är det någon som använder denna? Med tanke på priset (ca 400kr / enhet från amazon.de) så ligger de långt under andra tillverkares kamerapriser + att den funkar med Apples homekit.

Vad är nackdelen med denna kamera? Någon som vet? Man kan ju liksom få 3 såna kameror istället för att köpa en Arlo kamera.

Länk till kameran: https://www.amazon.de/-/en/security-surveillance-detection-as...

Permalänk

Har en som jag köpte för att testa hur det fungerar med kameror i homekit. Det är min ända kamera så jag har inget att jämföra med. Men den var bättre än jag väntat mig för 400kr

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Funderar på att skaffa denna övervakningskamera till hemmet. Är det någon som använder denna? Med tanke på priset (ca 400kr / enhet från amazon.de) så ligger de långt under andra tillverkares kamerapriser + att den funkar med Apples homekit.

Vad är nackdelen med denna kamera? Någon som vet? Man kan ju liksom få 3 såna kameror istället för att köpa en Arlo kamera.

Länk till kameran: https://www.amazon.de/-/en/security-surveillance-detection-as...

Gammal tråd men är nyfiken på om du köpte kameran?
Letar efter lite hemövervakning så denna skulle vara ett alternativ.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fruttyh:

Gammal tråd men är nyfiken på om du köpte kameran?
Letar efter lite hemövervakning så denna skulle vara ett alternativ.

Yes, köpte en och nu kör jag med 4st här hemma. Bra pris om man vill ha en billig apple homekit kamera. Bildkvaliteten är OK, men har sett bättre kvalitet på de dyrare kameror (+1000kr).

Helt klart värt priset på 399kr / kamera

Permalänk
Medlem

Tackar för input!
Får se om jag slår till, har ett par Xiaomi kameror redan och hitta precis att dom också har det som är till för utomhusbruk.

Permalänk

Jag tar upp denna tråd igen. Funderar på Eufy cam 2 i hemmet, men samtidigt känns det som att det är ändå försent om väl tjuven är där. Det finns väl inget man kan göra? Man skulle åtminstone isåfall vilja ha ett tjut, men det finns väl inte på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av westerlu77:

Jag tar upp denna tråd igen. Funderar på Eufy cam 2 i hemmet, men samtidigt känns det som att det är ändå försent om väl tjuven är där. Det finns väl inget man kan göra? Man skulle åtminstone isåfall vilja ha ett tjut, men det finns väl inte på dom?

Är väl snarare ett sätt att få in bevis. Självklart måste man koppla in larm/siren också om man vill avskräcka

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Hur gör man för att slå på siren/alarm på en Eufy 2 om man bara använder Homekit och inte Eufy appen?