Videoredigeringsapp som även klarar slow-motion-video (Android, Samsung Galaxy S9+)

Permalänk
Medlem

Videoredigeringsapp som även klarar slow-motion-video (Android, Samsung Galaxy S9+)

Har ni tips på bra Android-appar för videoredigering som klarar av slow-motion-video väl, och som gärna enkelt tillåter att man sparar en slow-motion-video helt i realtid ifall man skulle vilja det?

(Jag pratar inte om super slow-motion men vore ju toppen om en och samma app klarar både "vanlig" slow-motion och super slow-motion.)

Man kan lura Samsungs egna Gallery-app på Galaxy S9+ till att exportera en video fångad i slow-motion (240 FPS) helt i realtid, men det känns som en bugg. Under normala förhållanden så måste man välja en liten bit av videon som kommer vara i slow-motion vid exportering.

Google Photos funkar inte heller speciellt bra med slow-motion-video. Där går avsnittet vid "slow-motion-markeringen" i normal hastighet och allt före samt efter går jättefort, säkert i 4x hastighet.

För de som är intresserade så lyckades jag med den inbyggda Gallery-appen på detta vis:

  1. Öppna slow-motion-videon i Gallery-appen

  2. Minska ner slow-motion-markeringen till sin minsta längd och dra så långt som möjligt till början eller slutet av videon (att lägga den i början har fungerat bättre för mig, för det verkar svårare att efteråt "dra tillbaka" slow-motion-markeringen från slutet än från början om man vill ha tillbaka funktionen)

  3. Tryck en gång på slow-motion-markeringen och välj "Split" -- nu kommer den delas i två med en del som hamnar utanför videon, d.v.s. före eller efter själva videon börjar

  4. Tryck en gång på den del av slow-motion-markeringen som fortfarande ligger i videon, och välj "Remove"

  5. Tryck på "Save" för att exportera din video helt utan slow-motion

Croppa går dock bara direkt att göra på den sida om videon som inte har slow-motion-delen "utanför" sig, och tänker man croppa någon större del ändå behöver man nog inte strula med detta och istället bara lägga slow-motion-markeringen utanför videon man vill ha kvar, i det område man ändå tänkt klippa bort.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem