Problem med svart skärm COD WZ

Permalänk

Problem med svart skärm COD WZ

Jag har verkligen fastnat för detta spel. Jag tycker att detta spel är helt fantastiskt på alla sätt.

Det finns dock en sak som irriterar mig så ofantligt mycket: Dessa "Black Screens". Mitt i spelet så svartnar hela skärmen. När jag går in i options, graphics och ändrar "Render resolution" så kommer bilden tillbaka igen. Det spelar ingen roll om jag höjer eller sänker Render resolution.

Kan säga att mitt spel flyter på med 100+ FPS på höga grafikinställningar utan problem. Har en i7 4790k, GTX 1070 8 Gb och använder upp cirka 4 gb (50 %) av grafikkortets VRAM.

Vad kan problemet vara? Någon av er som har varit med on något liknande problem med Black Screens? Händer aldrig på de andra spelen jag lirar såsom PUBG, BF 1, BF V etc.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Har aldrig spelat detta, men du är knappast ensam att ha problem - i varje fall om man får tro den mängd Google-träffar som dyker upp. Diverse djungelknep verkar vara att enbart köra på en monitor om man har flera, att köra spelet i Borderless Windowed-läge - detta utöver att uppdatera drivrutiner och det gamla vanliga.

När skärmen svartnar, kan du fortfarande se hub:en och siktet och sånt in-game? Du skriver att du kan gå in i options, är det via pausmenyn? Du kan alltså få tillbaka bilden utan att stänga ner själva spelet?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Skrivet av FarbrorBarbr0:

@Soldierofwar1985: Har aldrig spelat detta, men du är knappast ensam att ha problem - i varje fall om man får tro den mängd Google-träffar som dyker upp. Diverse djungelknep verkar vara att enbart köra på en monitor om man har flera, att köra spelet i Borderless Windowed-läge - detta utöver att uppdatera drivrutiner och det gamla vanliga.

När skärmen svartnar, kan du fortfarande se hub:en och siktet och sånt in-game? Du skriver att du kan gå in i options, är det via pausmenyn? Du kan alltså få tillbaka bilden utan att stänga ner själva spelet?

Hej!

Tack för svar!

Jo, om jag går in i "Options", "Graphics" och ändrar "Render resolution" kommer bilden tillbaka. Det gör den oavsett om jag höjer eller sänker inställningen, vilket göra att jag inte tror att det är datorns prestanda som är problemet. Spelet flyter på med höga FPS och med höga grafikinställningar för övrigt.

Exakt! Det är via pausmeny som jag får upp "Options"... Behöver ej gå ur spelet...

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Det låter inte som att det skulle vara några problem med din hårdvara, i och med att du kommer åt pausmeny och sånt. Spelet verkar dras med en del barnsjukdomar. Håll det uppdaterat med patchar och sånt, och håll grafikkortet up-to-date med drivrutiner. Verkar inte finnas någon lösning som är mer populär än någon annan just nu, vad jag kan se.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem. Testa att göra alla grafikinställningar innan du är aktiv i lobbyn.

Sen verkar många få problem med korta frysningar med svart skärm om de har på Windows sk. "spelläge". Så testa att stänga av det om du har det på och se om det hjälper.

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Skrivet av ABC80:

Hade liknande problem. Testa att göra alla grafikinställningar innan du är aktiv i lobbyn.

Sen verkar många få problem med korta frysningar med svart skärm om de har på Windows sk. "spelläge". Så testa att stänga av det om du har det på och se om det hjälper.

"Windows spelläge"? Hur stänger jag av det? I spelet eller?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Z690,14700K,4080