Bahnhof nere i södra stockholm? (20200319 - 8.58)

Permalänk
Hedersmedlem

Bahnhof nere i södra stockholm? (20200319 - 8.58)

Jag håller på att skicka felanmälan till bahnhof men tänkte se om någon mer har tappat fiberuppkopplingen mot Bahnhof. Jag sitter i Huddinge. Ungefär 30 minuter sen (eller mer) dog min uppkoppling och LOS-lampan blinkar rött på routern (Huawei 10 GB-router). Startat om den men det hjälpte inte.

Enda driftinfon är ett fel i Sundbyberg men det började redan 7.29, ett tag innan vi tappade. En sökning på mitt postnummer ger inget fel.
Tack och lov man har mobil (100 GB+ i trafik som jag kan utnyttja) men skulle vara frustrerande om det var fel på något hos mig.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem

ARGH - det visade sig att sopbilen drog ner fiberlinan som hänger mellan stolparna längre ner på gatan. Vi har tyckt de hänger lågt men de som satt upp dom sa "de får hänga så där lågt så det så". Yeah right.

Så nu sitter man och måste jobba hemifrån via mobilen. Skaffade snabbt mobilt bredband från Tele 2 (400 GB ska räcka 1 månad om det dröjer att få fibern fixad) men fan va långsamt det är. Kommer inte upp till mer än 20-30 Mbps ner och några upp. Får dock duga just nu.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Surt sa räven. Ja, förläggning på stolpe bör undvikas om det går.

Permalänk
Medlem

4.5 meter är väl höjden för broar och liknande. Borde absolut inte vara lägre för en luftkabel.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S