Permalänk
Medlem

UBIsoft var tidigare under flera år ett Nvidia-sponsrat företag som släppte många spel med Gameworks. Sen Assassin's Creed Origins var det slut med det. Nu kommer dessutom promotions där man får FC5 gratis om man köper AMD produkter. Verkar som AMD gått in efter avtalet med Nvidia löpte ut.

https://www.rockpapershotgun.com/2018/02/27/get-far-cry-5-for...

"Much like how Final Fantasy XV has been optimised for Nvidia graphics cards, Far Cry 5 will make use of several special AMD features that Nvidia peeps won’t have access to. These include AMD’s so-called ‘Rapid Packed Math’ technology, ‘Shader Intrinsics’ and FreeSync 2, which I will now attempt to explain in turn using words that actually mean something to normal human beings."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

UBIsoft var tidigare under flera år ett Nvidia-sponsrat företag som släppte många spel med Gameworks. Sen Assassin's Creed Origins var det slut med det. Nu kommer dessutom promotions där man får FC5 gratis om man köper AMD produkter. Verkar som AMD gått in efter avtalet med Nvidia löpte ut.

https://www.rockpapershotgun.com/2018/02/27/get-far-cry-5-for...

"Much like how Final Fantasy XV has been optimised for Nvidia graphics cards, Far Cry 5 will make use of several special AMD features that Nvidia peeps won’t have access to. These include AMD’s so-called ‘Rapid Packed Math’ technology, ‘Shader Intrinsics’ and FreeSync 2, which I will now attempt to explain in turn using words that actually mean something to normal human beings."

Hm, kanske vore värt att vänta och se bundlingsmöjligheterna. Bland de intressantare alternativen med nämnda AC: Origins var där spelet bundlades med Seagates hårddiskar.

För min del blir det nog en förbokning bara jag ser ett tillräckligt bra pris men värt att påpeka för andra, kändes som många missade Seagate-bundlingen i slutet av förra året.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, förhoppningsvis en villain som är riktigt bra och jobbig psykologiskt.

Ser så fram emot detta spel. Älskade FC3 och FC4!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli och slog till på en Collectors

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

UBIsoft fortsätter att presentera familjen Seed genom 4 korta storyklipp

Meet The Father and his Heralds
https://far-cry.ubisoft.com/game/en-nordic/news/detail.aspx?c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, kanske vore värt att vänta och se bundlingsmöjligheterna. Bland de intressantare alternativen med nämnda AC: Origins var där spelet bundlades med Seagates hårddiskar.

För min del blir det nog en förbokning bara jag ser ett tillräckligt bra pris men värt att påpeka för andra, kändes som många missade Seagate-bundlingen i slutet av förra året.

FC5 kommer garanterat att bundlas med Tobiis eyetracker, som så många andra spel från Ubisoft.

https://tobiigaming.com/games/far-cry-5/

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Ser riktigt bra ut, förhoppningsvis en villain som är riktigt bra och jobbig psykologiskt.

Ser så fram emot detta spel. Älskade FC3 och FC4!

Jo, ja. Så jävla bra var inte FC3/FC4... Spenderat under 5 timmar i bådadera.

Men detta verkar lovande!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att ladda ned spelet innan release och sedan låsa upp det på release dagen?

Spelet är ju sjukt stort och har man "långsam" internetuppkoppling så tar det ju tid att få ned det. Jag har fått spelet via Steam. Anledningen till att jag frågar är att jag alltid köpt mina spel fysiskt med skivor tidigare. (som ni märker så är jag inte den mest aktiva gamern)

EDIT: Tittar man på Steam så ser det ut som om det skulle gå: "Tillgänglig: 27 mars
Det här spelet blir upplåst om ungefär 2 veckor". Det tolkar jag som om man kan börja ladda ned det 5- 6 dagar innan.

Ny info
Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Finns det någon möjlighet att ladda ned spelet innan release och sedan låsa upp det på release dagen?

Spelet är ju sjukt stort och har man "långsam" internetuppkoppling så tar det ju tid att få ned det. Jag har fått spelet via Steam. Anledningen till att jag frågar är att jag alltid köpt mina spel fysiskt med skivor tidigare. (som ni märker så är jag inte den mest aktiva gamern)

EDIT: Tittar man på Steam så ser det ut som om det skulle gå: "Tillgänglig: 27 mars
Det här spelet blir upplåst om ungefär 2 veckor". Det tolkar jag som om man kan börja ladda ned det 5- 6 dagar innan.

Det står på Uplay att det går att preloada 23/3 så jag antar att samma gäller om man köpt spelet via Steam eftersom man ändå tvingas använda Uplay.

Så jävla pepp, det här är nog det spel jag sett fram emot mest på väldigt länge. Primal var en rätt vågad chansning som inte föll mig i smaken men trean och fyran var riktigt kul, särskilt trean.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@dalledalle: Forza Horizon 3 och Forza Motorsport 7 har demos uppe på Windows Store iallafall.

Permalänk
Avstängd

Sett en del gameplay videos nu och den spontana reaktionen är fyfan vad dum AI verkar vara... Man kan stå 10 meter ifrån en fiende och missa när man skjuter pilar mot hans huvud 3x om, och han fattar ingenting och bara går runt som ingenting har hänt.

Om jag skulle få tre pilar skjutna så de ven runt huvudet så skulle jag nog vakna till lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Sett en del gameplay videos nu och den spontana reaktionen är fyfan vad dum AI verkar vara... Man kan stå 10 meter ifrån en fiende och missa när man skjuter pilar mot hans huvud 3x om, och han fattar ingenting och bara går runt som ingenting har hänt.

Om jag skulle få tre pilar skjutna så de ven runt huvudet så skulle jag nog vakna till lite...

AIn har aldrig varit bra i Far Cry-serien och det är nog inte heller meningen, det tar ju lite udden av röjigheten om man hela tiden måste smyga runt och planera sina fighter och svårigheten ligger mer i antalet.

Vi snackar trots allt om ett spel som uppmanar till att man blåser rakt in i fiendelägret med en Jeep och viftar med Uzin genom framrutan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Sett en del gameplay videos nu och den spontana reaktionen är fyfan vad dum AI verkar vara... Man kan stå 10 meter ifrån en fiende och missa när man skjuter pilar mot hans huvud 3x om, och han fattar ingenting och bara går runt som ingenting har hänt.

Om jag skulle få tre pilar skjutna så de ven runt huvudet så skulle jag nog vakna till lite...

AI:n är den aspekten jag önskar mest att de skulle utveckla i nästa Far Cry, den största inlevelse-dödaren i serien förtillfället eller tja delad plats med alla dessa fiender som ser precis lika ut. Det har ju inte skett mycket på den fronten från typ FC2 (eller FC1?) alls och känns tekniskt som de hamnat på efterkälken.

Det finns dock flertal positiva nyheter i FC5 också, för mig den mest påtagliga kanske är ökad icke-linjäritet vad gäller story händelsens framskridande och omgivningen som känns så mycket mindre "sandlåda", man har lite mer naturtrogen natur med väldigt tät växtlighet och bra variation av olika landskap som känns inte lika random genererad som speciellt FC4. Även förbättrad skalning även om det fortfarande inte är dess starka sida (dvs. världen i FC spelen känns väldigt instängt och rovdjur som skuttar runt vad man upplever som 50m från en by, lite som Skyrim som känns lite som nästa stad som ligger bakom krönet). Sen får man ju inte glömma bort alla dessa melee vapen som skyfflor och slagträ och närkamps animationer som lyfter melee fightandet till en helt ny nivå som faktiskt ser ganska underhållande ut.

Sen kan man inte anklaga Ubisoft denna gång för bristande innehåll, tycks ej ha länkats här ännu men "Season Pass" kommer ju innehålla enormt mycket denna gång, speciellt dendär map editorn låter ju guld värd för livslängden.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Far Cry 5 Arcade

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

AIn har aldrig varit bra i Far Cry-serien och det är nog inte heller meningen, det tar ju lite udden av röjigheten om man hela tiden måste smyga runt och planera sina fighter och svårigheten ligger mer i antalet.

Vi snackar trots allt om ett spel som uppmanar till att man blåser rakt in i fiendelägret med en Jeep och viftar med Uzin genom framrutan...

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte det hänt så mycket med AIn överlag i spel de sista 10 åren. Det som kan variera är hur lätt man blir upptäckt och svårigheten varieras oftast med pricksäkerheten och hur mycket skada fienden ger. Men tar gärna emot tips på spel med bra AI, gärna co-op.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tycker inte det hänt så mycket med AIn överlag i spel de sista 10 åren. Det som kan variera är hur lätt man blir upptäckt och svårigheten varieras oftast med pricksäkerheten och hur mycket skada fienden ger. Men tar gärna emot tips på spel med bra AI, gärna co-op.

Jag tror inte att det finns något läge för co-op men Alien Isolation är nog en av de mest avancerade titlarna vad gäller AI. Den alien som jagar dig lär sig så småningom hur du spelar och anpassar sig efter det så om du t.ex. ofta försöker att gömma dig i garderober och liknande så är det där hon (?) börjar leta.

