Swiftcourt, säkert? - köpa begagnat

Permalänk
Medlem

Swiftcourt, säkert? - köpa begagnat

Hej!

Någon som använt Swiftcourt vid köp av begagnade saker? En digital tjänst för att skriva köpeavtal mellan privatpersoner, där båda signerar med Bank-ID.

Planerar nämligen att köpa en sak för 8000kr och säljaren tänkte att vi skulle använda Swiftcourt + Swish. Säljaren bor i andra delen av landet så avhämtning var inget alternativ. Är det säkert att få tillbaka pengarna (om nåt skulle bli fel) iochmed att man får personnummer och ett köpeavtal?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Titta lite snabbt och är det gratis (som det verkar) så varför inte.
Men JAG skulle nog inte räkna med att få nån hjälp alls om nåt går åt helvete.
Gissar att det blir som med blocketpaket/internetgirot/osv där det kan hända tre saker om du blir blåst av tex en blocket säljare.
1, Blocketpaket/internetgirot/swiftcourt/osv svarar polisanmäl/tingsrätt är vad som gäller. (o det som oftas händer)
2, Säljaren får sina pengar o du förlorar dom o får gå till polis/tinget.
3, Du får pengarna tillbaks. (och var det du som blåste säljaren så förlorade säljaren troligen både pengar o vara, som hände mig)

Lite mer info i detta inlägg från mig om vad som hände mig och även många andra.
#18387803

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!