Permalänk
Inaktiv

Kaffe är dyrbara droppar ... om så sista sippen är kall så åker den ner. *hahaha*

Permalänk
Medlem

Alla som tokkör om en bara för att 500 meter senare svänga av..... De som kör om som om man står still för att sen själva panikbromsa vid fartkameror såpass att man kommer ikapp dem....... De som kör ut i rondeller jämsides med en när man själv håller innerspår så man nästan nitar dem när man ska ut ur rondellen...... Etcetc.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Kaffe är dyrbara droppar ... om så sista sippen är kall så åker den ner. *hahaha*

Inte vid femtioelfte onödiga mötet, då är det surt i magen med mera kaffe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Alla som tokkör om en bara för att 500 meter senare svänga av..... De som kör om som om man står still för att sen själva panikbromsa vid fartkameror såpass att man kommer ikapp dem....... De som kör ut i rondeller jämsides med en när man själv håller innerspår så man nästan nitar dem när man ska ut ur rondellen...... Etcetc.........

Gissar att vi pratar tvåfiliga rondeller?
Är ju såvitt jag vet ditt ansvar som ligger i innerfil att blinka dig själv ut i ytterfil och se till att den är tom.

Har en sådan rondell här i Göteborgstrakterna, Fässbergsmotet.
Kommer så gott som alltid en typ i innerfil som glider ut i ytterfil utan att blinka, och detta trots att både inner och ytterfil har en gemensam tvåfilig utfart som vävs ihop 50 meter bort.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Blir så himla trött på att folk ställer sig bredvid en på parkeringar även om man står långt bort för att slippa ha någon bredvid sig för att man är rädd om sin bil och sedan bara slänger upp dörren så en själv får en saftig och go p-buckla..
Kan även tillägga att en själv satt i bilen vid det tillfället 😒 så det blev en diskussion!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serafim:

Inte vid femtioelfte onödiga mötet, då är det surt i magen med mera kaffe.

jag dricker runt 1,3-1,4 liter kaffe om dagen
och upp till 2liter är inga problem efter det så är vätskedrivande effekten lite för stor för att vara hållbar.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av andreasa64:

Blir så himla trött på att folk ställer sig bredvid en på parkeringar även om man står långt bort för att slippa ha någon bredvid sig för att man är rädd om sin bil och sedan bara slänger upp dörren så en själv får en saftig och go p-buckla.

Min Firebird har typ 1-1/2 meter långa dörrar så den dubbelparkeras alltid - längst bort - men det finns alltid någon annan som ska dubbelparkera (helt fel enligt principen "dubbel") med 3 dm lucka till min vänsterdörr. Som tur är går det att krypa in via bakluckan.

Permalänk
Medlem

@Woaini
Trots att jag försöker vara en positiv person, kan jag även ha plats för lite gubbgnäll, och jag stör mig huvudsakligen på folk som verken tar hänsyn till andra människor eller respekterar regler, lagar och förbud, till exempel:

1. Bilister som kör förbi bostadshus sent på nätterna och antingen mullrar på, eller spelar skyhög musik så att verken jag eller grannarna kan sova.

2. Grannar som väsnas i trapphuset när de kommer hem mitt i natten.

3. Människor som är otrevliga eller har dåligt bemötande eller uppförande mot andra människor, i synnerhet i de fall när det inte finns någon anledning.

4. Folk som har starka politiska åsikter samt fördomar mot vissa typer av människor, utan att kunna styrka sina påståenden med källor. (Källkritik is the King)

Dock försöker jag inte att vara en gnällgubbe, för det tar så mycket negativ energi av att vara sur och gnällig.

Skrivet av anon309108:

Kaffe är dyrbara droppar ... om så sista sippen är kall så åker den ner. *hahaha*

Samma här. "hahaha. Jag ÄLSKAR kaffe.

Skrivet av anon309108:

jag dricker runt 1,3-1,4 liter kaffe om dagen
och upp till 2liter är inga problem efter det så är vätskedrivande effekten lite för stor för att vara hållbar.

Själv dricker jag ca 1,2 liter kaffe om dagen. Kaffet är min startmotor, och får jag inte min morgonkopp kan jag bli en riktig gnällgubbe ”hahaha”. Men blir det för mycket kaffe, säger min mage ifrån.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoffelundgren:

@Woaini
Trots att jag försöker vara en positiv person, kan jag även ha plats för lite gubbgnäll, och jag stör mig huvudsakligen på folk som verken tar hänsyn till andra människor eller respekterar regler, lagar och förbud, till exempel:

1. Bilister som kör förbi bostadshus sent på nätterna och antingen mullrar på, eller spelar skyhög musik så att verken jag eller grannarna kan sova.

2. Grannar som väsnas i trapphuset när de kommer hem mitt i natten.

3. Människor som är otrevliga eller har dåligt bemötande eller uppförande mot andra människor, i synnerhet i de fall när det inte finns någon anledning.

4. Folk som har starka politiska åsikter samt fördomar mot vissa typer av människor, utan att kunna styrka sina påståenden med källor. (Källkritik is the King)

Dock försöker jag inte att vara en gnällgubbe, för det tar så mycket negativ energi av att vara sur och gnällig.

Samma här. "hahaha. Jag ÄLSKAR kaffe.

Själv dricker jag ca 1,2 liter kaffe om dagen. Kaffet är min startmotor, och får jag inte min morgonkopp kan jag bli en riktig gnällgubbe ”hahaha”. Men blir det för mycket kaffe, säger min mage ifrån.

Bara en morgonkopp
1:a muggen är till från att vara i zombie till att inse att världen existerar fortfarande utanför fönstret.. den har inte blivit bortbombad
2:a muggen är till för att IQ börjar passera chimpansnivå och jag börjar förstå att 1+1=2 och börjar bli talbar lite mer än enstavigt
3:e muggen börjar intelligensen passera tresiffrigt och jag börjar få lite fart och kommer i ordning.
Bara en morgonkopp.. jag är imponerad *hihi*

Jag vill spinna vidare på din lista.
Dock tillhör min sommarbil din hatlista Men när jag kommer hem sent så brukar jag försöka hålla den mellan 1200-1500varv där minst resonansnivå ligger.. på tomgång skallrar garageportarna och över 2500 varv börjar sången och över 4500 varv så är det alla operasångare i kör.... Den är nog inte din favorit... Men jag har en tyst skoda oktavia oxå.. så slipper du hata mig helt. *hahahaha*

på din 2:a med grannar, så lägger jag till grannar som vägrar ta hänsyn att man arbetar natt och behöver sova på förmiddagar även att man snällt påmint dem flera gånger. Speciellt har jag en gammal bitter granne som gör det enbart för att jävlas.

på din 3:e med människor, så lägger jag till de som vänder kappan efter vinden och inte kan vara ärliga och stå för sina åsikter.

hihi fyran är en klassiker På den lägger jag till de som har en stark politisk eller sak åsikt och de förväntar sig att de ska bli bemötta med respekt och bli hörda, men de vägrar att acceptera att andra har en annan åsikt och visa dem respekt och låta dem få bli hörda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Gissar att vi pratar tvåfiliga rondeller?
Är ju såvitt jag vet ditt ansvar som ligger i innerfil att blinka dig själv ut i ytterfil och se till att den är tom.

Har en sådan rondell här i Göteborgstrakterna, Fässbergsmotet.
Kommer så gott som alltid en typ i innerfil som glider ut i ytterfil utan att blinka, och detta trots att både inner och ytterfil har en gemensam tvåfilig utfart som vävs ihop 50 meter bort.

Jodå. Mitt ansvar och det tar jag. Men blir aningens irriterad ändå på de som kör in samtidigt som jag passerar och sen lägger sig snett bakom.

Dessutom så komma här med regler och paragrafer, paja mitt gubbgnäll sådär med logik.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztigmata:

Cyklister som använder vägen istället för cykelbanan, GÄRNA i bredd också! *Kokar*

Cyklist här, men anser mig vara en relativt vettig sådan.

Värsta jag vet är gångtrafikanter som går rakt över en cykelbana utan att se sig för. Gör de samma sak när de går över en väg?
Vanligast är otroligt nog yngre mammor med barnvagnar.

Hundägare som inte håller koll på sina hundar eller håller de okopplade nära en cykelbana. Hade kört ihjäl flera om det inte var så att jag tycker synd om hundar med såna hundägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jodå. Mitt ansvar och det tar jag. Men blir aningens irriterad ändå på de som kör in samtidigt som jag passerar och sen lägger sig snett bakom.

Dessutom så komma här med regler och paragrafer, paja mitt gubbgnäll sådär med logik.

Om du blinkar att du ska byta fil ut i den fil de tänker köra in i samtidigt som du passerar/når deras infart, så har de ju plötsligt svårare att både köra in, och du har ju bytt fil i tid inför nästa utfart.

men ja, det är alltid pissigt när ens egna gubbagnäll förstörs av vad lagen/reglerna faktiskt säger, är där med emellanåt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Avstängd

Plex har slutat synka en massa filmer jag har på den stationära datorn, så jag kan inte se dem i min surfplatta längre. De fanns förut, men nu när jag går in (första gången på länge) så finns typ hälften av filmerna inte kvar. Varför? vOv

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Bara en morgonkopp
1:a muggen är till från att vara i zombie till att inse att världen existerar fortfarande utanför fönstret.. den har inte blivit bortbombad
2:a muggen är till för att IQ börjar passera chimpansnivå och jag börjar förstå att 1+1=2 och börjar bli talbar lite mer än enstavigt
3:e muggen börjar intelligensen passera tresiffrigt och jag börjar få lite fart och kommer i ordning.
Bara en morgonkopp.. jag är imponerad *hihi*

Jag vill spinna vidare på din lista.
Dock tillhör min sommarbil din hatlista Men när jag kommer hem sent så brukar jag försöka hålla den mellan 1200-1500varv där minst resonansnivå ligger.. på tomgång skallrar garageportarna och över 2500 varv börjar sången och över 4500 varv så är det alla operasångare i kör.... Den är nog inte din favorit... Men jag har en tyst skoda oktavia oxå.. så slipper du hata mig helt. *hahahaha*

på din 2:a med grannar, så lägger jag till grannar som vägrar ta hänsyn att man arbetar natt och behöver sova på förmiddagar även att man snällt påmint dem flera gånger. Speciellt har jag en gammal bitter granne som gör det enbart för att jävlas.

på din 3:e med människor, så lägger jag till de som vänder kappan efter vinden och inte kan vara ärliga och stå för sina åsikter.

hihi fyran är en klassiker På den lägger jag till de som har en stark politisk eller sak åsikt och de förväntar sig att de ska bli bemötta med respekt och bli hörda, men de vägrar att acceptera att andra har en annan åsikt och visa dem respekt och låta dem få bli hörda.

Japp, en morgonkopp räcker för att få mig hyfsat vaken, men däremot kan en kompletterande 2:a mugg tas direkt när jag kommer till jobbet. Är jag ledig kan det hända att jag tar två muggar direkt på morgonen. Resterande muggar tas utspritt under dagen.
Trevligt att jag imponerar dig, ”Hihi”. Rolig läsning när du beskriver dina tillstånd från zombie till att du kommer igång.

Intressanta svar på min lista, som jag vill återkoppla till.
Egentligen stör jag mig bara på när högljudda bilar och bilar med hög musik kör utanför lägenheten mitt i natten. Att de kör förbi dagtid fram till ca 23 på kvällen gör mig däremot ingenting. Faktum är att jag tycker att många bilar kan vara skitsnygga, både sportbilar och veteranbilar, och förmodligen din bil med. Dessutom visar du hänsyn med hur du kör sent på kvällarna. Så din sommarbil finns trots allt inte på min hatlista ”hihihi”.

Angående 2:an, förstår jag dig, och tycker det är trist när grannar inte tar hänsyn trots återkommande påminnelser. Din bittra granne skulle jag vilja skjuta ”hahaha” (skämt åsido). Men hoppas hen lär sig tillslut.

Ditt svar på 3:an håller jag med dig. En närliggande sak är när människor, till exempel på min arbetsplats, säger något i stil med ”vad kul att du är tillbaka, jag har saknat dig”, fast jag känner att de bara säger det för att vara artiga, och vi knappt pratar med varandra när vi är på plats.

På 4:an håller jag med dig fullt ut. Dock brukar jag undvika djupa diskussioner med sådana människor.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoffelundgren:

Japp, en morgonkopp räcker för att få mig hyfsat vaken, men däremot kan en kompletterande 2:a mugg tas direkt när jag kommer till jobbet. Är jag ledig kan det hända att jag tar två muggar direkt på morgonen. Resterande muggar tas utspritt under dagen.
Trevligt att jag imponerar dig, ”Hihi”. Rolig läsning när du beskriver dina tillstånd från zombie till att du kommer igång.

Intressanta svar på min lista, som jag vill återkoppla till.
Egentligen stör jag mig bara på när högljudda bilar och bilar med hög musik kör utanför lägenheten mitt i natten. Att de kör förbi dagtid fram till ca 23 på kvällen gör mig däremot ingenting. Faktum är att jag tycker att många bilar kan vara skitsnygga, både sportbilar och veteranbilar, och förmodligen din bil med. Dessutom visar du hänsyn med hur du kör sent på kvällarna. Så din sommarbil finns trots allt inte på min hatlista ”hihihi”.

Angående 2:an, förstår jag dig, och tycker det är trist när grannar inte tar hänsyn trots återkommande påminnelser. Din bittra granne skulle jag vilja skjuta ”hahaha” (skämt åsido). Men hoppas hen lär sig tillslut.

Ditt svar på 3:an håller jag med dig. En närliggande sak är när människor, till exempel på min arbetsplats, säger något i stil med ”vad kul att du är tillbaka, jag har saknat dig”, fast jag känner att de bara säger det för att vara artiga, och vi knappt pratar med varandra när vi är på plats.

På 4:an håller jag med dig fullt ut. Dock brukar jag undvika djupa diskussioner med sådana människor.

Mina sambos genom åren har haft lika roligt åt min morgonzombiehet... mina vänner brukar tycka det är kul att ställa någon halvkomplicerad fråga när de vet att jag precis sitter med första koppen.
Så jag bjuder på den roliga läsningen utan att skämmas en sekund.

När det gäller min bittra granne så har jag först sagt till tre gånger... hyresvärden har kontaktat grannen en gång... och nu är det payback som gäller nästa gång då jag förra gången visade övertydligt att jag förstod att han var orsaken..
Så jag har en halvelak överraskning som väntar nästa gång han väcker mig. *moahaha*

usch... falsk artighet kan man klara sig utan.. bättre att de är helt tysta än att de ska göra sig till om de inte menar det.
Vill man vara riktigt spydig som i ditt exempel där(YES ultradryg edition), när de säger "vad kul att du är tillbaka, jag har saknat dig" och de inte menar det... om du vill få dem att tappa hakan o aldrig yppa sig igen så svarar du tillbaka. "Tackar, det var snällt.. Men jag har inte hunnit saknat dig"... dock är det jäkligt elakt.. Men minerna är garanterat betalbara och bör filmas.

mmm.. det finns de som är speciella att ha djupa diskussioner med.... Fast om man har väldigt långtråkigt och det finns att välja mellan att se på när färg torkar och att räkna mönster på tapeten.. då kan det vara bra tidsfördriv att diskutera med sådana människor.

Permalänk

Ugh, åker denna vägen ofta och gående får för sig att man jag slänga sig på bromsen när dom går över vägen X_X

Vad kallas en sån här passage förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ugh, åker denna vägen ofta och gående får för sig att man jag slänga sig på bromsen när dom går över vägen X_X
https://i.imgur.com/7AP73gB.png

Vad kallas en sån här passage förresten?

Passagen (övergångsstället) ser ut att ha blivit borttagen en gång i tiden, säkert efter alltför många olyckor/tillbud så nu är det bara övergång på eget ansvar med anledning av spärrlinjerna och hastigheten på vägen ligger säkert på 60km/h då omedelbar närhet till bebyggelse saknas.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

https://www.sprakbruk.fi/-/anvandningen-av-mellanrum-i-skrive...
Finsk sida, men hänvisar till svenska språkregler. Mellanrum ska inte användas före skiljetecken;

Bara om jag postar en länk så har jag ett mellanrum mellan länk och punkt om länken är sist i meningen. Annars kommer punkten med i länken och då får man oväntade sidoeffekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ugh, åker denna vägen ofta och gående får för sig att man jag slänga sig på bromsen när dom går över vägen X_X
https://i.imgur.com/7AP73gB.png

Vad kallas en sån här passage förresten?

När man tog bort skyltning av övergångsställen på en del ställen för att göra det enklare blev det bara mer ambivalent istället, som gångtrafikant så ligger existensen eller frånvaron av skyltarna utanför normalvyn. D.v.s. det skulle behövas en skyltning som anger att du som gångtrafikant måste ta hänsyn till frånvaron av skyltning för bilister.

Så beslutet blev helt enkelt felriktat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Plex har slutat synka en massa filmer jag har på den stationära datorn, så jag kan inte se dem i min surfplatta längre. De fanns förut, men nu när jag går in (första gången på länge) så finns typ hälften av filmerna inte kvar. Varför? vOv

DMCA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Det är ju mina filmer jag rippat från DVD/BR och jag använder det för att titta på köpta filmer som är lagrade på en dator. Ska Plex ändå hålla koll på sakerna och sluta synka vissa saker pga DMCA-notiser är det ju totalt meningslöst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_sQuinty:

Inga problem med den frågan född och uppvuxen norrlänning i många led och tillbringat många år på universitet också så jag räknar mej som välutbildad , har alltid skrivit så men aldrig tänkt så mycket på det tidigare tycker det ser bättre ut , jag tycker det ser grötigt ut om man skriver ett tecken direkt efter ett ord , en punkt däremot kommer direkt efter.

Som du skriver ser mycket grötigare ut, och det pajar radbrytningar. På min telefon står det nu "direkt efter ett ord NY RAD, en punkt" alltså den nya raden börjar med ett ensamt kommatecken. Jag har en kollega som skriver så, och han har dessutom mellanrum innan frågetecken och utropstecken och jag har funderat på varför.

Har du skrivit uppsatser så också? Det låter otänkbart faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Inga problem med den frågan född och uppvuxen norrlänning i många led och tillbringat många år på universitet också så jag räknar mej som välutbildad , har alltid skrivit så men aldrig tänkt så mycket på det tidigare tycker det ser bättre ut , jag tycker det ser grötigt ut om man skriver ett tecken direkt efter ett ord , en punkt däremot kommer direkt efter.

Vad har norrlänning med det att göra för övrigt? Jag vet ingen från mina hemtrakter som skriver så.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Som du skriver ser mycket grötigare ut, och det pajar radbrytningar. På min telefon står det nu "direkt efter ett ord NY RAD, en punkt" alltså den nya raden börjar med ett ensamt kommatecken. Jag har en kollega som skriver så, och han har dessutom mellanrum innan frågetecken och utropstecken och jag har funderat på varför.

Har du skrivit uppsatser så också? Det låter otänkbart faktiskt.

Råkar kollegan vara fransman? Där är det korrekt att ha mellanrum före och efter utropstecken, frågetecken, kolon, semikolon, och andra "komplexa" skiljetecken. Komma och punkt har dock endast mellanrum efter även där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cadiremar:

Råkar kollegan vara fransman? Där är det korrekt att ha mellanrum före och efter utropstecken, frågetecken, kolon, semikolon, och andra "komplexa" skiljetecken. Komma och punkt har dock endast mellanrum efter även där.

Smålänning.

Permalänk
Skrivet av NukeDuke:

Passagen (övergångsstället) ser ut att ha blivit borttagen en gång i tiden, säkert efter alltför många olyckor/tillbud så nu är det bara övergång på eget ansvar med anledning av spärrlinjerna och hastigheten på vägen ligger säkert på 60km/h då omedelbar närhet till bebyggelse saknas.

Korrekt, 50kmh och det finns dock en skola på vänster sida men annars är det ingen bebyggelse.
Hur som helst irriterande hur folk går ut på vägen knappt att kolla X_X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Korrekt, 50kmh och det finns dock en skola på vänster sida men annars är det ingen bebyggelse.
Hur som helst irriterande hur folk går ut på vägen knappt att kolla X_X

Tur att moderna bilar förses med autobroms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Smålänning.

Jadu. Då har jag inga fler argument som försvarar beteendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Inget från min plex server har slutats o synca, och jag har väldigt mycket som skulle varit borta pga DMCA om det vore fallet.
Om plex skulle "ta bort" allt som kan vara DMCA så är plex officiellt meningslöst program.

Permalänk

Folk som när de kör in i en rondell blinkandes, men sen inte byter blinkning till andra hållet inför att de ska köra ut ur rondellen.
Brukar fråga mig om dem som gör så har någon mental eller neurologiskt handikapp som gör att de inte klarar av att verkställa.

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME