3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Fick någon information från Inet om Asus TUF OC. I alla fall vad den personen kunde se, så kommer det in 15 kort den 8:e December... Inte precis vad jag ville höra.

Får väll också leta runt på andra kort, för min 59:e köplats känns nu helt plötsligt som månader bort.

Finns det något kort som inte kostar en förmögenhet, runt TUF i kvalitet etc. som också har en hyfsat kort kö?

Om du menar 3080 så låter det bra för min del... som hade köplats 9 för en vecka sedan. Så får väl se om det stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Mjo, känns dock dumt att köpa presentkort för 9000+ när man är så velig som jag, hehe.

Sounds like a you problem

Skämt åsido, jag beställde i torsdags tror jag det var och har blivit tilldelad. Så det är nog det kort som kommer gå snabbast att få just nu. Det fanns ju till och med 3 extra än vad kön var på.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Sounds like a you problem

Skämt åsido, jag beställde i torsdags tror jag det var och har blivit tilldelad. Så det är nog det kort som kommer gå snabbast att få just nu. Det fanns ju till och med 3 extra än vad kön var på.

Hehe. Jag ska suga lite på den karamellen. Man vill ju ha ett kort, helt klart. Frågan är hur Zotac Holo Amp står sig mot gaming X? Gaming X verkar ju vara ett vidunder när man kollar tester. Får kanske ge det nån vecka till, annars får det nog bli ett Zotac
.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

(@Asus.David)
Du har inte någon information om hur många kort det handlar om till Norden i de leveranserna?

Från vad jag har kunnat dra ut från Inet, verkar det som i alla fall TUF OC inte har kommit till dem förra eller denna veckan, och nästa leverans är nästa vecka med 15 kort. Känns väldigt lite. Jag vet att du så klart inte kan svara för Inet, men om det kommer in ett hyfsat antal kort till Norden varje vecka, så förstår jag inte var de går då.

Är väl medveten att ni gör allt som ni kan, bara undrar, för det är inte mycket information jag lyckas få från Inet.

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

@Webhallen
Ser således mörkt ut att få ett kort av typen TUF 3080 OC innan 10 dec som det ser ut nu på produktsidan. Ingen ko på isen så att säga, men går man helt miste om Call of Duty Cold War då?

Med tanke på att CoD ersatte Watch Dogs Legion skulle jag tippa på att man får något annat spel om ens kort levereras efter 10/12.

Permalänk
Webhallen

Gällande spelkod så är reglerna att man måste ha sitt kort i sin dator för att kunna aktivera koden, så även om vi schysstade och gav i efterhand så hade alla koder vart ogiltiga. Så man måste ha sitt kort skickat / köpt på och senast den 10e december tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Där emot fick vi försening på STRIX 3080/3090 korten på några veckor tyvärr. Vi har levererat tidigare men sen blev det en lucka men dem börjar dock lämna fabrik och bör dyka upp fler under December. TUF har levererats varje vecka.

Bitter som jag är så tolkar jag det här som att det inte blir några Strix kort denna vecka heller. Det låter inte som att det är leveransproblem längre men jag antar att du / ni inte vill gå in närmare på vad förseningarna beror på?

Permalänk
Webhallen

RTX 3060 TI incoming.

De kort som ej kommer få sin status ändrad till "köp nu" pga inget lager är gaming OC och ventus 3X (inte lönt att f5a) resterande.. ja..

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur vet ni som står i kö på Asus 3080 TUF OC vilken köplats ni har hos Webhallen? När jag hörde av mig till Webhallen fick jag bara reda på "du ligger ganska långt fram i kön".

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vlad_swe:

Hur vet ni som står i kö på Asus 3080 TUF OC vilken köplats ni har hos Webhallen? När jag hörde av mig till Webhallen fick jag bara reda på "du ligger ganska långt fram i kön".

Produktsidan visar köspann man ligger i baserad på din orderlagda tid.
'
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Produktsidan visar köspann man ligger i baserad på din orderlagda tid.
'
/Patrik

Tack, men det står "138-382" övriga september. Jag bokade en timme efter min vän som fick sitt kort för tre veckor sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja!
Självklart tackar vi inte nej till dina pengar och vi skulle gärna byta dem mot ett grafikkort så snabbt som möjligt.
Vi är också frustrerade av situationen och det påverkar oss också negativt i försäljningen såklart.
Jag tycker kritiken är lite orättvis men jag tar självklart emot kritiken och förstår frustrationen. Enligt dem rapporter jag fått ta del av levererar Asus flest nVidia 3080/3090 i Norden än så länge och förra veckan levererade vi rätt många och nästa vecka ser motsv ut. Men återigen vill jag undvika att gå in på modell och leverans till respektive butik då köerna ser väldigt olika ut.

Där emot fick vi försening på STRIX 3080/3090 korten på några veckor tyvärr. Vi har levererat tidigare men sen blev det en lucka men dem börjar dock lämna fabrik och bör dyka upp fler under December. TUF har levererats varje vecka.

Bara så du inte missförstår mig, jag förstår situationen och fustrationen men vi levererar löpande iaf: fler av vissa modeller och färre av andra.

Tack för att du uppdaterar kontinuerligt! Sitter och väntar på mitt 3080 TUF non OC som jag beställde från norska Komplett 19 sep, gissar på att jag kommer få vänta ett tag till där haha!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Däremot fick vi försening på STRIX 3080/3090 korten på några veckor tyvärr. Vi har levererat tidigare men sen blev det en lucka men dem börjar dock lämna fabrik och bör dyka upp fler under December. TUF har levererats varje vecka.

Tolkar jag dig rätt om jag antar att det fortfarande dröjer med strix korten då? Jag hade hoppats att leverans skulle komma denna veckan men om de börjat lämna fabriken känns det kanske mer som det dröjer 1-2 veckor till?
Senast någon rapporterade att de fått ett 3080 strix i den här tråden var den 3 november.
Det borde ju innebära att senast ett strix 3080 lämnade fabriken för norden är 20 oktober, ingen dålig lucka den som åt upp alla dem 😂

Bye Bye cyberpunk 😅 och nån spelkod blir det nog inte heller då. Tycker Nvidia kan vara schyssta och slänga in något mer. Är ju inte vårt fel att vi inte fått produkten vi beställde förm2,5 månader sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja!
Självklart tackar vi inte nej till dina pengar och vi skulle gärna byta dem mot ett grafikkort så snabbt som möjligt.
Vi är också frustrerade av situationen och det påverkar oss också negativt i försäljningen såklart.
Jag tycker kritiken är lite orättvis men jag tar självklart emot kritiken och förstår frustrationen. Enligt dem rapporter jag fått ta del av levererar Asus flest nVidia 3080/3090 i Norden än så länge och förra veckan levererade vi rätt många och nästa vecka ser motsv ut. Men återigen vill jag undvika att gå in på modell och leverans till respektive butik då köerna ser väldigt olika ut.

Där emot fick vi försening på STRIX 3080/3090 korten på några veckor tyvärr. Vi har levererat tidigare men sen blev det en lucka men dem börjar dock lämna fabrik och bör dyka upp fler under December. TUF har levererats varje vecka.

Bara så du inte missförstår mig, jag förstår situationen och fustrationen men vi levererar löpande iaf: fler av vissa modeller och färre av andra.

Jag är glad att du är här och gör ditt bästa för att svara på våra frågor. Utan dig hade nog Asus förlorat många kunder. Jag känner mig lugn med att leveranser kommer varje vecka. Sen förstår jag att man måste fördela ut korten hos alla återförsäljare och då antar jag att man vid mindre leveranser inte kan leverera till alla återförsäljare. Jag beställde mitt TUF OC från inet den 20e och hade plats 143 i kön 26/11.
Jag har hela tiden hoppats på leverans innan jul, men förstår att det inte är realistiskt. Men chansen finns ju alltid.
Jag som alla andra väntande får ju ett litet hopp varje gång det plingar till i mailen. En vacker dag..

Permalänk

Tänkte passa på och höra vad som gäller angående inkluderade CoD vid köp av 3080/3090, ska man ha fått en kod från återförsäljaren eller är det nånting som fullständigt görs via registrering av grafikkort på Nvidia.se eller nånting?
Försökte läsa på och trodde det inte behövdes nån kod från återförsäljare sen såg jag att Patrik skrev nånting om att dom ger ut koder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

RTX 3060 TI incoming.

De kort som ej kommer få sin status ändrad till "köp nu" pga inget lager är gaming OC och ventus 3X (inte lönt att f5a) resterande.. ja..

Såg inte denna och satt och F5ade ventus 3X Men verkar som att jag lyckades knipa ett Gainward, däremot så missade jag att ändra till prioriterad frakt och använda min "Skilling Banco"

Permalänk
Medlem
Skrivet av vlad_swe:

Tack, men det står "138-382" övriga september. Jag bokade en timme efter min vän som fick sitt kort för tre veckor sedan.

På 1 timme hinner många boka innan dig 😅

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Synd att det är helt meningslöst med 3060 Ti för mig, den är typ 10% snabbare än mitt 2070 Super. Knappast värt 5-6000Kr. Men dom fanns i några minuter i alla fall, klart lägre efterfrågan på dessa

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Abrasiver:

Tänkte passa på och höra vad som gäller angående inkluderade CoD vid köp av 3080/3090, ska man ha fått en kod från återförsäljaren eller är det nånting som fullständigt görs via registrering av grafikkort på Nvidia.se eller nånting?
Försökte läsa på och trodde det inte behövdes nån kod från återförsäljare sen såg jag att Patrik skrev nånting om att dom ger ut koder.

Man reggar koden man får av ÅF i nvidia experience och där får man också produktnyckeln.

Synd bara att CoD: cold war sög och är jättebuggigt med 30xx serien ironiskt nog.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lyrael:

Tolkar jag dig rätt om jag antar att det fortfarande dröjer med strix korten då? Jag hade hoppats att leverans skulle komma denna veckan men om de börjat lämna fabriken känns det kanske mer som det dröjer 1-2 veckor till?
Senast någon rapporterade att de fått ett 3080 strix i den här tråden var den 3 november.
Det borde ju innebära att senast ett strix 3080 lämnade fabriken för norden är 20 oktober, ingen dålig lucka den som åt upp alla dem 😂

Bye Bye cyberpunk 😅 och nån spelkod blir det nog inte heller då. Tycker Nvidia kan vara schyssta och slänga in något mer. Är ju inte vårt fel att vi inte fått produkten vi beställde förm2,5 månader sen.

Ja det är nog tidigast mellan 1-2 veckor till dem landar tyvärr.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Jag har likadant, tror vi blivit tilldelade kort utifrån förväntat lager på något sätt. Webhallen skrev ju att korten kommit in, men de är sjukt stressade på lagret. Med lite tur hinner de skicka till imorgon så man har innan helgen

bra bra

Jag hoppas att vi får den här veckan, korsade fingrar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swonko1:

Jag är glad att du är här och gör ditt bästa för att svara på våra frågor. Utan dig hade nog Asus förlorat många kunder. Jag känner mig lugn med att leveranser kommer varje vecka. Sen förstår jag att man måste fördela ut korten hos alla återförsäljare och då antar jag att man vid mindre leveranser inte kan leverera till alla återförsäljare. Jag beställde mitt TUF OC från inet den 20e och hade plats 143 i kön 26/11.
Jag har hela tiden hoppats på leverans innan jul, men förstår att det inte är realistiskt. Men chansen finns ju alltid.
Jag som alla andra väntande får ju ett litet hopp varje gång det plingar till i mailen. En vacker dag..

Tack för det! Det borde hinna betas av en hel del TUF OC under December iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tbbas:

Tack för att du uppdaterar kontinuerligt! Sitter och väntar på mitt 3080 TUF non OC som jag beställde från norska Komplett 19 sep, gissar på att jag kommer få vänta ett tag till där haha!

Tack själv, det rullade in lite TUF nonOC i veckan så det betas av om än långsammare än vi önskat såklart.

Permalänk
Medlem

De hade 100+ kort på 3080 TUF OC när beställde i september. Har inte fått kortet än så ta inte deras lagersaldo på allvar...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

På 1 timme hinner många boka innan dig 😅

Det har du rätt i, men jag vet fortfarande inte vilken köplats jag har Många här skriver saker som "Jag är på köplats 9".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

På 1 timme hinner många boka innan dig 😅

Haha! Man känner sig som en utsvulten hyena som slåss om någon enstaka köttbit som kastas ut emellanåt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Ja det är nog tidigast mellan 1-2 veckor till dem landar tyvärr.

Jag förstår att du nog inte kan svara på det men när de väl kommer pratar vi liksom leveranser kring 10 kort eller mer upp emot 50?
Tänker att det behöver ju komma komma åtminstone 25 kort i veckan till varje återförsäljare om de ska ha en chans att beta av backorders innan februari 2021

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 Suprim X har fortfarande inte skeppats från webhallen, så det lär inte dyka upp innan helgen då jag bor långt norrut Men man ska väl inte klaga, har ju ett påväg iallafall! Ni andra som knep ett 3080 suprim x, har era skickats än?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Proshop har suprim x för 9500

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x