Permalänk
Medlem

Corsar RM750X White

Säljer öppnat och installerat men oanvänt Corsar RM750X White. Datorn har alltså aldrig vart igång. Väntar på både GPU och CPU.

Köptes 16 Augusti på Komplett. Innan jag visste att ASUS XI Hero har möjlighet för en 8 pin EATX12V och en 4 pin. RM750X har bara 2x4. Som jag förstår det fungerar det med "bara" 8 pin. Men jag vill vara på den säkra sidan eftersom jag tänkte överklocka lite.

Så säljer då om tillräckligt högt bud erbjuds.

Budstart på 900kr.

Jag befinner mig just nu i Skaraborg men åker regelbundet upp till Stockholm och Sörmland.
Har inga problem att skicka mot fraktavgift.
Ha en fin dag!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Inaktiv

Har själv ett RM750x svart som jag är ganska säker har 2x8-pin EPS, så det borde stötta ett moderkort med 8+4

Permalänk
Master of Overkill

@anon291781

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291781:

Har själv ett RM750x svart som jag är ganska säker har 2x8-pin EPS, så det borde stötta ett moderkort med 8+4

Kan det vara så att du har V2? Osäker på vilken version jag egentligen har men tror jag har version 1. Jag har tyvärr inte det som man kan se på bilden Tvelander länkade till. :/

Funderade på en molex till EATX konverterare men hörde att det inte var en bra lösning med olika spänningar eller liknande.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

RMx V1 har enbart en 4+4 12V EPS, RMx V2 har två, som tidigare inlägg noterat. Du kan lätt kolla vilken version du har genom att titta på kablarna; V1 har (tunt) sleevade kablar, V2 vitmålade gummikablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

RMx V1 har enbart en 4+4 12V EPS, RMx V2 har två, som tidigare inlägg noterat. Du kan lätt kolla vilken version du har genom att titta på kablarna; V1 har (tunt) sleevade kablar, V2 vitmålade gummikablar.

Uppskattar informationen! Jag har V1 både sleavade kablar och endast 2x4. Tack.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd

750 + frakt .

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

@jimsan8923:

Noterat.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket coil whine har det?

Permalänk
Medlem

@Banco: Finns kvitto och original låda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

Hur mycket coil whine har det?

Jag har aldrig startat upp den. Installerade in den i datorn igår i väntan på CPU och GPU. Insåg att jag behöver en 4-pin EATX till. Så jag har ingen aning.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

@Banco: Finns kvitto och original låda?

Skickades från m.sweclockers.com

Kartongen har jag, eftersom jag precis öppnat upp kartongen så finns allt kvar. Kvitto ska jag ha också. Annars har jag säkert fått något mail jag kan visa upp. Men jag ska ha kvittot också. Ska gräva lite bland papprena.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Kartongen har jag, eftersom jag precis öppnat upp kartongen så finns allt kvar. Kvitto ska jag ha också. Annars har jag säkert fått något mail jag kan visa upp. Men jag ska ha kvittot också. Ska gräva lite bland papprena.

Ja kvitto, faktura eller packsedel, något att hänvisa till vid garantiärenden helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

Ja kvitto, faktura eller packsedel, något att hänvisa till vid garantiärenden helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska leta reda på det imorgon. Om inte annat så ber jag Komplett bara skicka en kopia.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

Ja kvitto, faktura eller packsedel, något att hänvisa till vid garantiärenden helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå. Både packsedel och kvitto finns.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

800 +frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

800 +frakt

Jag har noterat budet

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@maike:

Jag väntar fortfarande på något form av svar från Corsair. Jag hör av mig så fort jag har fått svar från dem och ser om du fortfarande är intresserad om de inte kan lösa det för mig på något vis.

Ursäkta. Jag trodde det skulle gå lite snabbare med deras support.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

@maike:

Jag väntar fortfarande på något form av svar från Corsair. Jag hör av mig så fort jag har fått svar från dem och ser om du fortfarande är intresserad om de inte kan lösa det för mig på något vis.

Ursäkta. Jag trodde det skulle gå lite snabbare med deras support.

OK.. Vad är det för svar du väntar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@maike:

Om det går att plugga in en extra CPU-kabel i en av PCIE- portarna eller om det finns en adapter att lösa detta med. Om det inte går att lösa så är jag öppen för det här priset.

Jag förstår att det blir lite konstigt att jag la upp den här annonsen så tidigt innan jag hade fått svar, men naivt trodde jag att jag skulle få svar redan förra veckan från supporten. Men det verkar dröja lite.

Deras live-chatt har öppet ikväll så jag ska försöka få svar så fort jag kan.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Banco: Du kan plugga in en 12V EPS i PCIE.

Edit: Det ar ju darfor det star 6+2 PCIE & 4+4 CPU, sa lange du anvander en av de tva gar det bra Har gatt pa de allra flesta Corsair-agg ganska lange, utom kanske AX-icke-i och de allra billigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Banco: Du kan plugga in en 12V EPS i PCIE.

Edit: Det ar ju darfor det star 6+2 PCIE & 4+4 CPU, sa lange du anvander en av de tva gar det bra Har gatt pa de allra flesta Corsair-agg ganska lange, utom kanske AX-icke-i och de allra billigaste.

Jo jag tycker det låter väldigt logiskt. Men ville inte chansa. Och hur får man tag på en extra kabel? Köper man en eller ber man Corsair snällt att skicka en?

Jag står just nu i kö till chattsupporten. Ska se vad de säger.

Tack för svar!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Banco: Man kan kopa sant pa Corsairs egna sajt: Corsair.com

Annars kan man kopa losa type 4 gen 3-kablar t.ex. Inet (det lar vara en sadan du redan har 1st. av).

Hoppas du kan lasa utan a,a,o.

Permalänk
Medlem

@maike:
Jättestort ursäkta att jag nu lägger ner annonsen då jag köpte en kabel istället.

Jag blir inte riktigt klok på Corsairs support men som jag förstår det av både Egde här i annonsen och av supporten ska det gå bra att bara köpa till en kabel.

Ursäkta igen.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Edge1:

Haha inga problem att läsa. Jag har själv bott utomlands i 6 år så jag är väldigt van.

Tusen tack för hjälpen och tid nedlagt! Jag har nu beställt en kabel.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

@maike:
Jättestort ursäkta att jag nu lägger ner annonsen då jag köpte en kabel istället.

Jag blir inte riktigt klok på Corsairs support men som jag förstår det av både Egde här i annonsen och av supporten ska det gå bra att bara köpa till en kabel.

Ursäkta igen.

Okej, ja det va ju olyckligt då jag tackade nej till ett annat psu samtidigt som jag la budet på ditt. Ah well, får leta vidare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@maike:

Ja, olyckligt och jag beklagar det. Nu lade du dig 100kr under mitt startbud så det var kanske inga självklarheter att jag skulle tacka ja till det tills idag då jag sa det. Men självklart förstår jag att det känns tråkigt.

Om det nu mot förmodan inte skulle fungera med denna kabel och du inte köpt något annat så kan jag sälja det till ett bättre pris till dig. Men det verkar som det ska fungera.

Lycka till i letandet.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@maike: Jag kommer ha ett exakt likadant nätagg till salu så fort Cooler Master behagar leverera en Wraith Ripper, då övergår jag till ett AX1600i. Om det sker innan helgen drar jag iväg ett PM och kollar om du fortfarande är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

@maike:

Ja, olyckligt och jag beklagar det. Nu lade du dig 100kr under mitt startbud så det var kanske inga självklarheter att jag skulle tacka ja till det tills idag då jag sa det. Men självklart förstår jag att det känns tråkigt.

Om det nu mot förmodan inte skulle fungera med denna kabel och du inte köpt något annat så kan jag sälja det till ett bättre pris till dig. Men det verkar som det ska fungera.

Lycka till i letandet.

@Banco:
Inga hard feelings!
Hoppas det funkar som det ska, jag hittar säkert något annat!

Ha de!

Skrivet av Edge1:

@maike: Jag kommer ha ett exakt likadant nätagg till salu så fort Cooler Master behagar leverera en Wraith Ripper, då övergår jag till ett AX1600i. Om det sker innan helgen drar jag iväg ett PM och kollar om du fortfarande är intresserad.

@Edge1:
Alright, det kan vara intressant!
Pma gärna och skriv hur gammalt det är, samt om det finns original låda, kvitto, garanti osv.

Skickades från m.sweclockers.com