Nvidia direktsänder presskonferens för avtäckande av nästa generations Geforce

Permalänk
Melding Plague

Nvidia direktsänder presskonferens för avtäckande av nästa generations Geforce

Grafikjätten Nvidia väntas avtäcka konsumentkort baserade på den nya Turing-arkitekturen inom kort, och klockan 18:00 går startskottet för bolagets direktsända presskonferens.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Någon mer än mig som förväntar sig att vår statsminister håller ett tal om detta då det kommer beröra så många?

Det jag är nyfiken på är oberoende tester, när kan vi förvänta oss det? Med oberoende så kommer såklart inte Nvida ljuga som sedan skulle avslöjas, men jag vill se jämförelser med andra grafikkort i flera program.

Permalänk
Medlem

Har gjort mig lite goa baguetter och pepsin står på kylning! Im ready!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Någon mer än mig som förväntar sig att vår statsminister håller ett tal om detta då det kommer beröra så många?

Det jag är nyfiken på är oberoende tester, när kan vi förvänta oss det? Med oberoende så kommer såklart inte Nvida ljuga som sedan skulle avslöjas, men jag vill se jämförelser med andra grafikkort i flera program.

Med tanke på att du ska kunna förhandsboka redan ikväll så får man ju hoppas att NDA släpps när man kan boka eller så. Brukar ju vara något sådant när det gäller komponenter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Geeks Gaming

Vi har nu slängt upp kanaler på discord för den som vill sitta och diskutera samtidigt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Frågan vi alla väntar på! När släpper SweC testet?

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt ni skickar en riktigt saftig faktura till Nvidia för de senaste dagarnas spam inför deras event!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fetakniven:

Hoppas innerligt ni skickar en riktigt saftig faktura till Nvidia för de senaste dagarnas spam inför deras event!

Precis som Threadripper-spammet så är detta det stora som händer i konsumentdatavärlden just nu. Detta kommer stå i sig till 9900K släpps. Därefter kommer väl Zen 2, kanske lite intel Hedt. Men därefter är "allt som går att uppfinna är redan uppfunnet" och vi kan koppla av utan en massa nyhetsartiklar.
Så stå ut ett lite tag till.

Permalänk
Medlem

Det blåser upp till en storm!

Senast man var så här hypad över en release var när AMD visade upp Ryzen förra året. Lite mindre än 4h kvar, kom igen nu!

EDIT: Har dykt upp lite fler rykten, bland annat:

1) Korten kommer att börja säljas redan idag eller imorgon i Schweiz (och förmodligen Sverige):
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/98su4m/2080ti_availa...

2) 2080 kommer att säljas för $829 och 2080 Ti för $1192 i Kina:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/98surq/chinese_marke...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Överraskningen som Nvidia pratade om har vi ingen koll på än va? En tanke bara, tänk om RDR2 utannonseras till PC med raytracing. Bara en sådan sak tror jag hade fått sålt ett par nävar kort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Nvidia har plötsligt börjat göra som Apple nu. Sådant här krimskrams körde de inte förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Precis som Threadripper-spammet så är detta det stora som händer i konsumentdatavärlden just nu. Detta kommer stå i sig till 9900K släpps. Därefter kommer väl Zen 2, kanske lite intel Hedt. Men därefter är "allt som går att uppfinna är redan uppfunnet" och vi kan koppla av utan en massa nyhetsartiklar.
Så stå ut ett lite tag till.

Jag har endast uttryckt en önskan att allas vår favoritsida på www ska monetärisera på de senaste dagarnas reklam i överflöd. Visst, det är säkerligen omöjligt att sätta ett pris på den här typen av exponering (den lär vara ovärderlig). Men en lite del av kakan bör tillfalla redaktionen för deras idoga marknadsföring av Nvidias kommande produkter.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag har endast uttryckt en önskan att allas vår favoritsida på www ska monetärisera på de senaste dagarnas reklam i överflöd. Visst, det är säkerligen omöjligt att sätta ett pris på den här typen av exponering (den lär vara ovärderlig). Men en lite del av kakan bör tillfalla redaktionen för deras idoga marknadsföring av Nvidias kommande produkter.

Dom tjänar redan på "marknadsföringen" genom fler klick på sidan så du behöver inte oroa dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fetakniven:

Jag har endast uttryckt en önskan att allas vår favoritsida på www ska monetärisera på de senaste dagarnas reklam i överflöd. Visst, det är säkerligen omöjligt att sätta ett pris på den här typen av exponering (den lär vara ovärderlig). Men en lite del av kakan bör tillfalla redaktionen för deras idoga marknadsföring av Nvidias kommande produkter.

Jo jag kan delvis hålla med. Men jag tror inte det är marknadsföring av produkter snarare marknadsföring av swelclockers.
Detta märks att det kommer bli likadant för alla stora produkter oavsett märke.
Många klagade nämligen exakt samma sak på Threadrippernyheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Någon mer än mig som förväntar sig att vår statsminister håller ett tal om detta då det kommer beröra så många?

Du är så svår ibland, nu blir jag sådär förvirrad som när du skrev att dockers ska vara obligatoriskt från årskurs 1 och det visade sig sen att du menade allvar.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Någon mer än mig som förväntar sig att vår statsminister håller ett tal om detta då det kommer beröra så många?

Det jag är nyfiken på är oberoende tester, när kan vi förvänta oss det? Med oberoende så kommer såklart inte Nvida ljuga som sedan skulle avslöjas, men jag vill se jämförelser med andra grafikkort i flera program.

NDA lär släppas direkt efter eventet så första testerna lär inte vänta på sig. Alla större recensenter bör ha testerna färdiga redan.

Jag ser fram emot lite mysig kvällslektyr på Anandtech.

Permalänk
Medlem

Om 2080TI hamnar på 11-12 i Sverige är det fan inte kul för oss konsumenter

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

2) 2080 kommer att säljas för $829 och 2080 Ti för $1192 i Kina:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/98surq/chinese_marke...

Får väl hoppas det beror på "Trump-tullarna" ..

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Om 2080TI hamnar på 11-12 i Sverige är det fan inte kul för oss konsumenter

Man får nog förvänta sig ganska höga priser vid release .. Om det landar på omkring 9,5 TKR får vi nog vara glada.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Nvidia har plötsligt börjat göra som Apple nu. Sådant här krimskrams körde de inte förut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså? Hade dom inte en release stream fest med en massa youtubers och liknande för 900-serien där dom lekte runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Om 2080TI hamnar på 11-12 i Sverige är det fan inte kul för oss konsumenter

Dom måste väl hålla lönsamheten uppe efter mininghypen släppt 😄

Permalänk
Medlem

Länk till streamen:
https://www.twitch.tv/nvidia

Vore bra om ni kunde direktlänka den i artikeln.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Säkerligen, men så länge som det inte är Titan V insane level så är det ok för min del. Betalade strax över 14k för mina två 1080, och förhoppningsvis motsvarar 2080 Ti deras kombinerade prestanda.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Skulle inte förvåna mig om Nvidia mer eller mindre låser RDR2 till Nvidia GPU:er med som sabotage aka Gameworks. Gör det helt enkelt ospelbart på allt som inte är grönt.

Det hade säkerligen gett dom minst 5% till av marknaden. Vi får väl se.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Länk till streamen:
https://www.twitch.tv/nvidia

Vore bra om ni kunde direktlänka den i artikeln.

Streamen är högst upp i artikeln, där ingressbilden normalt är. Kan lägga till länken för extra tydlighet dock!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Streamen är högst upp i artikeln, där ingressbilden normalt är. Kan lägga till länken för extra tydlighet dock!

Jag måste vara blind! Nu såg jag den tydligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Om 2080TI hamnar på 11-12 i Sverige är det fan inte kul för oss konsumenter

Räknar själv med en prislapp runt 13k. Bättre att bli positivt överraskad än vise versa

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det blåser upp till en storm!

Senast man var så här hypad över en release var när AMD visade upp Ryzen förra året. Lite mindre än 4h kvar, kom igen nu!

EDIT: Har dykt upp lite fler rykten, bland annat:

1) Korten kommer att börja säljas redan idag eller imorgon i Schweiz (och förmodligen Sverige):
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/98su4m/2080ti_availa...

2) 2080 kommer att säljas för $829 och 2080 Ti för $1192 i Kina:
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/98surq/chinese_marke...

10 100kr Inkl. moms? Kan inte hålla mig från att säga Really Totally eXpensive för ett "XX80" kort
Hoppas priset reflekterar också prestandaökningen nu när konkurrensen inte riktigt finns i highend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

10 100kr Inkl. moms? Kan inte hålla mig från att säga Really Totally eXpensive för ett "XX80" kort
Hoppas priset reflekterar också prestandaökningen nu när konkurrensen inte riktigt finns i highend.

För 2080, ja troligtvis för att det inte ska ta andelar från överskottet av Pascal-korten som finns ;). Återstår att se om EN TIMME OCH EN MINUT!!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII