Gtx 1060 krånglar under spel - hjälp

Permalänk

Gtx 1060 krånglar under spel - hjälp

Hej! Jag har tidigare skapat trådar där jag skriver att min dator krånglar under spel, är jag inne i tex Fortnite så kan det hacka fram och tillbaka och tillslut disconnecta. Jag har trott (och tror till viss del) att det är nätverket som det är fel på, men intensitet har funkiat till Youtube hur bra som helst. Problemet är vardag för mig så det var inget förvånande när jag satte mig för att spela och felet uppstår efter en stund. Jag går ut ur det, kolla drivrutiner och ser att jag behöver intsallera senaste. Jag gör det. Efter intalatuonen kommerser upp en ruta där det står ”graphics card error” eller liknande. Jag klickar bara bort den utan atttänka mig för. I efterhand slår det mig att det kan vara grafikkortet som gör det. Det hackar och spelet kastar ut mig. Vad kan vara problemet!??

Har ett Asus GeForce GTX 1060 3GB DUAL.
Datorn köptes förra året i mars (2017).
Intel core i5 6600K.
Asus Z170-M plus.
8GB RAM.
500 watt nätaggregat.
240GB SSD.

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Ett tips är att testa några andra spel och installera om grafikkortsdrivrutinen. Använd det här programmet i felsäkert läge när du avinstallerar drivrutinerna om det är så att du haft ett annat grafikkort installerat innan ditt GTX 1060. http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Som ovan. Testa andra spel.

Använda youtube för att se att internet funkar bra är dumt. Går linan jo-jo upp och ner så kommer youtube fortfarande funka fint då den buffrar videos.

Kör du kabel eller wlan?

Hade en wlan adapter som gav "network lag" i PUBG medans en annan funkade felfritt.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Kör kabel, har testat Overwatch och CS:GO och samma sak händer. Det är mitt första grafikkort som jag fick med datorn Inet plockade ihop åt mig.

Skickades från m.sweclockers.com