X-COM 2 ska tydligen också ha en väldigt jobbig AI som är näst intill omöjlig att besegra på svårare nivåer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Hoho! Blev precis inbjuden till helgens Arcade PC Server Stress Test!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hoho! Blev precis inbjuden till helgens Arcade PC Server Stress Test!

Samma här

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Hoho! Blev precis inbjuden till helgens Arcade PC Server Stress Test!

Fick samma inbjudan. Vad innebär den? Får man testa några basic maps som är gjorda av spelar eller vad är det för content som blir tillgängligt?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Fick samma inbjudan. Vad innebär den? Får man testa några basic maps som är gjorda av spelar eller vad är det för content som blir tillgängligt?

Har faktiskt ingen aning om vad man får prova men jag är oerhört peppad ändå. Är ledig på fredag och allt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv

Har länge känts som detta spel ligger långt in i framtiden. Men nu börjar det verkligen närma sig snabbt. Hoppas bara jag känner mig någorlunda klar med Kingdom Come: Deliverance vid lanseringen då jag inte kommer ha möjlighet att spela bägge dessa samtidigt.

Permalänk
Avstängd

Har svårt att lägga dom här pengarna för ett spel med livslängd på 25-30 timmar. Tveksamt till att Arcade håller mitt intresse för jag ska känna att jag fått valuta för pengarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Tycker inte det hänt så mycket med AIn överlag i spel de sista 10 åren. Det som kan variera är hur lätt man blir upptäckt och svårigheten varieras oftast med pricksäkerheten och hur mycket skada fienden ger. Men tar gärna emot tips på spel med bra AI, gärna co-op.

Första jag tänker på är F.E.A.R, men inget co-op där tyvärr.

The Last of Us
Halo: Reach (Elites, inte egna marines)
Splinter Cell: Blacklist

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Första jag tänker på är F.E.A.R, men inget co-op där tyvärr.

The Last of Us
Halo: Reach (Elites, inte egna marines)
Splinter Cell: Blacklist

ARMA III är hyfsad på AI.
Payday 2 var också bra i min mening, iaf för sin tid, spelet är lite föråldrat nu dock.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och nöter FC3, FC4 och Sniper Ghost Warrior 3 för att värma upp.
Köpte FC5 Gold Edition på UPlay (PC) för några dagar sen. Dyraste spelet jag någonsin har köpt även fast jag hade 20% rabatt.
Plånboken grät.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag sitter och nöter FC3, FC4 och Sniper Ghost Warrior 3 för att värma upp.
Köpte FC5 Gold Edition på UPlay (PC) för några dagar sen. Dyraste spelet jag någonsin har köpt även fast jag hade 20% rabatt.
Plånboken grät.

Jag kör lite Ghost Recon Wildlands under tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Har svårt att lägga dom här pengarna för ett spel med livslängd på 25-30 timmar. Tveksamt till att Arcade håller mitt intresse för jag ska känna att jag fått valuta för pengarna.

Ja, 16kr/h är ju helt hutlöst!
/sarkasm

TV- och PC-spel är bland den billigaste hobbyn man kan ha sett till kostnad per timme.

Edit: såg nyss din kommentar om Vermentide där du påstod att 300kr för 18h var prisvärt. Troll?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Första jag tänker på är F.E.A.R, men inget co-op där tyvärr.

The Last of Us
Halo: Reach (Elites, inte egna marines)
Splinter Cell: Blacklist

PS3-utgåvan av Last of Us kan jag hålla med om har relativt bra AI. Men upplevde den mycket sämre i PS4-versionen. Kanske något som patchats på senare tid men fann det rätt störande vid tidpunkten.

Skrivet av ågren:

Ja, 16kr/h är ju helt hutlöst!
/sarkasm

TV- och PC-spel är bland den billigaste hobbyn man kan ha sett till kostnad per timme.

Edit: såg nyss din kommentar om Vermentide där du påstod att 300kr för 18h var prisvärt. Troll?
Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med, och inte bara spel utan datorer också. Så fort man börjar peta på någon form av motordrivet fordon så är grafikkortspriserna inte mycket att klaga på heller hehe. Sjukt mycket underhållning för pengarna.

Vad spel kostar är för mig ofta en icke-fråga, det större bekymret är att hinna med att spela. Inte så många timmar kvar på ett dygn när både sömn och jobb är avklarat. De där timmarna man ändå får är dock riktigt jäkla härliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

TV- och PC-spel är bland den billigaste hobbyn man kan ha sett till kostnad per timme.

Beror ju på om man faktiskt spelar alla spelen eller mest bara samlar på dem som jag. De spel som jag köper till fullpris brukar jag dock i alla fall försöka spela en del.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p