Hur skulle DU bygga din dator för Adobe Creative Cloud ?

Permalänk
Medlem

Hur skulle DU bygga din dator för Adobe Creative Cloud ?

Som sagt, är lite nyfiken på hur DIN dator + skärm skulle se ut för att kunna klara av att köra Creative Cloud

Är inte eg själv på väg att köpa någon ny dator...........än, vill bara lära mig lite vad som är bra att ha och varför

Vad måste eller bör man ha för budget till en sån dator 10k, 15k, 20k eller 25k ? Jag har läst här att datorns prestanda inte blir så mkt bättre över 25k, stämmer det?

Fritt fram att fråga och diskutera

Permalänk
Medlem

Det är lite för lite parametrar för att kunna svara specifikt. CC är närmare 20 olika programvaror från PDF-tillverkning, film, ljud, fotoredigering och programmering av hemsidor etc. En del programvaror fungerar utmärkt på surfplattor eller enklare laptops beroende på vad man gör och vissa kräver en monstermaskin, också där beroende på vad man gör. Generellt gäller väl att du ska anpassa din arbetsstation till dina behov och förutsättningar men ta hänsyn till vad som är kritiskt.

Exempelvis om du håller på mycket med bildredigering och fotografering, då är det kanske viktigt med en väldigt bra kalibrerad skärm med högt dynamiskt omfång men just du har inte så/lika stort behov av en väldigt kraftfull PC. Sitter du och illustrerar mycket så kanske du vill ha en dator och en skärm som går att rita på (exempelvis Wacom Cintiq) och då kanske du klarar dig på håret med 50 papp. Som tillverkare av hemsidor behovet är mer arbetsyta och flera skärmar, sitter du och fixar med ljud till filmer behöver du inte alls en så bra skärm men bra ljudkort och bra högtalare etc

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hmmmm jo okej, det stämmer ju
Har som planer att lära mig och sätta in mig lite av varje program (photoshop och premiere kan jag hyffsat), andra program som jag främst vill lära mig mer är

After Effects CC
Audition CC
Dreamweaver CC
InDesign CC
Photoshop CC
Premiere Pro CC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta bort tråden!

Jag återkommer när jag sks köpa min dator, jag tänkte bara att här är så många trådar om gaming-pc så ville ha en tråd om dator för bild o videoredigering oxå, men som sagt, jag återkommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddeme:

Hmmmm jo okej, det stämmer ju
Har som planer att lära mig och sätta in mig lite av varje program (photoshop och premiere kan jag hyffsat), andra program som jag främst vill lära mig mer är

After Effects CC
Audition CC
Dreamweaver CC
InDesign CC
Photoshop CC
Premiere Pro CC

Skickades från m.sweclockers.com

De enda programmen du behöver "riktig" kraft för när det kommer till Adobe CC är just Premiere Pro och After Effects. Om jag skulle bygga en dator för just CC-programmen hade jag lagt mig på runt 20k. Väldigt stora scener och projekt i Ae och Pr kanske inte går blixtsnabbt men tillräckligt för att man inte skulle störa sig på det. Samtidigt är det väldigt sällan man sitter med såna typer av projekt om man håller på för skojs skull.

Orkar inte göra en iNet-build men hade kört en i7 (typ i77820x), 32gb ram och ett 1070 Ti-kort som grund.

Permalänk
Medlem

@imsg: Det är ju där du kan behöva ett sjysst workspace på två skärmar av högre kvalitet (eller kanske inte den du previewar i men ändå). Det blir tufft på den budgeten även om man bara kör på en. (TS ville ha skärm med)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

@imsg: Det är ju där du kan behöva ett sjysst workspace på två skärmar av högre kvalitet (eller kanske inte den du previewar i men ändå). Det blir tufft på den budgeten även om man bara kör på en. (TS ville ha skärm med)

Ahh, det gick mig förbi. Då blir det såklart en slant till men bra skärmar kan man få till schysst pris fortfarande till skillnad från GPUer och RAM.

Permalänk
Medlem

Läs artiklar på pugetsystems. Där hittar du allt du vill vets.