G Pro vs G Pro Superlight vs Glorious Model O Wireless

Permalänk
Medlem

G Pro vs G Pro Superlight vs Glorious Model O Wireless

Halloj, min trådlösa Logitech G603 har gått sönder (skrollhjulet lever sitt egna liv) och i och med att jag haft den i mer än tre år så tänker jag att jag ska köpa en ny, men behöver erat råd.

Det jag gillade med min G603 var 1. lång batteritid och 2. att kunna ha två enheter påkopplade (byta mellan jobbdator och speldator).

Har kikat på dessa tre möss och dessa tankar går jag i;

Logitech G Pro Superlight
+ Verkar helt enkelt vara den bästa musen
+ Ingen RGB
+ Inga hål för att göra den lättare
- 600kr dyrare än dem två andra alternativen
- Verkar inte gå att få tag på förrän i Januari eller slutet på December om jag har tur

Logitech G Pro
+ Verkar vara i princip lika bra som G Pro Superlight, men lite mer tyngd (gör inte supermycket)
+ Billigare (990k)
+ Finns i lager
- Hört om problem med dubbelklick (tänker dock att detta löser sig enkelt om det uppstår, särskilt om jag köper via webhallen som har bra service)

Glorious Model O Wireless
+ Samma pris som G Pro
+ Finns i lager
- Ful som stryk med hål och en del RGB
- För mig helt okänt varumärke

Hur hade ni tänkt? Göra beställning på Pro Superlight och lida med nuvarande trasiga musen ett tag till, strunta i att model O är ful och köra på den eller köpa en G Pro och hålla tummarna att den inte strular första månaden?

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Har en G Pro som jag är kanonnöjd med. Logitech har enligt min erfarenhet alltid haft väldigt bra support och lång garanti så jag är inte det minsta orolig även om något skulle strula.

Vet inte hur den trådlösa Glorious-musen är men jag hade tidigare en Model O från första batchen som inte var en rolig historia. Glapp i sladden(lär ju inte vara något problem på den trådlösa dock men säger en del om kvalitetskontrollen), gummit släppte från mushjulet så det blev mer eller mindre obrukbart och allmänt låg kvalitetskänsla, plastig och kändes inte det minsta robust. Jämförde jag med frugans Finalmouse(kostade dock nästan det dubbla) var det som natt och dag med kvalitetskänslan.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara massa hår som gör att scrollhjulet lever sitt eget liv?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsp:

Har en G Pro som jag är kanonnöjd med. Logitech har enligt min erfarenhet alltid haft väldigt bra support och lång garanti så jag är inte det minsta orolig även om något skulle strula.

Vet inte hur den trådlösa Glorious-musen är men jag hade tidigare en Model O från första batchen som inte var en rolig historia. Glapp i sladden(lär ju inte vara något problem på den trådlösa dock men säger en del om kvalitetskontrollen), gummit släppte från mushjulet så det blev mer eller mindre obrukbart och allmänt låg kvalitetskänsla, plastig och kändes inte det minsta robust. Jämförde jag med frugans Finalmouse(kostade dock nästan det dubbla) var det som natt och dag med kvalitetskänslan.

Lutar nog åt att köpa G Pro då. Skulle jag ha otur flera gånger kan jag ju alltid försöka returnera.

Skrivet av grizzly666:

Det är inte bara massa hår som gör att scrollhjulet lever sitt eget liv?

Haha nej.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |