Star Wars Battlefront II recenseras av FZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vinst efter skatt ▲ $ 1,156 miljarder

På ruinens brant ser jag.

Sedan Lootcrategate startade har EA's aktie sjunkit med ca 7%, det är ca 80 miljarder $, inte småpengar direkt och detta innan spelet släpptes. Kursen kommer naturligtvis att ändras beroende av hur pass bra den initiala försäljningen går. Allt handlar om pengar för EA, så varför inte passa på att visa dem med just era pengar vad ni tycker om deras system.

Så köp om ni vill ha fullpris spel med P2W och progression knuten till Lootboxes och det mesta av utvecklingen i spelet låst bakom tusentals timmar av grind om du inte vill betala.

*sry red. särskrivning

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Alla dlcs ingår ju nu vilket är ett +

Allt det som inte hinner komma med i spelet innan release kommer i DLC och det har de normaliserat till den graden att folk ser tom positivt på gratis DLC som i det här fallet. Det de flesta inte förstår är att spel stressas ut av utgivaren. Ofta i ofärdig skick nuförtiden. DLC fanns inte förr i tiden ens ju...Det är bara ett påhitt att tjäna pengar på det som skulle varit med i spelet från början. Det har ju tom gått så långt att spel blivit medvetet styckade för att dra in extra pengar på DLC som släpps på releasedagen eller kort efteråt!? Dumma spelare köper ju endå...

Förresten...är singelplayer färdig i Battelfront 2? Eller kommer slutet på storyn senare? För extra riksdaler så klart...

Förväxla inte DLC med expansioner. Det är två helt olika saker...Det är iten riktat till dig blue eyed devil utan generellt.

Permalänk
Medlem

Hm, vad tror ni kan all denna dåliga PR EA har fått påverka priserna? Vore ju inte fel om man kunde spara en peng

Permalänk
Medlem

Tycker det har varit uppenbart sen länge att EA är giriga av alla spelutvecklare. Förstår inte varför de inte kör en modell där de tar ut ok priser för skins etc och vapen unlocks som duktiga spelare ändå kan få. Sen lägga 25% av denna inkomsten till prize pools I e sport, 25% I e sport utveckling och sen ta 50% själva. Hade vart genialiskt från deras sida IMO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mitt första minus är det grafiska, som jag märkte redan vid betan.
Att det magiskt spawnar en massa fåglar från ingenstans under ett slagfält. Än en gång massa fjant effekter som saknar helt och hållet realism och trovärdighet bara för att våra grafikkort ska utnyttjas mera.
Att de sedan kastar in hjälte karaktärerna från start istället för att vänta till första dlc tycker jag borde vara vettigt, då får man se hur tråkigt spelet är utan dessa morötter.
Och sen girigheten med microtransaktioner, nej tack.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Uberlaz0:

Sedan Lootcrategate startade har EA's aktie sjunkit med ca 7%, det är ca 80 miljarder $, inte småpengar direkt och detta innan spelet släpptes. Kursen kommer naturligtvis att ändras beroende av hur pass bra den initiala försäljningen går. Allt handlar om pengar för EA, så varför inte passa på att visa dem med just era pengar vad ni tycker om deras system.

Så köp om ni vill ha fullpris spel med P2W och progression knuten till Lootboxes och det mesta av utvecklingen i spelet låst bakom tusentals timmar av grind om du inte vill betala.

*sry red. särskrivning

va ? 80 miljarder dollar vad röker du deras totala tillgångar är 7,1 miljarder dollar

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Gillar du det, köp det och spela det..skitsamma, kunden förlorar ändå i slutändan. Vi tror väl inte att det lilla folket kan påverka den stora kapitalistgrisen?

Där har du fel! För det är folket som har pengarna, och om folket behåller pengarna så får grisen svälta. Fler och fler vaknar varje dag. Bara för att striden är svårvunnen, betyder inte att man ska sluta kämpa för det man tror på.

Permalänk
Skrivet av huxflux:

Hej,

När jag var ung kille, kring 98 så spelade jag ett demo till ett spel som skulle förändra hela mitt liv. Det var demo till Unrealtournament. Jag hade aldrig upplevt nåt liknande. Även om min hårdvara och uppkoppling låg efter enormt kunde jag inte släppa tanken för det här spelet. Det var bara helt underbart perfekt.
Åren gick och jag nötte på som vanligt, skapade klaner, mötte kompisar som jag även idag har kontakt med. En naturlig övergång för mig och klanen var just UT2004. Några fler år gick och så försvann många av dom jag brukade umgås med, men spelet kvarstod alltid starkt i mitt hjärta.
Epic skapade nåt enormt stort med titlarna, dom stöttade spelen och communityn mer än behövligt för nåt som man betalade ca 450 kr för.

När jag nu summerar vilken nytta och känsla dom här spelen har gett mig så är det lite obeskrivligt. Jag har varit en UT fanatiker i 18 år med praktiskt taget dagligt spelande. Mina förhållanden har inte ens hållit hälften så länge.

Jag känner ju såklart att det börjar närma sig att lägga UT2004 på hyllan, även om spelarbasen finns där så är kanske inte motivationen på topp alltid. Så jag söker nya spel. Men man undrar ju då vad i helsike har hänt med spelvärlden.

Mikrotransaktioner, DLC, laggiga och buggiga kopieringsskydd. Var ligger fokus egentligen för spelföretagen? Hur mycket fokus lägger de på att göra spelet roligt jämfört med allt annat skit som egentligen inte tillför något till upplevelsen. Och varför kan man köpa sig "duktig". Vad är det för jäkla fusk? Man blir ju bra av att nöta, även om man dör tusen gånger nöter man på för att en dag bli bäst, på precis samma villkor som alla andra.

Ge mig ett roligt spel bara, tack. Resten är inte värd min tid och pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar fortfarande UT2004 mycket! En av de bästa grejorna är att alla har precis samma förutsättningar – inte en massa olika klasser hit och dit (som iofs säkert har sin plats i ett välbalanserat spel de med).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

EA har totalfloppat, de har inte ens joystickstöd för flygsekvenserna. Näpp, bojkotten av EA-titlar kvarstår tills vidare.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av huxflux:

Hej,

När jag var ung kille, kring 98 så spelade jag ett demo till ett spel som skulle förändra hela mitt liv. Det var demo till Unrealtournament. Jag hade aldrig upplevt nåt liknande. Även om min hårdvara och uppkoppling låg efter enormt kunde jag inte släppa tanken för det här spelet. Det var bara helt underbart perfekt.
Åren gick och jag nötte på som vanligt, skapade klaner, mötte kompisar som jag även idag har kontakt med. En naturlig övergång för mig och klanen var just UT2004. Några fler år gick och så försvann många av dom jag brukade umgås med, men spelet kvarstod alltid starkt i mitt hjärta.
Epic skapade nåt enormt stort med titlarna, dom stöttade spelen och communityn mer än behövligt för nåt som man betalade ca 450 kr för.

När jag nu summerar vilken nytta och känsla dom här spelen har gett mig så är det lite obeskrivligt. Jag har varit en UT fanatiker i 18 år med praktiskt taget dagligt spelande. Mina förhållanden har inte ens hållit hälften så länge.

Jag känner ju såklart att det börjar närma sig att lägga UT2004 på hyllan, även om spelarbasen finns där så är kanske inte motivationen på topp alltid. Så jag söker nya spel. Men man undrar ju då vad i helsike har hänt med spelvärlden.

Mikrotransaktioner, DLC, laggiga och buggiga kopieringsskydd. Var ligger fokus egentligen för spelföretagen? Hur mycket fokus lägger de på att göra spelet roligt jämfört med allt annat skit som egentligen inte tillför något till upplevelsen. Och varför kan man köpa sig "duktig". Vad är det för jäkla fusk? Man blir ju bra av att nöta, även om man dör tusen gånger nöter man på för att en dag bli bäst, på precis samma villkor som alla andra.

Ge mig ett roligt spel bara, tack. Resten är inte värd min tid och pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelföretag finns av precis samma anledning som alla andra företag. De ska tjäna pengar till sina aktieägare. Ditt bidrag på 450 kr under 13 år till Epic är gissningvis ingen lysande business.
Annat än för dig själv då.

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom kampanjen. Den var rätt kul, även om det inte riktigt kändes som SW. Men det kunde man kanske förväntat sig iom att såpass mycket nytt skulle presenteras. Men, en kul singleplayerkampanj.

När det kommer till multiplayer har jag spelat ett par galactic assault matcher och jag gillar det inte.
Banorna känns kluttriga och fyllda med skit (vaser, antenner osv) som bara stör. Det faktum att man kan skjuta igenom flera lådor/barrikader gör det hela ännu mer irriterande!

Att ha "dynamiska" banor som man spelar i är visserligen riktigt ballt, men det måste isåfall implementeras rätt. Att ha en rebell som sitter och trycker i ett fruktstånd, i stort sett osynlig, skjuta ihjäl en på andra sidan marknadsplatsen är bara irriterande, rätt igenom fruktstånd och allt.

Det hela med starcards och questen som hör till dem är bara tråkig. Fullständigt värdelös. Dem skulle kört på Overwatch modellen och bara sälja kosmetiska modeller istället för vad dem gör nu.
Jag är förundrad över vad som motiverade dem (förutom pengar) att använda systemet dem gjorde.
Redan under tidigt utvecklingsstadie måste man insett att hela grejen med "skjut 400 miljoner motståndare med snipern för att låsa upp blabla" är riktigt riktigt tråkig. Bara stackare med väldigt mycket tid skulle sitta och nöta sig igenom timme efter timme bara för att låsa upp något vapen.
Visserligen så kunde man ju köpa sig till vissa av sakerna genom lådor istället för att spela för dem, men det är inte heller kul.

Jag är rätt besviken över hur pass dåligt spelet faktiskt är, rentav ledsen till viss del. Jag hade verkligen förväntat mig mer, någonting genuint, "av star wars fans, för star wars fans". Men detta blev mest ett halvdassigt krigsspel med SW skins.

Fan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av catamaran:

Spelföretag finns av precis samma anledning som alla andra företag. De ska tjäna pengar till sina aktieägare. Ditt bidrag på 450 kr under 13 år till Epic är gissningvis ingen lysande business.
Annat än för dig själv då.

Jag vet inte, kanske missade du andemeningen i det jag försökte säga. Iaf om det bara handlade om utdelningar till aktieägarna så lär inte kunden bli särskilt glad i slutändan och börjar leta efter andra alternativ.
EA kanske kan börja hålla på med sånt här? Verkar ju vara bra business

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Gillar fortfarande UT2004 mycket! En av de bästa grejorna är att alla har precis samma förutsättningar – inte en massa olika klasser hit och dit (som iofs säkert har sin plats i ett välbalanserat spel de med).

ja, det går inte att köpa sig duktig iaf
Trodde jag kände dom flesta svenska UT-spelare. Vad spelar du för speltyp? Vad heter du in-game?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av huxflux:

Trodde jag kände dom flesta svenska UT-spelare. Vad spelar du för speltyp? Vad heter du in-game?

Kör inte särskilt ofta nuförtiden (småbarnsfamilj) men en gång om året försöker vi köra LAN och då blir det mest Onslaught och Capture the Flag. Brukar heta Miwax i spelet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma