Köpa TV: OLED, Nano90/91, Q80T, XH95 eller The One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Mellan 80T och Sony väljer jag Sony, men mellan 90T vs XH95 så blir det nog 90T men 90T kommer nog ej ner 15" till BF

Skrivet av MrTowle:

Samma här! Synd att man missade HiFi-klubbens kampanj...

Fick ett mail från Samsung idag där de hintar om en kampanj med start 26 oktober. Samsung Week https://www.samsung.com/se/offer/samsung-week/

Oklart dock om man får ner Samsung Q90T till 16 000:-

Skrivet av Eott:

Elgiganten har haft Q90T (55") till 15kkr ett par gånger under sommaren/ hösten.

Både Elgiganten och Komplett hade 55" för 15 000 kr från 5 till 12 oktober. Då fick och får man också en gåva på köpet.

Jag använder min Q90T som spelskärm och är riktigt nöjd även om jag fortfarande inte fått min RTX 3080 och därmed är begränsad till 1440p om jag vill kunna spela i 120Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Samsung Q80R från 2019 ersätts främst av den något bättre Q90T som också har det reflexfilter som Q80R hade. Q80T är en enklare modell än Q80R på i princip alla punkter. Men Q80T är också bättre än 2019-modellen Q70R.

Jag försöker bli klok på det där med reflexfilter och vilka modeller som har det. Om man läser på Samsungs svenska sida verkar det som att Q90T har reflexfilter "Anti Reflection Screen: Ja", däremot står det inget om att Q80T har det.
Q90T: https://www.samsung.com/se/tvs/qledtv-q90t/QE65Q90TATXXC/
Q80T: https://www.samsung.com/se/tvs/qledtv-q80t/QE65Q80TATXXC/

Om man däremot kollar på amerikanska sidan för Q80T står det "Ultra Viewing Angle with Anti-Glare"
https://www.samsung.com/us/televisions-home-theater/tvs/qled-...

Är det olika specifikationer för olika marknader eller har jag missuppfattat något här?

Edit: Jag inser nu att specifikationerna är en aningen olika mellan QE (EU) och QN (North America).

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Både Elgiganten och Komplett hade 55" för 15 000 kr från 5 till 12 oktober. Då fick och får man också en gåva på köpet.

Jag använder min Q90T som spelskärm och är riktigt nöjd även om jag fortfarande inte fått min RTX 3080 och därmed är begränsad till 1440p om jag vill kunna spela i 120Hz.

55 är för litet, är 65 som gäller för mig iaf. ( Har 58 idag ) Så Q90T i 65" för 15 hade varit ok pris.

Permalänk
Skrivet av alpha:

Jag försöker bli klok på det där med reflexfilter och vilka modeller som har det. Om man läser på Samsungs svenska sida verkar det som att Q90T har reflexfilter "Anti Reflection Screen: Ja", däremot står det inget om att Q80T har det.
Q90T: https://www.samsung.com/se/tvs/qledtv-q90t/QE65Q90TATXXC/
Q80T: https://www.samsung.com/se/tvs/qledtv-q80t/QE65Q80TATXXC/

Om man däremot kollar på amerikanska sidan för Q80T står det "Ultra Viewing Angle with Anti-Glare"
https://www.samsung.com/us/televisions-home-theater/tvs/qled-...

Är det olika specifikationer för olika marknader eller har jag missuppfattat något här?

R från 2019 så är det olika mellan Europa vs USA, säkert skillnad i T-serien också, varför göra det enkelt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Både Elgiganten och Komplett hade 55" för 15 000 kr från 5 till 12 oktober. Då fick och får man också en gåva på köpet.

Jag använder min Q90T som spelskärm och är riktigt nöjd även om jag fortfarande inte fått min RTX 3080 och därmed är begränsad till 1440p om jag vill kunna spela i 120Hz.

För mig är 65” eller större det ända alternativet. Har en 55” idag och känner att jag behöver något större för att det ska kännas som en riktig uppgradering. Framförallt när det finns så många bra 65” för runt 17 000:-.

Summa summarum så anser jag inte att Samsung 55” Q90T för 15 000 som en bra deal (för mig). Kommer däremot 65” modellen ner mot 18 000:- ... då snackar vi

Ps. Är nog färgad av Hifi-klubben tråden som gör en blå av avund... där fick folk 65” Q90T för 15 000:- plus gåva! Ibland så ska man läsa mailen ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

55 är för litet, är 65 som gäller för mig iaf. ( Har 58 idag ) Så Q90T i 65" för 15 hade varit ok pris.

Okej. Jag hade gärna haft en mindre än 55".

Det låter omöjligt men kanske om det kommer en grym kampanj och man kan sälja gåvan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

För mig är 65” eller större det ända alternativet. Har en 55” idag och känner att jag behöver något större för att det ska kännas som en riktig uppgradering. Framförallt när det finns så många bra 65” för runt 17 000:-.

Summa summarum så anser jag inte att Samsung 55” Q90T för 15 000 som en bra deal (för mig). Kommer däremot 65” modellen ner mot 18 000:- ... då snackar vi

Ps. Är nog färgad av Hifi-klubben tråden som gör en blå av avund... där fick folk 65” Q90T för 15 000:- plus gåva! Ibland så ska man läsa mailen ....

Aha okej. Jag har en 65" från Samsungs 2018-modeller som min familj använder, det är för stort för mig. 55" var gränsen för mig.

Det var verkligen en kanondeal! Jag kommer använda mig av TV:n som spelskärm och ha G7:an oöppnad hemma när den kommer för det är inte lönt sälja den känner jag (folk ger bara skambud ändå).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Aha okej. Jag har en 65" från Samsungs 2018-modeller som min familj använder, det är för stort för mig. 55" var gränsen för mig.

Det var verkligen en kanondeal! Jag kommer använda mig av TV:n som spelskärm och ha G7:an oöppnad hemma tills den kommer för det är inte lönt sälja den känner jag (folk ger bara skambud ändå).

Ja det är verkligen personlig det där med storlek. Sen är det väl användningsområdet med, jag kollar mest film och serier när TV:n används.. då är storleken en fördel!

Permalänk
Bildexpert 📺

Stämmer: Q80T i USA är en annan TV än Q80T i Europa.

Permalänk

Vilken 2020 modell motsvarar Q90R ?
Är 90R och 90T lika bra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Vilken 2020 modell motsvarar Q90R ?
Är 90R och 90T lika bra ?

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q90r-vs-samsu...

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Vilken 2020 modell motsvarar Q90R ?
Är 90R och 90T lika bra ?

Kolla på denna videon Samsung Q95T/ Q90T (2020) vs Q90R (2019) 4K QLED TV Comparison. Den hjälpte mig en hel del för att få en bättre bild av den gamla mot den nya.

Kortfattat så kan man tro att Q90R är bättre än Q90T, på pappret iallafall. Däremot så verkar Q90T vara bättre i verkligheten!

Permalänk
Medlem

Köpte en Q80T 75" när Elgiganten och Netonnet hade den för 20 000. Känns som fruktansvärt mycket tv för pengarna och det enda valet om man vill ha 75" men inte betala skjortan. Är väldigt nöjd med tvn, har lite DSE men inte sett något annat negativt med den.

Permalänk

Men man kan väll ej lite på rtings, eftersom våra är olika mot tex USA. Annars är rtings bra att kolla på.

Permalänk
Skrivet av MrTowle:

Kolla på denna videon Samsung Q95T/ Q90T (2020) vs Q90R (2019) 4K QLED TV Comparison. Den hjälpte mig en hel del för att få en bättre bild av den gamla mot den nya.

Kortfattat så kan man tro att Q90R är bättre än Q90T, på pappret iallafall. Däremot så verkar Q90T vara bättre i verkligheten!

Ska kolla in denna video på middag. Har lite svårt för hans engelska bara 😆

Permalänk

Tyckte nog att bilden var bättre på Q90T. 99R är ju dessutom svår att få tag på nu.

Permalänk
Medlem

Synd att de lokala butikerna knappt har nått i lager av de apparater man är intresserad av. Främst känner jag att Sony XH95 65" är den som intresserar mig. Men sekundärt även Samsungs Q80T, och eventuellt LG Oled B9.

Mediamarkt verkar man kunna beställa hem den till. Men frågan är om man kan få den till BF-pris då...

Stod nyss och kollade inne på Mediamarkt på en Philips 70PUS8535/12 också. Jag tyckte mig uppleva märkbar ghosting på den vid snabbare rörelser. Framför allt var det en båt som åkte förbi i demo-loopen, och aktern på den upplevde jag iögonfallande suddig.

Tillägg
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Synd att de lokala butikerna knappt har nått i lager av de apparater man är intresserad av. Främst känner jag att Sony XH95 65" är den som intresserar mig. Men sekundärt även Samsungs Q80T, och eventuellt LG Oled B9.

Mediamarkt verkar man kunna beställa hem den till. Men frågan är om man kan få den till BF-pris då...

Stod nyss och kollade inne på Mediamarkt på en Philips 70PUS8535/12 också. Jag tyckte mig uppleva märkbar ghosting på den vid snabbare rörelser. Framför allt var det en båt som åkte förbi i demo-loopen, och aktern på den upplevde jag iögonfallande suddig.

Dom har väll stora varuhus i Gävle ? Ja, XH95 är intressant, kostar idag ca 16000kr i 65" Q80T har jag nog ej med i min favo lista.
Q90T gillar jag, men så jäkla dyr mot XH95. C9/B9 finns det inte mycket kvar av. Frågan är om dom rear ut dom under BF/BW ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Dom har väll stora varuhus i Gävle ? Ja, XH95 är intressant, kostar idag ca 16000kr i 65" Q80T har jag nog ej med i min favo lista.
Q90T gillar jag, men så jäkla dyr mot XH95. C9/B9 finns det inte mycket kvar av. Frågan är om dom rear ut dom under BF/BW ?

Jo de är ju relativt stora. Men konstigt nog har ingen av dem XH95 65" hemma. Kollade på en 55" däremot på mediamarkt, och den såg trevlig ut. Försäljaren var mycket hjälpsam fram tills han förstod att jag inte skulle köpa nån precis nu, då avslutade han samtalet snabbt haha.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Jo de är ju relativt stora. Men konstigt nog har ingen av dem XH95 65" hemma. Kollade på en 55" däremot på mediamarkt, och den såg trevlig ut. Försäljaren var mycket hjälpsam fram tills han förstod att jag inte skulle köpa nån precis nu, då avslutade han samtalet snabbt haha.

MM i HBG hade XH95 i 65" hemma, den såg bra ut. Säljaren jag snackade med gick inte direkt när jag sa
att jag skulle nog vänta till BF. Så vi snackade rätt mycket. Så på nästa säljare bara.

Permalänk
Medlem

Sitter i exakt samma problematik där jag ska uppgradera från en 8 (eller 10år) gammal 55" FullHD Sony.
Har ALDRIG haft några klagomål på skärmen på nuvarande TV, bortsett avsaknaden av 4K då, och därför ligger en tv från Sony´s XH9505 eller XH9005-serien nära tillhands.

Var iväg igår och kikade lite på MM vilket tyvärr inte ger mycket då de inte är så pigga på att släcka ner i lokalen för att man ska kunna se kvalitén på svärta m.m.
De jag gick igenom och kollade på var Q80T, ovanstående Sony samt LG nano91, samtliga 55". Philips faller fetbort för mig efter tidigare upplevelse av deras TV.
Har också ett ljust rum med fönster på motsatt vägg från tv´n så därför är även OLED ointressant.

I butikens ljus, med butiksinställningar på apparaterna (misstänker jag), kunde jag faktiskt köpt vilken som baserat enbart på bildkvalitén. Såg inga tecken till clouding, ghosting eller andra artefakter på någon panel. (Jag är fullt medveten om att det som visas på apparaterna inte motsvarar "real life usage" men ger iaf en liten indikation på uppenbara problem.
Beträffande val av GUI så är heller inte jag känslig för detta då jag kommer köra via en 4k Appletv.

Det jag velar i för tillfället är paneltyp. VA (Sony, Samsung) eller IPS (LG). Kommer ju från en VA-panel idag och är något lite orolig för övergången till IPS ett val av LG skulle innebära med försämrad ContrastRatio jmf med VA. Huruvida detta är en realistisk oro eller inte är svårt att avgöra. IPS-tekniken har ju trots allt gått framåt de senaste 8 åren men ändå...

Mest sannolikt kommer det bli en ny 55" Sony (65" är på gränsen i vårt TV-rum (2.2m) från soffa till TV och priset är alldeles för högt för en TV imo!).
Men om priset är rätt så är jag även öppen för både 65", Q80T eller en Nano91.
Har bara sett en recension som verkligen sååågar nano90/91 och får hålla med flera av skribenterna till videon som anmärker på att det inte ser ut som en nano90/91 han dissar. Tyvärr bemöter han heller inte kritiken genom att vare sig ange fullständigt produktnummer eller bekräftar att det faktiskt var en nano90/91 (Länk). Jag upplever inte att tv´n jag såg igår ens har möjlighet att vara så usel han vill få den att framstå som. Å andra sidan verkar han såga i princip allt som inte stavas SAMSUNG!
Övriga recensioner ger den mediokert (rtings) till ypperligt betyg (Andrew Robinson). Är personligen mer intresserad av upplevelsen än tekniska djupdykningar med speciell mjukvara från t.ex HDTVTest.

Lg´n är med stor säkerhet inte det vassaste valet av ovanstående men besparingen på 2-3k bör ju också vägas in i helhetsbedömningen!

Blev en alldeles för lång utläggning för att tala om att jag har samma problem som TS och velar mellan samma modeller (exkl Philips). Men vi får se vad det landar i..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av NcLr:

Har också ett ljust rum med fönster på motsatt vägg från tv´n så därför är även OLED ointressant.

Varför är OLED ointressant? OLED-panelerna använder ett av de allra bästa reflexfiltren som finns.

  1. Sony XH9505 och Samsung Q90T kommer att ha en mycket bra dämpning av rummet och även fönstret till viss gräns. Fast reflektionen från fönstret riskerar att ge refraktionsmönster som yttrar sig likt regnbågar i bilden och sprida sig över ytan. Reflektionen är delvis blank.

  2. Nano90 kommer troligtvis dämpa rummet mycket bra och ge en delvis mjuk/halvblank reflektion. Fönstret kommer att synas tydligare än #1 men utan regnbågar.

  3. En OLED kommer att ha mycket bra dämpning av rummet likt ovanstående men istället ge en skarp reflektion. Du kan urskilja bladen på krukväxten i fönstret. Fönstret kommer att vara dämpat och om än inte lika väl som hos #1 – men du slipper risken för regnbågar det är ingen spridning av reflektionerna som följd av den blanka ytan. Reflektionerna kommer vara färgskiftade mot lila.

  4. Samsung Q80T och troligtvis Sony XH9005 kommer inte alls dämpa rummet lika mycket som ovanstående modeller och du lär se dig och själv och alla möbler på dagen. Fönstret kommer synas tydligt om än som en mjuk och diffus reflektion. Inga regnbågsmönster. Reflektionen är delvis matt.

Olika TV har olika reflexfilter och de yttrar sig på olika sätt. Jag kan då inte peka ut någondera som bättre eller sämre inom #1-#3 där. Enklare modeller har som regel sämre filter överlag.

Vad som är "bäst" beror väldigt mycket på vad man är van med sedan tidigare. Gemensamt för alla TV oavsett vad är att ingen TV kommer att kunna göra något åt ett fönster med ett dagsljus. Däremot kan du göra något åt fönstret, likt att använda en gardin.

Permalänk
Medlem

Läser mycket om OLED vs ljust rum, hur ljusa rum har ni egentligen? Jag har en Philips 65OLED854 och jag kan inte påstå att den är sämre än någon tidigare TV, och då har jag flera fönster åt söder i vardagsrummet med rejält ljusinsläpp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Varför är OLED ointressant? OLED-panelerna använder ett av de allra bästa reflexfiltren som finns.

  1. Sony XH9505 och Samsung Q90T kommer att ha en mycket bra dämpning av rummet och även fönstret till viss gräns. Fast reflektionen från fönstret riskerar att ge refraktionsmönster som yttrar sig likt regnbågar i bilden och sprida sig över ytan. Reflektionen är delvis blank.

  2. Nano90 kommer troligtvis dämpa rummet mycket bra och ge en delvis mjuk/halvblank reflektion. Fönstret kommer att synas tydligare än #1 men utan regnbågar.

  3. En OLED kommer att ha mycket bra dämpning av rummet likt ovanstående men istället ge en skarp reflektion. Du kan urskilja bladen på krukväxten i fönstret. Fönstret kommer att vara dämpat och om än inte lika väl som hos #1 – men du slipper risken för regnbågar det är ingen spridning av reflektionerna som följd av den blanka ytan. Reflektionerna kommer vara färgskiftade mot lila.

  4. Samsung Q80T och troligtvis Sony XH9005 kommer inte alls dämpa rummet lika mycket som ovanstående modeller och du lär se dig och själv och alla möbler på dagen. Fönstret kommer synas tydligt om än som en mjuk och diffus reflektion. Inga regnbågsmönster. Reflektionen är delvis matt.

Olika TV har olika reflexfilter och de yttrar sig på olika sätt. Jag kan då inte peka ut någondera som bättre eller sämre inom #1-#3 där. Enklare modeller har som regel sämre filter överlag.

Vad som är "bäst" beror väldigt mycket på vad man är van med sedan tidigare. Gemensamt för alla TV oavsett vad är att ingen TV kommer att kunna göra något åt ett fönster med ett dagsljus. Däremot kan du göra något åt fönstret, likt att använda en gardin.

Uppskattar enormt ditt inlägg även om det återinför OLED som aspirant på min svettigt nedbantade lista....
Anledningen till min åsikt om OLED är de spegelreflektioner jag sett med dessa paneler av fönster bakom eller i flack vinkel mot panelen, alltså helt subjektivt utan objektiva jämförelser med de andra panelerna med mer än erfarenheten från min nuvarande VA-panel på en Sony KDL-55W805B.

I sak så jagar jag en (1) sak och det är en riktigt bra bild i så många externa miljöer som möjligt, dvs ljust rum, mörkt rum, med lampor, ljus eller annat. Den bästa all-round tv´n som går att få för runt 12-13k (55") mao. Ok ljud är en bonus!
Om det sedan är en OLED-panel, VA eller IPS spelar mindre roll.
Tyvärr är jag själv inte tillräckligt kunnig för att objektivt kunna bemöta all information och reviews man hittar på nätet som rekommenderar OLED till mörka rum och LCD till rum med större ljusinsläpp.

Spontant från ditt inlägg så borde mina alternativ förändras till Sony XH9505, LG nano91(90) eller en OLED av förra årets modell typ LG B9/C9 för att ha en chans att hamna runt mitt prisintervall!? Q90T och Q95T känns inte som att de kommer landa i närheten av min budget inom överskådlig framtid.
Någon modell du själv förespråkar som inte kräver ett banklån eller försäljning av en njure??

Och ja! Beträffande fönstret så har det en svart markis!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av NcLr:

Uppskattar enormt ditt inlägg även om det återinför OLED som aspirant på min svettigt nedbantade lista....
Anledningen till min åsikt om OLED är de spegelreflektioner jag sett med dessa paneler av fönster bakom eller i flack vinkel mot panelen, alltså helt subjektivt utan objektiva jämförelser med de andra panelerna med mer än erfarenheten från min nuvarande VA-panel på en Sony KDL-55W805B.

I sak så jagar jag en (1) sak och det är en riktigt bra bild i så många externa miljöer som möjligt, dvs ljust rum, mörkt rum, med lampor, ljus eller annat. Den bästa all-round tv´n som går att få för runt 12-13k (55") mao. Ok ljud är en bonus!
Om det sedan är en OLED-panel, VA eller IPS spelar mindre roll.
Tyvärr är jag själv inte tillräckligt kunnig för att objektivt kunna bemöta all information och reviews man hittar på nätet som rekommenderar OLED till mörka rum och LCD till rum med större ljusinsläpp.

Spontant från ditt inlägg så borde mina alternativ förändras till Sony XH9505, LG nano91(90) eller en OLED av förra årets modell typ LG B9/C9 för att ha en chans att hamna runt mitt prisintervall!? Q90T och Q95T känns inte som att de kommer landa i närheten av min budget inom överskådlig framtid.
Någon modell du själv förespråkar som inte kräver ett banklån eller försäljning av en njure??

Och ja! Beträffande fönstret så har det en svart markis!

Jag tror det du reagerar på att ha sett en OLED är de blanka reflexerna när du har många år av en halvblank och diffus reflex på din nuvarande TV. Det ser förmodligen rätt annorlunda ut mot vad du är van med. Men det kan – beroende på vilken Sony-modell du har från förr – faktiskt vara så att OLED:n dämpar bättre än din nuvarande TV.

Jag har i ungefär 3:50 in i videon till den här artikeln ett litet sidospår om skillnaden mellan en OLED och en Q80T på samma plats: https://www.sweclockers.com/artikel/30366-teknikstund-input-l...

XH95 och Nano91/90 kommer vara mer som OLED:n där XH95 kommer dämpa lite bättre men också riskera regnbågar och spridning om du har en ljuskälla, likt ett fönster, som reflekteras direkt i TV:n

Permalänk

Efter en massa timmars koll på forum och Youtube så verkar XH95 (65tum) närmast köp. Q90T går nog ej ner i pengarna som jag tänkt lägga. Runt/max 15" Kan jag få tag på någon OLED från LG i 65tum kan det bli någon sådan. Eftersom XH95 ligger idag runt 16-17 så är jag rätt säker på att den hamnar i rätt prisklass under BF/BW. XH95 tar jag före tex Q80T. Q90R är också intressant, men svåra att få tag på. Ligger på ca 27 ( billigast på Prisjakt) tusen idag, tror ej dom går ner till 15tusen. Låter detta bra tror ni ?

Permalänk
Medlem

sony slår det mesta i bildäkthet. men klart för 15k blir det ju inte Master series, men både sony LED och OLED skulle jag valt. Bang for the buck tror jag de är bäst, men det är ingen obestridbar sanning!! Om man lever för smart tv är nog LG å sen samsung ledande, men skillnaderna är försumbara på dom flesta märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Efter en massa timmars koll på forum och Youtube så verkar XH95 (65tum) närmast köp. Q90T går nog ej ner i pengarna som jag tänkt lägga. Runt/max 15" Kan jag få tag på någon OLED från LG i 65tum kan det bli någon sådan. Eftersom XH95 ligger idag runt 16-17 så är jag rätt säker på att den hamnar i rätt prisklass under BF/BW. XH95 tar jag före tex Q80T. Q90R är också intressant, men svåra att få tag på. Ligger på ca 27 ( billigast på Prisjakt) tusen idag, tror ej dom går ner till 15tusen. Låter detta bra tror ni ?

Jag tänkte samma sak! Såg idag att Elgiganten har ett riktigt bra deal på Sony XH95 denna veckan!

Köpte en 65":a https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153454/sony-65-x...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurman:

Jag tänker lite samma sak. Sonyn verkar vara prisvärd, och kan se den gå en bit under 15k på BF.

Sony:n gick precis ner till 12990 på Elgiganten:

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153454/sony-65-x...

För egen del beställde jag en direkt!

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Jag tänkte samma sak! Såg idag att Elgiganten har ett riktigt bra deal på Sony XH95 denna veckan!

Köpte en 65":a https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153454/sony-65-x...

Slog till på den jag med

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan