Permalänk
Medlem

Hittade henne på en Audi-salong i Halmstad, för 6 veckor sen.
Hon var svart och eftersom hon var en sportmodell så hade hon den där snygga utsvängda bakdelen.
Nu har jag kört med henne i 3 veckor och jag blir bara kärare och kärare

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Exet la till fel person på Facebook som blev rätt, hade distansförhållande Sverige-Israel 2 år, därefter sambo 2½ år i Sverige. Längtan hem gjorde att vi tog ett gemensamt beslut att avsluta det.

Gav mig på Tinder-träsket och föll för en utbytesstudent som åkte hem till Nederländerna efter 3 månader. Jag lär mig visst aldrig och har nu distansförhållande, får se var detta leder...

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vill jag höra @MadMantiz historia!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

@Überklass: Haha!

Okej det var så här att på fjärde våningen i hyreshuset som jag bodde i sedan femton år tillbaka bodde även en tjej som bott i samma hus i säkert tio. Vi brukade säga hej när man råkades i trapphuset som vilken granne som helst. När huset skulle stor-renoveras inbjöds alla att gå på ett informationsmöte och då jag kom dit var det ungefär en stol ledig, bredvid den tjejen. Efteråt frågade hon om jag också hade problem med internet, och då jag inte hade problem själv erbjöd jag i sann Sweclockers-anda en snabb felsökning.

När jag kom upp dit såg jag direkt en sliten D-link 614 och konstaterade rätt snabbt var problemet sannolikt låg. Hade precis köpt en ny router själv som inte var uppackad så jag erbjöd henne att låna den nån vecka och se om det blev bättre. Så när veckan gått och problemen försvunnit sa jag att vi kan åka till Netonnet och köpa en ny till henne som vi sedan gjorde, det blev en enklare Asus. Jag konfigurerade upp den och fick lite fika. Sedan sa vi att vi får väl ta en ny fika om ett par veckor så får hon berätta hur det gått. Det här var en onsdag tror jag.

Sedan på fredag kväll samma vecka satt jag och degade vid datorn i vanlig ordning så knackade hon på och tyckte det var för länge till två veckor hade gått och frågade om jag hade nåt fika. Jag kokade lite kaffe och tog fram det enda fikabröd jag hade, sedan fler år utgångna saltiner. Lyckligtvis gjorde jag de tre S:ens test innan jag bjöd (Syna, Sniffa, Smaka) och fann ett kraftigt fel på den sista punkten. Så det blev lite nervöst skratt och en slät kopp.

Sen blev det puss och kram!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Vi träffades på nätet och nu 11år senare sitter jag med en fru och två underbara killar(4 och 7).

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

På krogen (trodde aldrig det kunde/skulle hända) för snart 10 år sedan. Jag var sångare i ett av banden som spelade den kvällen (black metal) och hon var kompis till trummisens flickvän. Så "genom vänner" skulle väl lika gärna kunna vara rätt svarsalternativ..

Men jag hade aldrig träffat henne innan den kvällen. Med lite push från våra gemensamma vänner så träffades vi några dagar senare igen och tycke uppstod. Så nu är vi gifta och har två barn (samt 2 bonusbarn) så det är fullt upp hemma!

Och, nej... jag spelar inte i band längre..

Permalänk
Hjälpsam

Vi började prata på Imgur, en vecka senare flög jag för att träffa henne. Jag flyttade 125 mil norrut och nu 1,5 år senare är vi gifta och köpt hus och jag har fått en bonus son

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Postorder

Permalänk
Medlem

För längesedan fanns det ett program som hette Windows Live Messenger. Där bjöd en gemensam bekant in alla sina vänner till en gruppchatt. Ca 100 personer kanske. När jag kom hem från jobbet så var det bara en person kvar i chatten förutom mig själv. Det var ca 12 år sedan. Nu har vi 2 barn, 4 & 6 år gamla.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Park Lane. Playboy night. 12 år senare, 2 kids.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nu vill jag höra @MadMantiz historia!

Skrivet av MadMantiz:

@Überklass: Haha!

Okej det var så här att på fjärde våningen i hyreshuset som jag bodde i sedan femton år tillbaka bodde även en tjej som bott i samma hus i säkert tio. Vi brukade säga hej när man råkades i trapphuset som vilken granne som helst. När huset skulle stor-renoveras inbjöds alla att gå på ett informationsmöte och då jag kom dit var det ungefär en stol ledig, bredvid den tjejen. Efteråt frågade hon om jag också hade problem med internet, och då jag inte hade problem själv erbjöd jag i sann Sweclockers-anda en snabb felsökning.

När jag kom upp dit såg jag direkt en sliten D-link 614 och konstaterade rätt snabbt var problemet sannolikt låg. Hade precis köpt en ny router själv som inte var uppackad så jag erbjöd henne att låna den nån vecka och se om det blev bättre. Så när veckan gått och problemen försvunnit sa jag att vi kan åka till Netonnet och köpa en ny till henne som vi sedan gjorde, det blev en enklare Asus. Jag konfigurerade upp den och fick lite fika. Sedan sa vi att vi får väl ta en ny fika om ett par veckor så får hon berätta hur det gått. Det här var en onsdag tror jag.

Sedan på fredag kväll samma vecka satt jag och degade vid datorn i vanlig ordning så knackade hon på och tyckte det var för länge till två veckor hade gått och frågade om jag hade nåt fika. Jag kokade lite kaffe och tog fram det enda fikabröd jag hade, sedan fler år utgångna saltiner. Lyckligtvis gjorde jag de tre S:ens test innan jag bjöd (Syna, Sniffa, Smaka) och fann ett kraftigt fel på den sista punkten. Så det blev lite nervöst skratt och en slät kopp.

Sen blev det puss och kram!

Skönt att höra. Jag hade bara ditt användarnamn att gå på så jag var rädd att du hade blivit uppäten.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Träffade min nuvarande flickvän på Tinder. Förra sommaren hade jag precis flyttat isär med mitt ex och letade absolut inget seriöst förhållande (bara ha lite skoj med andra ord) men hon var så pass trevlig och rolig så det ena ledde till det andra. Nu helt plötsligt har det gått 8 månader sen vi träffades. Så sjukt snabbt tiden går. Kommer ihåg att jag valde henne för att hon hade en helknäpp bild och såg lite smått crazy ut.

Tinder och andra appar/hemsidor funkar, men man får inte ta det så seriöst. Dessutom får man vara beredd på att bli nobbad 90% av fallen Jag kan rekommendera att testa det iallafall!

PS. Kul o annorlunda tråd för att vara ett 'teknik forum' !

Permalänk
Medlem

Bodde i en liten stad i Värmland. Hade ett jobb som var bekvämt men inget jag ville jobba med resten av livet, så som många av mina kollegor. Kände mig ensam och fast i tillvaron.
Polarna bestämde sig för att skaffa Tinder på skoj så jag gjorde det samma. Efter ca 2-3 dagar av swipeande och några matchningar senare så stötte jag på henne. Hon var också värmlänning men bodde och pluggade i Norrköping. Anledningen till att hon kom upp på min tinder var att hon hälsade på sin släkt några mil bort över jul. Vi började prata och det klickade direkt. Efter bara 2 dagar av chattande så bestämde vi oss att ses eftersom hon snart skulle hem till Norrköping igen. Jag var skitnervös för jag hade aldrig gått på en regelrätt dejt med någon jag träffat ”online” förut. Det hela blev inte bättre av att jag blev sen eftersom mitt bilbatteri bestämde sig för att dö när jag skulle åka iväg. Jag ringde desperat runt till flera polare innan jag fick låna en bil. Är idag väldigt glad att hon tålmodigt väntade på mig på stationen i en dryg timme då min ursäkt lät väldigt mycket som någon som fegar ur eller ”catfishar”.

Nu ca 1 1/2 år senare bor vi ihop i Norrköping om jag pluggar till fysioterapeut. Fick en underbar hund på köpet också.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Postorder

Uppblåsbar version eller?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Det finns en han åt alla handskar och en fot åt alla skor säger et urgammalt ordspråk.. Men det stämmer nog inte. För jag hittade inte kärleken förräns jag innsåg at det är inte om at hitta någon som är så passande för dina intressen eller utseende preferenser. Jag hittade någon för 20 år sedan som tils den dag i dag inte delar mina intressen på mycket mer än at vi trivs i varandras sälskap och bygger våran realtion på at vi utnyttjar varandras olikheter til at komplettera varandra. Jag är numera en gammal datornörd som älskar livet med min lilla minoritetspolitiker. Vi skulle nog inte varit om vi hadde appar och internet den gången. Vi var dom två sista kvar vid en lägereld på en campingplats där våra familier semestrade. Vi vågade knapt prata med varann, men det lossnade snabt när vi blev ensamma. Vi blev kära i människan, inte vad den gör eller hur den ser ut. Kommer man förbi vissa psykiska spärrar hittar man lyckan. Jag var en 191 cm över 100 kg nörd med det typiska utseende och bricanyl inhalatorn, hon var en 154 cm 50kg liten bildskön brunett jag kunde ta om midjan.. Det var så illa för vissa "badboys" och skrotlyftare och killar med mercedes cabrioleter, at det ryktades at hon nog fick betalt för at vara med mig.. (givetvis var jag dessutom fattigare än en kyrkrotta) Om jag kunde berätta om alla våra olikheter, men ni fattar vinken.. GLÖM alt det där matchmaking skiten och leta reda på eran själs älskade med intuition, inte med ögon och hjärna, det är för begränsande så ni kanske aldrig hittar den rätta i så fall. Grip chansen när ni ser den och våga var er själv bara, fejk och överdrift, slår bara tilbaks. PS en bio och en matbit på et lugnt ställe är fortfarande trevligt, och alkohol kan snabbt försämra bilden av hvem du verkligen är så vänta länge (veckor minst) med det. Idag varnar vi våran dotter från att gå i fällan med badboys och fina bilar som ytliga lockbeten, det är fasader som blir borta när livet börjar på allvar. Och inte minst, gå inte in i en relation om inte båda har som mål at man ska kämpa för at få det att funka.. Det är tilräckligt med barn med flera hem. Lägg ner energi på att hitta lösningar på saker, inte på att hitta svagheter för att avsluta en relation så fort det blir motigt.

Ärligt talat....om man vill att folk skall ens orka med så mycket text måste måste man dela dela in det i stycken. En VÄGG med med bokstäver avskräcker. Bra skrivet annars....om man orkar ge sig på det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ärligt talat....om man vill att folk skall ens orka med så mycket text måste måste man dela dela in det i stycken. En VÄGG med med bokstäver avskräcker. Bra skrivet annars....om man orkar ge sig på det.

Ibland kan man ha läs och skriv svårigheter. Det är högst vanligt. Inget konstigt.
Vet inte om trådskaparen har det.

Permalänk
Medlem

Om man hittar någon genom nätdejting gäller det väl att bli kär på riktigt också när man träffats? Jag tycker i alla fall att det inte räcker med att man hittat någon som passar bra om inte de riktiga känslorna finns där. Jag har inte träffat någon på nätet (inte testat heller förrän nu den senaste tiden) men blivit riktigt förälskad tre gånger under de senaste 20 åren i personer jag råkat komma i kontakt med i verkliga livet. Tyvärr har dessa varit upptagna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag träffade min fru på ett demensboende

Permalänk
Medlem

Inte enligt något av alternativen i din poll. På en tävling.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyver:

Jag träffade min fru på ett demensboende

Jag får nog sikta på det, om jag hinner hamna på ett demensboende.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk

På en hemsida helt orelevant med dating blev vänner direkt. Varit ihop i ca 8 år. Dock är jag gay haha.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

På mötesplatsen träffade jag henne, vi skrev med varandra i 2-3 veckor innan vi bestämde oss för att ses. Det klickade rätt så omedelbart och idag är vi sambos, förlovade och om allt går i lås så är vi snart husägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

Jag får nog sikta på det, om jag hinner hamna på ett demensboende.

Tror att bara man är öppen som person så kan man hitta sin fru eller make nästan var som helst.
Vi träffades på jobbet för ca 8 år sen och har nu 2 barn och trivs bra ihop än.

Permalänk
Medlem

Jag blir så sjukt glad och varm inombords av att läsa allas kärlekshistorier! Är själv 23 och går ju inget vidare men tröstar mig med att jag har lång tid kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Själv stalkade jag en brud o nu är vi tillsammans, hon vet bara inte om det än!

Nejdå, skojar. jag är i dagsläget singel men ena exet träffade jag faktiskt via facebook där vi satt i samma grupper och diskuterade hundar.
Ett annat ex träffade jag på stureplan av alla ställen, det blev ju som det blev, ett party-förhållande. Nattklubb är kanske inte bästa stället att leta kärleken på, det är mera kärlek och sedan walk of shame därifrån som gäller där

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus Xi Extreme - Cpu: Intel Core i9-9900K - Cpu kylare: Corsaid h100i PLatinum - Gpu: MSI GeForce GTX 1080 - Chassi: Corsair Carbide 100R Silent Edition + EVGA 1000W PSU - Hårddisk: x2 Samsung 970 EVO 500GB nvme - Minne: 64B DDR4 3200mhz - Skärmar: 2x AOC Agon AG241QX 144hz,1ms

Permalänk
Medlem

Jag och min partner träffades på Passagen för ca 17år sedan (passagen, hemsidan alltså)
Nu har vi tre barn och hunnit vara gifta i ca 13år..

Första barnet kom 11månader efter första gången vi träffade, gäller att ligga på direkt

Permalänk
Medlem

Hittade min när jag var förbi Apoteket och hon jobbade vid kassan ( som tur köpte jag inget intimt eller konstigt )

9 år senare gifta och har unge på väg!

Permalänk
Medlem

Träffade min tjej på gymnasiet, vi gick i samma klass. Varit tillsammans ungefär fyra och ett halvt år nu, och bott tillsammans ett och ett halvt.

Permalänk
Medlem

Träffade min sambo på en gruppresa. Bolaget heter "Singelresor" men det var inte tänkt som en dating-resa utan deras koncept är bara att man åker med andra människor som inte har resesällskap men ändå vill ha en social resa.

Rekommenderar varmt gruppresor om man vill ha tid att prata med potentiella partners under lite mer avslappnade förhållanden. Speciellt som typen av gruppresa innebär att de man träffar förmodligen har något gemensamt med en själv direkt (jag åkte på en vandringsresa eftersom jag älskar att vandra och det gör hon också!)

Permalänk
Medlem

Känns lite 70-tal, men jag träffade min sambo på dansbanan.. Båda två älskade bugg och foxtrot och tja.. Jag kunde helt enkelt inte låta en så söt tjej stå och titta på, så jag bjöd upp. Nybörjare som man var hade jag ingen aning om vilka oskrivna sociala regler som gällde (bjuder man upp någon förväntas man dansa 4 danser), så efter två danser kände jag att jag inte ville verka påstridig och tackade för mig. Blev föga populärt såklart och först 6 låtar senare fick jag tillstånd att vila en stund. Oklart hur många gånger vi dansade den kvällen, men den följdes av många fler danskvällar och utflykter i alla fall.
Tog ett tag innan vi blev ett par "officiellt", vi bodde väl i princip ihop vid det laget. Hade rätt mycket tankar kring att hon var såpass ung (19, jag var 25) men efter något år tillsammans slutar man bry sig om sånt. Det viktiga är att man trivs tillsammans och nu snart fem år senare så kan jag med säkerhet säga att det gör vi! Inga barn på väg dock, men däremot en valp till sommaren
Härligt att läsa alla mysiga/roliga historier, tack till alla som delar med sig!