Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Har inte använt Lenovon, men enligt Google verkar den ha en LCD-display istället för OLED. LCD:er har tätare subpixelstruktur än OLED:s, vilket är varför Rift S har skarpare bild än Quest trots lägre upplösning (eller varför OLED-smartphones måste köra med högre upplösning för att få samma skärpa som LCD-smartphones). Så det är möjligt att du får lite mer screen door i Quest, men du bör samtidigt ha bättre svärta, linser etc.

Vad gäller trackingen hjälper såklart fler kameror, men mycket är också mjukvarumagi. Trackingen har blivit mycket bättre sedan Quest släpptes och förbättras kontinuerligt. Nyligen släpptes en uppdatering som gör att den kan tracka trots julgransbelysning i närheten t ex. Och som annat exempel har HTC Cosmos trackingproblem trots att den har fler kameror än både Rift S och Quest.

För att göra en helt rättvis jämförelse kanske du får testa Oculus Link också, så att det går att fläska på grafikinställningarna med antialias, supersampling osv.

Japp jag ska prova så småningom när jag beställt kablar och jämföra.
Så här nu i efterhand känns det otroligt härligt att bara dra på sig headset för att snabbspela lite VR.
på PC kräver de en del jobb. förrutom att koppla in headsetet och ställa in play-area (WMR hopplös på att komma ihåg) så måste jag flytta 4 fotöljer

BTW det här flimret jag skrev om tidigare verkar bara vara typ webbläsaren och youtube, inte upplevt inne i spel, iaf märks det inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

OK nu är man ju sugen att prova köra PCVR.
har inga kablar men tänkte prova stream över WIFI.
Jag har datorn kopplad till router med kabel och quest till samma router med 5GHz.
Vilket program ska man använda?
sett på youtube och googlat typ 3 alternativ.
ALVR.
Virtual Desktop
Riftcat
Nån som har erfarenheter?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

OK nu är man ju sugen att prova köra PCVR.
har inga kablar men tänkte prova stream över WIFI.
Jag har datorn kopplad till router med kabel och quest till samma router med 5GHz.
Vilket program ska man använda?
sett på youtube och googlat typ 3 alternativ.
ALVR.
Virtual Desktop
Riftcat
Nån som har erfarenheter?

Jag kör Virtual Desktop, men prova ALVR först då jag har för mig det är gratis.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Jag kör Virtual Desktop, men prova ALVR först då jag har för mig det är gratis.

Fick också ett svar på FZ att Virtual Desktop har lägst delay, men om ALVR är gratis kanske man provar det först.
Tack för ditt svar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat Streama med ALVR.
Måste säga att det funkat hyffsat, inget fel med skipped frames kunde tom köra beat saber.
Inget fel heller stort sett på bildkvaliten.
Men det är tyvärr en fördröjning på handrörelserna så det känns lite off.
Dessutom provade jag köra Boneworks och det fungerade inte alls med att knapparna på kontrollerna fungerade inte riktigt som det ska. Man kunde inte hoppa, öppna inventory osv.
Även fast spelet kände av att man körde med Oculus Touch som jag antar är rätt kontroller?

Är det lägre latency på handrörelser med virtual desktop ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag provat Streama med ALVR.
Måste säga att det funkat hyffsat, inget fel med skipped frames kunde tom köra beat saber.
Inget fel heller stort sett på bildkvaliten.
Men det är tyvärr en fördröjning på handrörelserna så det känns lite off.
Dessutom provade jag köra Boneworks och det fungerade inte alls med att knapparna på kontrollerna fungerade inte riktigt som det ska. Man kunde inte hoppa, öppna inventory osv.
Även fast spelet kände av att man körde med Oculus Touch som jag antar är rätt kontroller?

Är det lägre latency på handrörelser med virtual desktop ?

Jag hade nog slagit till på VD ($20) och sen refundat om det inte verkar signifikant bättre. Man har 2h speltid och 2 veckors ägande på sig att refunda.

För mig, med rätt dåliga nätverksförhållanden, funkar senaste VD mycket bättre än ALVR men det varierar säkert.

Permalänk

Beslutsångest å det grövsta!

Jag inväntar min 128GB Quest nu på onsdag, men ju mer jag läser ju kallare fötter får jag. Är med i en Questgrupp på Facebook och där pratar ju givetvis alla bra om den, men jag har även kikat runt en del på nätet i allmänhet och många är skeptiska till kvaliteten på bilden/upplösningen. Jag har testat HTC Cosmos en gång och körd Digtal Combat Simulator via den och tyckte väl att det var okej. Upplevelsen och närvarokänslan var enorm, men upplösningen tyckte jag var dålig.

Nu kommer jag använda Questen mest med kabel (Link) och framförallt till DCS eftersom de flesta spel som man kör direkt från Questen verkar vara skräp gällande grafiken.

Ska man då skicka tillbaka Questen och byta ut den mor Rift-S istället? Många pratar ju ändå gott om grafiken på Rift-S och 6000:- är ju emdå en del pengar om man nu inte kommer använda den pga att grafiken är skräp.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Jag inväntar min 128GB Quest nu på onsdag, men ju mer jag läser ju kallare fötter får jag. Är med i en Questgrupp på Facebook och där pratar ju givetvis alla bra om den, men jag har även kikat runt en del på nätet i allmänhet och många är skeptiska till kvaliteten på bilden/upplösningen. Jag har testat HTC Cosmos en gång och körd Digtal Combat Simulator via den och tyckte väl att det var okej. Upplevelsen och närvarokänslan var enorm, men upplösningen tyckte jag var dålig.

Nu kommer jag använda Questen mest med kabel (Link) och framförallt till DCS eftersom de flesta spel som man kör direkt från Questen verkar vara skräp gällande grafiken.

Ska man då skicka tillbaka Questen och byta ut den mor Rift-S istället? Många pratar ju ändå gott om grafiken på Rift-S och 6000:- är ju emdå en del pengar om man nu inte kommer använda den pga att grafiken är skräp.

Jag använder bara min trådlöst och vet inte ens om jag vill skaffa Link just för att trådlöst är så överlägset för hur lätt/roligt/bekvämt den är att använda. Inte heller tänker jag på grafiken om jag kör Beat Saber, Superhot, Moss, Pistol Whip etc. Så det där är väldigt individuellt.

Men, är du underväldigad av upplösningen med Cosmos och det påverkar din vilja att använda produkten, så ska du antagligen vänta några år till mer högupplösta paneler släpps. Rift S är såklart överlägset Cosmos i de flesta avseenden, men upplösningen är aningen lägre. HP Reverb ligger aningen högre men antagligen inte tillräckligt om du stör dig på Cosmos, plus att det headsetet för med sig en del andra nackdelar kontra Rift S/Quest.

För övrigt tycker jag att 128GB på Quest är bortkastat för de allra flesta, speciellt om man tänker köra främst med Link då lagringen ändå sker på PC-sidan. 4700kr blir det för en 64GB direkt från Oculus.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Nu har jag provat Streama med ALVR.
Måste säga att det funkat hyffsat, inget fel med skipped frames kunde tom köra beat saber.
Inget fel heller stort sett på bildkvaliten.
Men det är tyvärr en fördröjning på handrörelserna så det känns lite off.
Dessutom provade jag köra Boneworks och det fungerade inte alls med att knapparna på kontrollerna fungerade inte riktigt som det ska. Man kunde inte hoppa, öppna inventory osv.
Även fast spelet kände av att man körde med Oculus Touch som jag antar är rätt kontroller?

Är det lägre latency på handrörelser med virtual desktop ?

https://www.youtube.com/watch?v=mTBm1C9JePU&feature=youtu.be&...

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Jag använder bara min trådlöst och vet inte ens om jag vill skaffa Link just för att trådlöst är så överlägset för hur lätt/roligt/bekvämt den är att använda. Inte heller tänker jag på grafiken om jag kör Beat Saber, Superhot, Moss, Pistol Whip etc. Så det där är väldigt individuellt.

Men, är du underväldigad av upplösningen med Cosmos och det påverkar din vilja att använda produkten, så ska du antagligen vänta några år till mer högupplösta paneler släpps. Rift S är såklart överlägset Cosmos i de flesta avseenden, men upplösningen är aningen lägre. HP Reverb ligger aningen högre men antagligen inte tillräckligt om du stör dig på Cosmos, plus att det headsetet för med sig en del andra nackdelar kontra Rift S/Quest.

För övrigt tycker jag att 128GB på Quest är bortkastat för de allra flesta, speciellt om man tänker köra främst med Link då lagringen ändå sker på PC-sidan. 4700kr blir det för en 64GB direkt från Oculus.

Tack för svar. Jag velade även mellan 64GB och 128GB, men när jag köper prylar så brukar jag försöka köpa det som är "det värsta" med tanke på att jag själv har fått för mig att det blir lättare att sälja i andra hand den dagen det är dags att uppgradera. Som du skriver så är kanske skillnaden egentligen inte så stor vad det gäller grafik utan man får ta det som serveras i dag. Utvecklingen går ju hela tiden framåt och så är det ju med allt inom elektronik/data. Då blir det nog till att behålla det ändå och ändå ha friheten att kunna köra utan kabel om man så önskar och dessutom ha handtracking vilket i dag kanske inte fungerar optimalt. Oculus Quest är ju ännu så pass ny så det lär ju komma en del uppdateringar och förbättringar med tiden.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Någon som har tips på typ 5m kabel som går att beställa här i Sverige för att använda för Link?
(som inte utgått).

Permalänk
Skrivet av stoneyrock:

Någon som har tips på typ 5m kabel som går att beställa här i Sverige för att använda för Link?
(som inte utgått).

https://www.amazon.de/gp/product/B00FQLNLTU/ref=ppx_yo_dt_b_a...

https://www.amazon.de/gp/product/B01M3NB6FB/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Dessa ska enligt uppgift här på forumet fungera ihop. Har själv beställt dem. I Sverige vet jag dessvärre inte. att bara använda en "vanlig" USB 3.0 kabel på 5 meter kan vara svårt att få det och fungera genom att folk pratar om att maxlängden är runt 3 meter. Kabeln från Oculus är ju någon form utav fiber och har då inga problem med en längd på 5 meter. Annars så tror jag alternativet är en aktiv USB-kabel.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag hade nog slagit till på VD ($20) och sen refundat om det inte verkar signifikant bättre. Man har 2h speltid och 2 veckors ägande på sig att refunda.

För mig, med rätt dåliga nätverksförhållanden, funkar senaste VD mycket bättre än ALVR men det varierar säkert.

Ok det ska jag göra.
Bra att veta kände inte till premisserna kring hur refundingen fungerade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Ok det ska jag göra.
Bra att veta kände inte till premisserna kring hur refundingen fungerade

Skickades från m.sweclockers.com

Man ska dock vara försiktig med att återlämna för många spel eftersom du till sist blir nekad. Var gränsen ligger är har jag ingen aning om men den varierar nog beroende på situation. Läst om flera som utnyttjat systemet bara för att testa en massa spel och sedan lämna tillbaka dem.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Man ska dock vara försiktig med att återlämna för många spel eftersom du till sist blir nekad. Var gränsen ligger är har jag ingen aning om men den varierar nog beroende på situation. Läst om flera som utnyttjat systemet bara för att testa en massa spel och sedan lämna tillbaka dem.

Ja så är det nog, men det börjar nog synas ganska tydligt om det missbrukas eller inte

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har nu testat streama med virtual desktop.
Gick bättre än ALVR men trackingen känns lite off.
Speciellt Boneworks så fungerade det att sätta vapnet på ryggen men inte hämta.
Att hålla ett tvåhandsvapen och sikta down the sight så att säga kändes inte heller lika bra.
Nej det blir att behålla Lenovo headsetet ett tag för steamvr, vem vet kanske blir bättre med Oculus Link

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Jag inväntar min 128GB Quest nu på onsdag, men ju mer jag läser ju kallare fötter får jag. Är med i en Questgrupp på Facebook och där pratar ju givetvis alla bra om den, men jag har även kikat runt en del på nätet i allmänhet och många är skeptiska till kvaliteten på bilden/upplösningen. Jag har testat HTC Cosmos en gång och körd Digtal Combat Simulator via den och tyckte väl att det var okej. Upplevelsen och närvarokänslan var enorm, men upplösningen tyckte jag var dålig.

Nu kommer jag använda Questen mest med kabel (Link) och framförallt till DCS eftersom de flesta spel som man kör direkt från Questen verkar vara skräp gällande grafiken.

Ska man då skicka tillbaka Questen och byta ut den mor Rift-S istället? Många pratar ju ändå gott om grafiken på Rift-S och 6000:- är ju emdå en del pengar om man nu inte kommer använda den pga att grafiken är skräp.

Jag hade också beslutsångest.
Men jag kan säga efter att ha haft Quest nu i några dagar så ångrar jag inget.
Jag tycker snarare om den mer och mer ju mer jag använder den.
Nu har jag ju ett annat headset för att köra PCVR så kan inte riktigt svara på om det är bättre att köra ett helt dedikerat för PC eller om Link kommer duga. Streaming via wifi duger iaf inte för mig pga jag upplever latency med handrörelser är (allt annat fungerar fint som frames och grafik).

Men från och med nu kommer jag nog välja Quest versionen av spel före pc om det nu inte skulle skilja nåt extremt.
Jag gissar tex om spel som half life alyx eller boneworks skulle komma på Quest så skulle det vara otroligt bantade versioner och då är nog PC version att föredra.
Men vem vet, Link kanske är så pass bra då att det inte spelar nån roll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Den officiella link - kabeln går nu o beställa från Oculus egen hemsida för 89eur.

Det e inte billigt o ligga på topp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Den officiella link - kabeln går nu o beställa från Oculus egen hemsida för 89eur.

Det e inte billigt o ligga på topp

Skickades från m.sweclockers.com

Saftig prislapp.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Den officiella link - kabeln går nu o beställa från Oculus egen hemsida för 89eur.

Det e inte billigt o ligga på topp

Skickades från m.sweclockers.com

Äntligen! \o/

Permalänk
Medlem

Ni som köper. Lämna gärna en rapport och hur det är jämfört med dedikerad pcvr headset.
Finns så många varianter och åsikter om man kollar YouTube och reddit så känn mer stabilt om nån swecare kan ge en åsikt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag är egentligen lite skeptisk till att kedja fast mig med sladd igen, men offrar mig för vetenskapens skull. I värsta fall har man en väldigt lång laddkabel...

Har ej heller VirtualLink eller USB-C så beställde en sån här som är bekräftad att funka: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B07Q81GD5G/ref=ppx_yo_mob_b_tr...

Permalänk
Medlem

Verkar vara en del som har problem med den officiella kabeln på Reddit.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Verkar vara en del som har problem med den officiella kabeln på Reddit.

Med tanke på alla bortskämda barnungar e jag inte överraskad. Man skulle kunna tro att det det inte ska vara så svårt med o hålla rätt på en kabel, men de lyckas ändå.

Många gånger är det hårdvaran och mjukvaran runtomkring, och inte själva kabeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av frong:

Verkar vara en del som har problem med den officiella kabeln på Reddit.

Fortfarande är ju Link i Alfastadiet så en och annan bugg kan säkert uppstå. Tror dock mer på deras egna kabel än 3:e partsvarianterna. Nu inväntar jag både 3:e partskablar och den officiella kabeln. Märkligt bara att Oculus själva igår inte visste när deras egna kabel skulle släppas i Europa. I dag finns den alltså och beställa via deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Fortfarande är ju Link i Alfastadiet så en och annan bugg kan säkert uppstå. Tror dock mer på deras egna kabel än 3:e partsvarianterna. Nu inväntar jag både 3:e partskablar och den officiella kabeln. Märkligt bara att Oculus själva igår inte visste när deras egna kabel skulle släppas i Europa. I dag finns den alltså och beställa via deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja officiella ska ju klara en betydligt högre överföringshastighet så det kan kanske vara till fördel i senare skede

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Har ej heller VirtualLink eller USB-C så beställde en sån här som är bekräftad att funka: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B07Q81GD5G/ref=ppx_yo_mob_b_tr...

Tackar för tipset! Är lite i valet och kvalet att beställa adaptern länkad ovan, men frakten är rätt saftig och mycket högre än grundpriset. Ingen i tråden som råkar känna till en passande USBC - USBA adapter som funkar för link i Sverige eller på amazonDK?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thanatos1984:

Tackar för tipset! Är lite i valet och kvalet att beställa adaptern länkad ovan, men frakten är rätt saftig och mycket högre än grundpriset. Ingen i tråden som råkar känna till en passande USBC - USBA adapter som funkar för link i Sverige eller på amazonDK?

Skickades från m.sweclockers.com

Den här borde funka då det står 3.1 Gen2, men vill man vara säker får man vänta: https://www.amazon.de/dp/B07MRCZTD1/ref=mp_s_a_1_5?keywords=u...

Edit: Gen1 borde rentav räcka

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt linser med styrka alt. ringar runt linserna för att skydda mot glasögon?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är det någon som köpt linser med styrka alt. ringar runt linserna för att skydda mot glasögon?

Menar du att glasögonen inte ska skrapa mot linserna i headsetet?
Finns ju ett extra inlägg.
Som jag förövrigt måste ha även utan glasögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc