Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Jag slog till på en Lenovo IdeaPad 3 15.6" med Amd 4500U, 8GB ram och 256GB m2 för 3990kr.
Riktigt rapp dator med sina 6 kärnor.

Grym burk som slår Intels nya på fingrarna.

VAR?!? Precis vad en familjemedlem behöver!

Permalänk
Medlem

Sista minuten jakt då jag inte hunnit..

Skall köpa padda och inear lurar till mina föräldrar som är pensionärer..

Padda ca 10 tum eller ev större.
För surf, enklare spel (Enligt farsan skall han börja lira enkla spel typ minecraft med mina kids över internet då det är svårt med kontakt pga corona,.. kul med en 68 åring som börjar lira för första gången i livet)

Inear lurar sneglade jag på Jays f-Five True Wireless in-ear hörlurar (svart) för 299 kr på elgiganten, någon som testat dem?
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/226597/j...

Permalänk
Medlem

Inet ligger nere för tillfället...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

I would go for the external one and then Shucking it to make it an internal drive, most value for the money. Here a video showing how to remove the drive from a WD Elements enclosure:

https://www.youtube.com/watch?v=QApvLyorr3g

I bought this one myself, it is interesting how we keep looking at the same things haha! So once you have storage settled then you almost have the complete set up, only thing missing then is keyboard, mouse, big mouse pad and a gaming chair!

Skrivet av CryREED:

Haha nu blir jag sugen på köpa en sån med ju;)
Köpt lika som er med nästan, finns najs trådlöst logitech tangentbord på inet för 1990 men kostade 1495 i tisdags men hann aldrig med då men behöver inget nytt egentligen heller:P

Edit: detta tangentbord mena ja: https://www.inet.se/produkt/6601299/logitech-g915-tkl-tactile...

haha, indeed

I'm going to cancel my order for the seagate 8TB Ironwolf right away & order the WD Elements on Amazon.

Now for me the last remaining components are the fans for Chassis. This is how the list looks like -

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av last_grimm:

haha, indeed

I'm going to cancel my order for the seagate 8TB Ironwolf right away & order the WD Elements on Amazon.

Now for me the last remaining components are the fans for Chassis. This is how the list looks like -

https://komponentkoll.se/bild/KqIep.png

Good value if you need 5x120mm
https://www.amazon.se/Arctic-svart-Value-husfl%C3%A4kt-stycke...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

That's great value, I'm however thinking to get fans with RGB

Any suggestions there ? Looking at Lian-Li fans right now.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

https://anovaculinary.com/deals/

Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro = SEK1.599, brukar ligga på över 6.000SEK

Löjligt bra pris. Var bara tvungen att beställa fast jag har en äldre som inte är PRO som fungerar.
Såg nu att bagaren och kocken säljer "vanliga" för 1799:- just nu. Och här får du med vacuum selare pro ihop med att det är en pro. Och för 200:- kronor lägre pris!?! Som sagt var. Löjligt bra pris.

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal rival 310 mus som jag gärna vill byta ut till någon trådlös mus. Jag har typ alltid kört med en logitech mx518, haft 3 av dom, men det finns ingen trådlös variant. Några rekommendationer under rean?

Har hört bra och dåliga saker om både G pro wireless och Viper Ultimate så osäker på att lägga 1000kr på en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Löjligt bra pris. Var bara tvungen att beställa fast jag har en äldre som inte är PRO som fungerar.
Såg nu att bagaren och kocken säljer "vanliga" för 1799:- just nu. Och här får du med vacuum selare pro ihop med att det är en pro. Och för 200:- kronor lägre pris!?! Som sagt var. Löjligt bra pris.

Du sålde in erbjudandet med en sådan entusiasm så jag blev "tvungen" att beställa en jag också.
Tack till ursprungs tipsaren också.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Gnome:

Jag har en gammal rival 310 mus som jag gärna vill byta ut till någon trådlös mus. Jag har typ alltid kört med en logitech mx518, haft 3 av dom, men det finns ingen trådlös variant. Några rekommendationer under rean?

Har hört bra och dåliga saker om både G pro wireless och Viper Ultimate så osäker på att lägga 1000kr på en.

Jag har vanliga Logitech G502, men den trådlösa ska tydligen vara väldigt bra också. Finns just nu på REA och har fått bra omdömen.
https://www.webhallen.com/se/product/301563-Logitech-G502-Wir...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5127498

Permalänk

Blir det nåt extra för cyber monday eller bara samma krafs förlängt en dag till?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Gnome:

Jag har en gammal rival 310 mus som jag gärna vill byta ut till någon trådlös mus. Jag har typ alltid kört med en logitech mx518, haft 3 av dom, men det finns ingen trådlös variant. Några rekommendationer under rean?

Har hört bra och dåliga saker om både G pro wireless och Viper Ultimate så osäker på att lägga 1000kr på en.

Jag har inte haft några problem med min GPW sen den släpptes. Dessutom har jag hört att logitech är väldigt generösa vid eventuella problem.

Helt orelaterat:

Har någon hört något om någon "Cyber Monday" eller blir det en repris av förra året, dvs samma skit som sålts tidigare i veckan?

Permalänk
Medlem

Finns billigare på t.ex. proshop
https://www.proshop.se/Chassi-kylare/Arctic-P12-PWM-PST-5-pcs...

Om jag minns rätt blev det billigare på Amazon.se ifall man köpte styckvis fläktarna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Gnome:

Jag har en gammal rival 310 mus som jag gärna vill byta ut till någon trådlös mus. Jag har typ alltid kört med en logitech mx518, haft 3 av dom, men det finns ingen trådlös variant. Några rekommendationer under rean?

Har hört bra och dåliga saker om både G pro wireless och Viper Ultimate så osäker på att lägga 1000kr på en.

Jag väntar på denna.
Glorious PC Gaming Race Model O Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Löjligt bra pris. Var bara tvungen att beställa fast jag har en äldre som inte är PRO som fungerar.
Såg nu att bagaren och kocken säljer "vanliga" för 1799:- just nu. Och här får du med vacuum selare pro ihop med att det är en pro. Och för 200:- kronor lägre pris!?! Som sagt var. Löjligt bra pris.

Håller med extremt bra pris, mitt bästa köp på årets black friday!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Såg också den här musen. Själv tycker jag det är riktigt fult med hexagon-hål i plasten. Förstår att det hjälper mycket med vikten men känns som en stor uppoffring när det kommer till komfort och kvalietet så... meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Löjligt bra pris. Var bara tvungen att beställa fast jag har en äldre som inte är PRO som fungerar.
Såg nu att bagaren och kocken säljer "vanliga" för 1799:- just nu. Och här får du med vacuum selare pro ihop med att det är en pro. Och för 200:- kronor lägre pris!?! Som sagt var. Löjligt bra pris.

Exakt samma situation här. Lyckligtvis har jag sagt till frun att jag vill ha en ny vakuumförpackare så kan kanske överleva beställningen. Vad gör man med den gamla? Har två? Skänker bort?

Permalänk
Skrivet av arvcop:

Sista minuten jakt då jag inte hunnit..

Skall köpa padda och inear lurar till mina föräldrar som är pensionärer..

Padda ca 10 tum eller ev större.
För surf, enklare spel (Enligt farsan skall han börja lira enkla spel typ minecraft med mina kids över internet då det är svårt med kontakt pga corona,.. kul med en 68 åring som börjar lira för första gången i livet)

Inear lurar sneglade jag på Jays f-Five True Wireless in-ear hörlurar (svart) för 299 kr på elgiganten, någon som testat dem?
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/226597/j...

Äger ett par sådana. Inte helt perfekt passform i mina öron, men helt ok ändå.

Ljudet är grymt bra för de pengarna. Du hittar inget bättre under 700 kr skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Verkar också magiskt försvinna ifrån lagret när den gick ner? JBL quantum 800 försvann 50+ till slutsåld..

Inet fulade sig exakt likadant förra året under Black week / Friday. Då hade dom ett nätagg till bra pris, som gick från +50 i lager till helt slut på någon minut, fast den legat uppe i flera dagar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

haha, indeed

I'm going to cancel my order for the seagate 8TB Ironwolf right away & order the WD Elements on Amazon.

Now for me the last remaining components are the fans for Chassis. This is how the list looks like -

https://komponentkoll.se/bild/KqIep.png

Great setup!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Du sålde in erbjudandet med en sådan entusiasm så jag blev "tvungen" att beställa en jag också.
Tack till ursprungs tipsaren också.

Jag var inte ens på jakt efter en men klippte en jag med 🤣

Permalänk
Skrivet av pallish:

Exakt samma situation här. Lyckligtvis har jag sagt till frun att jag vill ha en ny vakuumförpackare så kan kanske överleva beställningen. Vad gör man med den gamla? Har två? Skänker bort?

Alltid bra med mer än en sous vide
Kör köttbitarna i en och potatisen i en annan så är ju hela middagen kirrad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Blir det nåt extra för cyber monday eller bara samma krafs förlängt en dag till?

Min spontana känsla är att som du säger, att dom kränger samma stuff igen. Med ett och annat svårfunnet guldkorn som "råkar" sälja slut på några minuter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av fisken92:

https://anovaculinary.com/deals/

Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro = SEK1.599, brukar ligga på över 6.000SEK

slog till jag med, kunde inte låta bli när jag såg att den pro versionen kostade 4k på webhallen

Permalänk
Medlem

Vill man köpa JBL quantum 800 på JBLs egen hemsida till nästan samma pris som på inet så går det att köpa dom där för 1499 plus en rabattkod på 10% så att dom kostar 1349.

Länk till rabattkod:
https://www.aftonbladet.se/rabattkod/jbl#promo-51528

Permalänk
Medlem
Skrivet av unreal_is_back:

slog till jag med, kunde inte låta bli när jag såg att den pro versionen kostade 4k på webhallen

Gah jag med men fick såklart problem med betalningen via PayPal... Nu har summan reserverats på mitt kort men har inte fått något bekräftelsemail eller något mail om överföring från PayPal. Hoppas det släpper automatiskt inom kort. Nu är frågan om jag ska testa att köpa den igen innan erbjudandet är över vid 00 eller om jag ska vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

https://anovaculinary.com/deals/

Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro = SEK1.599, brukar ligga på över 6.000SEK

Najs! Beställde

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Löjligt bra pris. Var bara tvungen att beställa fast jag har en äldre som inte är PRO som fungerar.
Såg nu att bagaren och kocken säljer "vanliga" för 1799:- just nu. Och här får du med vacuum selare pro ihop med att det är en pro. Och för 200:- kronor lägre pris!?! Som sagt var. Löjligt bra pris.

Skrivet av havoc:

Du sålde in erbjudandet med en sådan entusiasm så jag blev "tvungen" att beställa en jag också.
Tack till ursprungs tipsaren också.

Skrivet av fisken92:

Håller med extremt bra pris, mitt bästa köp på årets black friday!

Skrivet av unreal_is_back:

slog till jag med, kunde inte låta bli när jag såg att den pro versionen kostade 4k på webhallen

haha men va fan... jag stängde precis ned sidan för jag kände att jag inte behövde någon, men det är jävligt bra pris! Är det verkligen kul med en sous vide?

EDIT: Ja jag köpte väl en jag med då, haha....

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Inet fulade sig exakt likadant förra året under Black week / Friday. Då hade dom ett nätagg till bra pris, som gick från +50 i lager till helt slut på någon minut, fast den legat uppe i flera dagar.

Att korrigera ett troligtvis felaktigt lagersaldo "fula sig".
Allt är inte konspirationer

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem

Blir också lite smått intresserad av den där. Är det svårt att lära sig sous vide? Skulle vilja skaffa mig en ny hobby.

Måste man ha den där byttan eller räcker det med någon vanlig plastlåda?