Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Några 4K Blu-rayfilmer jag verkligen ville ha och jag spolade mitt normala beteende att bara handla film på REA.

1. The Alfred Hitchcock Classic Collection: Rear Window, Vertigo, Psycho och The Birds i en box till det facila priset av 349:- (nedsatt från 549:-) från CDON.

2. District 9, en av mina absoluta favoriter. Fullpris 349:- från CDON.

3. The Shining, vad ska man säga en klassiker, Fullpris 299:- från CDON.

4. 2001: Odyssee im weltraum: japp, den tyska versionen av 2001 som visar sig vara exakt samma version som finns eller kommer att släppas worldwide med alla språk och textningar. Insåg att det var antingen omöjligt eller snordyrt att köpa import i Sverige (såg priser på över 600:-). Amazon i Tyskland löste det åt mig för 298 svenska kronor.

Ikväll blir det 2001 4K som enligt löst folk på YouTube har klassats som en av de bästa UHD Blu-ray som släppts...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Några 4K Blu-rayfilmer jag verkligen ville ha och jag spolade mitt normala beteende att bara handla film på REA.

1. The Alfred Hitchcock Classic Collection: Rear Window, Vertigo, Psycho och The Birds i en box till det facila priset av 349:- (nedsatt från 549:-) från CDON.

2. District 9, en av mina absoluta favoriter. Fullpris 349:- från CDON.

3. The Shining, vad ska man säga en klassiker, Fullpris 299:- från CDON.

4. 2001: Odyssee im weltraum: japp, den tyska versionen av 2001 som visar sig vara exakt samma version som finns eller kommer att släppas worldwide med alla språk och textningar. Insåg att det var antingen omöjligt eller snordyrt att köpa import i Sverige (såg priser på över 600:-). Amazon i Tyskland löste det åt mig för 298 svenska kronor.

Ikväll blir det 2001 4K som enligt löst folk på YouTube har klassats som en av de bästa UHD Blu-ray som släppts...

https://i.imgur.com/PcxQMBf.jpg

Riktigt bra filmer. Rear Window är nog min favorit av de där, District 9 ser jag inte gärna igen. Imponerande priser.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA

Mitt chassi har bara plats för lite över 2 slots därav är EVGA egentligen det enda valet. Beställde ett kort som det troligtvis var kort kö på då det inte är lika prisvärt som andra 3070-kort. Det visade sig stämma, beställde på julaftonskväll.

Permalänk
Medlem

Lite uppdatering av ljudet hemma, främst till skrivbordet.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte hålla mig och börjar året stort. Bokstavligen.

Det var ett Founder's Edition kort jag ville ha från början då jag blev kär i designen och till slut blev det efter mycket om och men på grund av NVIDIA:s tillgänglighet och Sverigebutik kaos.

Nu inväntar jag bara de sista få komponenterna som ska komma om cirka två veckor.

Han är en riktig big boy. Bilder gör inte rättvisa, man kan inte undvika att småle när man ser hur stor han är.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Vad är det för högtalare? Riktigt snygga

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Jag kunde inte hålla mig och börjar året stort. Bokstavligen.

Det var ett Founder's Edition kort jag ville ha från början då jag blev kär i designen och till slut blev det efter mycket om och men på grund av NVIDIA:s tillgänglighet och Sverigebutik kaos.

Nu inväntar jag bara de sista få komponenterna som ska komma om cirka två veckor.

Han är en riktig big boy. Bilder gör inte rättvisa, man kan inte undvika att småle när man ser hur stor han är.
https://i.imgur.com/BQew3OR.jpg

Var fick du tag i den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Var fick du tag i den då?

eBay UK.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Köpte också precis MX300 mk2, fan va bra dom är. Antar du har provat lurarna med alla olika ljudkort du köpte, vilket ljudkort gjorde sig bäst tyckte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Fick mina sista två högtalare till mitt 7.1.2 system idag så nu har jag så många högtalare min förstärkare (Yamaha RX-V6A) kan hantera. Dolby Atmos here I come!

https://youtu.be/mafDD9DTXM8

Hur upplever du RX-V6A:n? Jag funderar på själv införskaffa den, men inväntar lite och se vad dom andra har i årets lineup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuken:

Vad är det för högtalare? Riktigt snygga

KEF LSX
De godkändes även av flickvännen

Skrivet av Naxos:

Köpte också precis MX300 mk2, fan va bra dom är. Antar du har provat lurarna med alla olika ljudkort du köpte, vilket ljudkort gjorde sig bäst tyckte du?

Yes! Anledningen till att jag köpte flera ljudkort är att jag dels behövde fler ingångar/utgångar från datorn (optisk till högtalare, och möjlighet att koppla in PS5-ljud till datorn). Har datorn i en hurts så det blir lite meckigt när man ska byta kablar, därför fick Eposen plats också så kan jag byta mellan ifi och epos beroende på om jag spelar eller lyssnar på musik

Ljudmässigt så Ifi Zen Dac utan tvekan till musik.
Sound Blaster ae-5 plus är säkert grymt till spel....det låter så (inte testat än). Men till musik blöder öronen efter 5 min. Diskanten är alldeles för boostad och jag tycker det låter både metalliskt och hårt. Ljudet är väldigt detaljrikt (mer än Ifi Zen) så som sagt, till spel kan jag tänka mig att det funkar utmärkt. Till musik blir jag lyssningstrött på en gång.
Epos GSX 300 låter okej till musik. Sämst detaljrikedom av alla 3, men behagliga och basen är förvånansvärt bra.

Ska du mest spela och ibland lyssna på lite musik så kan jag absolut rekommendera Epos GSX 300.
Ett stort plus är att den har en riktigt bra mikrofon-ingång (bättre än Sound Blaster Ae-5 med mindre brus). Dessutom låter MMX 300 mikrofon (bra i grunden) magiskt bra med Epos Suite Voice Enhancing.

Sen är det ju en smaksak de där med hur man vill att något ska låta, jag är överlag ganska känslig för boostad diskant. Jag föredrar hörlurar med en mörkare signatur (typ Audeze LCD2C och Audioquest Nighthawk som är de jag använder mest till musik).

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Hur upplever du RX-V6A:n? Jag funderar på själv införskaffa den, men inväntar lite och se vad dom andra har i årets lineup

Precis hittat en extremt punkt jag är besviken på. Den klarar inte skicka ut ljud till bakkanalerna och atmoshögtalarna i taket samtidigt. Yamaha rekommenderar att man har ett 7.1.2 system men den klarar inte att utnyttja det samtidigt. Utan det blir antingen 5.1.2 eller 7.1.0. Man behöver tydligen minst en 9-kanal förstärkare för att det ska funka. I övrigt är den rätt trevlig förutom möjligtvis ett märkliga ordval i menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Precis hittat en extremt punkt jag är besviken på. Den klarar inte skicka ut ljud till bakkanalerna och atmoshögtalarna i taket samtidigt. Yamaha rekommenderar att man har ett 7.1.2 system men den klarar inte att utnyttja det samtidigt. Utan det blir antingen 5.1.2 eller 7.1.0. Man behöver tydligen minst en 9-kanal förstärkare för att det ska funka. I övrigt är den rätt trevlig förutom möjligtvis ett märkliga ordval i menyn.

Härligt att höra! Jag kommer dock personligen nog aldrig hamna på mer än 3.0 system, har svårt för bas just tack vare mina stativare som agerar frontar har rätt djup ljudbild där basen måste sänkas via förstärkaren Och mellanhögtalaren agerar som perfekt komplement med sitt mellan register!

Då låter det som att Yamaha kommer fungera för mig ypperligt! Gillar verkligen deras 180 vändning i form av design. Men jag har hört att det är just pga HDMI 1.4 genererar otroligt mycket värme, och kräver kylning därefter!

Permalänk
Medlem

Har nu kopplat om så att surround och surround back går genom samma kanal. Så nu skickar vänster mitten och vänster bak samma ljud. Samma sak på höger sida. Inget annat att göra om skiten inte stödjer äkta 7.1.2... =/
Att gå upp till nästa steg bland förstärkare som klarar äkta 7.1.2 är ett ganska stort steg från 8.000 kr till över 20.000 kr, och inte något jag är beredd att göra.
Om du ändå inte är intresserad av Atmos/DTS:X. Tror jag du klarar dig utmärkt med lillasyster RX-V4A. Du får då ändå HDMI 2.1 portarna men betalar inte för funktioner du ändå inte tänkt använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Har nu kopplat om så att surround och surround back går genom samma kanal. Så nu skickar vänster mitten och vänster bak samma ljud. Samma sak på höger sida. Inget annat att göra om skiten inte stödjer äkta 7.1.2... =/
Att gå upp till nästa steg bland förstärkare som klarar äkta 7.1.2 är ett ganska stort steg från 8.000 kr till över 20.000 kr, och inte något jag är beredd att göra.
Om du ändå inte är intresserad av Atmos/DTS:X. Tror jag du klarar dig utmärkt med lillasyster RX-V4A. Du får då ändå HDMI 2.1 portarna men betalar inte för funktioner du ändå inte tänkt använda.

https://www.hifiklubben.se/denon-avc-x3700h-hemmabioforstarka...

Mindre steg än upp till 20

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

KU.....LA. Nu måste jag eventuellt uppgradera iaf......tack för den......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

KU.....LA. Nu måste jag eventuellt uppgradera iaf......tack för den......

Hehehe varsågod!

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett legoset för första gången sedan barndomen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle gilla yoga, men har provat på några gånger nu och idag köpte jag mig en egen matta. Känns som ett bra sätt att starta dagen på

Jag har hållt på med mindfulness meditation sen i maj för att "hantera" tankar och låta de passera. Går egentligen att göra lite var som helst men det kändes mer "på riktigt" att göra det nära golvet och benen i kors, så det blev även en väldigt tjock sittdyna.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Köpte mig ett legoset för första gången sedan barndomen.

https://i.imgur.com/N1JbcRG.png

Riktigt häftig! Kanske något för mig som älskar Bonzai men aldrig har vågat skaffa mig en för att de kräver så mycket omtanke. 😁

Permalänk
Medlem

Äntligen! Årets första högtalare.

Permalänk
Medlem

Fick bli några trådlösa hörlurar

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ok, första köpet syns knappt. Men ett 256GB sd-kort till Sonyn.

Utökar samlingen med lite nya skivor.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Uppgradering till servern

Permalänk
Moderator
Moderator

Har precis nedgraderat mig från NR200P tillbaka till mitt gamla chassi som bara har plats för 2 slots GPU.

Därav:

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag antar att du ska "shucka" dessa diskar? Köpte du på Amazon? Om ja, vad betalade du? Tycker priserna
varierar väldigt mycket beroende på kampanj etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

KEF LSX
De godkändes även av flickvännen

Yes! Anledningen till att jag köpte flera ljudkort är att jag dels behövde fler ingångar/utgångar från datorn (optisk till högtalare, och möjlighet att koppla in PS5-ljud till datorn). Har datorn i en hurts så det blir lite meckigt när man ska byta kablar, därför fick Eposen plats också så kan jag byta mellan ifi och epos beroende på om jag spelar eller lyssnar på musik

Ljudmässigt så Ifi Zen Dac utan tvekan till musik.
Sound Blaster ae-5 plus är säkert grymt till spel....det låter så (inte testat än). Men till musik blöder öronen efter 5 min. Diskanten är alldeles för boostad och jag tycker det låter både metalliskt och hårt. Ljudet är väldigt detaljrikt (mer än Ifi Zen) så som sagt, till spel kan jag tänka mig att det funkar utmärkt. Till musik blir jag lyssningstrött på en gång.
Epos GSX 300 låter okej till musik. Sämst detaljrikedom av alla 3, men behagliga och basen är förvånansvärt bra.

Ska du mest spela och ibland lyssna på lite musik så kan jag absolut rekommendera Epos GSX 300.
Ett stort plus är att den har en riktigt bra mikrofon-ingång (bättre än Sound Blaster Ae-5 med mindre brus). Dessutom låter MMX 300 mikrofon (bra i grunden) magiskt bra med Epos Suite Voice Enhancing.

Sen är det ju en smaksak de där med hur man vill att något ska låta, jag är överlag ganska känslig för boostad diskant. Jag föredrar hörlurar med en mörkare signatur (typ Audeze LCD2C och Audioquest Nighthawk som är de jag använder mest till musik).

Kolla att du har rätt inställningar, Creative verkar ha en kärlek till att ta på "ljudförbättrare" som egentligen bara förstör och lägger till distorsion. Direct mode bör t.ex aktiveras bums.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nu sitter det ett riktigt TUFt grafikkort under huven.

RTX 3080 TUF GAMING

Med en nyligen köpt Ryzen 5600x under kylaren så är jag äntligen färdig med bygget.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag antar att du ska "shucka" dessa diskar? Köpte du på Amazon? Om ja, vad betalade du? Tycker priserna
varierar väldigt mycket beroende på kampanj etc.

Hallå! Det stämmer! Jag gav 2103 kr styck för dem. Det verkar variera väldigt mycket men jag orkade inte vänta längre. 🙂

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt tangentbord, har ett Pok3r med MX Red sen någon månad tillbaka och var sugen på att testa någon annan brytare.
Eftersom jag gillade Pok3r fick det bli deras Vortex 10 med MX Brown, första intrycket är att det är väldigt trevligt! Ska luba switcharna och fixa stabsen framöver men vill känna lite på det först. Fördel med hotswap också

En ny mus att ha under exjobbet fick åka med också! Logitech G502 SE

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell x2
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack