Samsung evo 970 blir över 80 grader vid cs:go spelande.

Permalänk
Inaktiv

Kommer nog inte montera min, ser att en del har fått sämre kylning med kylflänsen, 8 grader varmare en innan montering, jag har bra flöde framför min, kollar tempen nu efter att jag suttit vid datorn i drygt 3 timmar och den ligger på 37 grader, mina 3st vanlig SSD diskar ligger på 28-29 grader och dom har ingen fläkt mitt framför som min m2 disk har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Kommer nog inte montera min, ser att en del har fått sämre kylning med kylflänsen, 8 grader varmare en innan montering, jag har bra flöde framför min, kollar tempen nu efter att jag suttit vid datorn i drygt 3 timmar och den ligger på 37 grader, mina 3st vanlig SSD diskar ligger på 28-29 grader och dom har ingen fläkt mitt framför som min m2 disk har.

Pressa disken då så får du se va tempen blir, har du sån shield som följer med moderkortet? På tex z270 nedre porten har en sköld och den gör det bara varmare än utan. Den skall kyla men gör ej det. Testa ta bort den också och kolla.

Jag har 54 som max temp när jag pressar den och har en kylare på och extra 140mm fläkt i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem

Som har sagts innan så är det endast kontrollern som ska kylas. Minneskretsarna åldras/slits snabbare om de tvingas arbeta under svalare temperaturer. Livslängen kommer med andra ord i teorin förkortas då.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iqser:

Pressa disken då så får du se va tempen blir, har du sån shield som följer med moderkortet? På tex z270 nedre porten har en sköld och den gör det bara varmare än utan. Den skall kyla men gör ej det. Testa ta bort den också och kolla.

Jag har 54 som max temp när jag pressar den och har en kylare på och extra 140mm fläkt i.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kommer jag aldrig upp i mer en 60 grader hur hårt jag en kör, arbetstempem vid hård belasting ligger på 48-55 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kommer jag aldrig upp i mer en 60 grader hur hårt jag en kör, arbetstempem vid hård belasting ligger på 48-55 grader.

Intressant att det skiljer så otroligt mycket, visst kollar du temp 2 sensorn i Hwinfo som vi andra gör?

Vad har du för moderkort samt vilken nvme enhet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

Intressant att det skiljer så otroligt mycket, visst kollar du temp 2 sensorn i Hwinfo som vi andra gör?

Vad har du för moderkort samt vilken nvme enhet?

Kör både Hwinfo och Hwmonitor pro och bägge visar lika på första och jag har 57 grader på sensor 2 vid hård belastning.

ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO
Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB

Har bra kylning som sagt, 2 st Noctua NF-A14 PWM 140mm Chassifläktar som sitter mitt för disken så de strömmar mycket luft förbi.

Permalänk
Inaktiv

Monterat kylningen på min disk och som jag trodde så gjorde de ingen större skillnad, ligger på nästan samma temp som förut, sensor 2 ligger aldrig under 50 grader så skillnaden är minimal, nu får den sitta där ändå även om jag kunde fortsatt köra utan som förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Har bra kylning som sagt, 2 st Noctua NF-A14 PWM 140mm Chassifläktar som sitter mitt för disken så de strömmar mycket luft förbi.

Ja, här har vi orsaken