Hjälp med Mission SG Minotaur stol (Netonnet)

Permalänk
Medlem

Hjälp med Mission SG Minotaur stol (Netonnet)

Hej, fick hem denna idag. Någon som har en likadan och kan hjälpa mig? Kontaktat support redan men vetefan om de kan hjälpa till.

Undrar om det är något galet i infästningen mellan sits och ryggstöd. Sitsen känns kort och är endast 50cm (skall vara 57cm enligt hemsida) och ryggstödet ser ut att sitta långt in över sitsen.

Ryggstödet hade endast två hål på resp sida så det går inte att montera på annat sätt.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingstolar-gamingbord/st...

Permalänk
Medlem

NoN har säkert mätt hela sittdynan & inte "effektiv" sittyta om man nu kan uttrycka det så?

Min Marcus är 47cm när jag mäter som du gör!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

NoN har säkert mätt hela sittdynan & inte "effektiv" sittyta om man nu kan uttrycka det så?

Min Marcus är 47cm när jag mäter som du gör!

Misstänker också det, tyvärr väldigt missvisande att göra så. Lite tråkigt när alla stolar utom den i äkta läder fanns för utprovning i butik. Tur de har generösa villkor för retur iallafall.

Gick ifrån en Markus men tänkte aldrig på att den var kort i dynan.

Permalänk
Medlem

@DOGE: Hur var den att sitta i? Bekväm eller?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

@DOGE: Hur var den att sitta i? Bekväm eller?

Ja, bättre än Ikea Markus men vetefan om den är bättre än Secretlab Titan för samma peng. Sitsen känns kort även om den är lika lång som Titan. Skall provsitta polarns Titan lite mer innan jag bestämmer om jag behåller denna eller ej.