Störst chans att lyckas få en Iphone X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Och om du läser mitt tidigare inlägg så ser vad jag tyckte om de argumentet och min erfarenhet av dessa som ägare av många iPhone sen tidigare.

Jag behöver knappast läsa en recension för att inse att en telefon av glas både på bak och framsidan kommer vara ömtålig om du tappar den. Det säger sig självt men inget som avskräcker mig det minsta, inte första gången jag har haft en mobil med en sådan design.

Din erfarenhet som ägare kvittar helt och är helt irrelevant. Ditt argument går direkt under anekdotartade bevis-klassen och är således helt värdelösa.

Men ja, det är som sagt ingen idé att diskutera med fanboys. Har man blint tillit och försvarar det så har man.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Din erfarenhet som ägare kvittar helt och är helt irrelevant. Ditt argument går direkt under anekdotartade bevis-klassen och är således helt värdelösa.

Men ja, det är som sagt ingen idé att diskutera med fanboys. Har man blint tillit och försvarar det så har man.

Nej, det gör det inte. Återigen, du nämner uppsvällda batteriproblemet som rapporterades om när iPhone 8 släpptes. Det var ett några enstaka fall av flera miljoner enheter. Eller några andra måndagex som hade defekta skärmar med ett grönt streck.

Skulle något av detta vara underlag för om jag skall köpa en mobil eller inte? Chansen är större att jag vinner på lotto eller blir träffad av en blixt än att jag drabbas av någon av dessa.

OM jag mot förmodan skulle vara det så att jag drabbats av någon av dessa saker så skulle jag gå tillbaka till butiken och byta min uppenbart trasiga en enhet. Det är nämligen inte så enheten är tänkt att fungera. Vad det ha med att vänta på recensioner att göra förstår jag inte.

Du försöker ju bara hitta på argument som är helt irrelevanta. Självklart skall vi slänga in ett "fanboy" när någon inte håller med ens argument... suck säger jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Din erfarenhet som ägare kvittar helt och är helt irrelevant. Ditt argument går direkt under anekdotartade bevis-klassen och är således helt värdelösa.

Men ja, det är som sagt ingen idé att diskutera med fanboys. Har man blint tillit och försvarar det så har man.

Såg du länkarna jag postade på föregående sida? Att det skrivs sensationsrubriker om nya iPhones är inte särskilt konstigt då det genererar många klick. Så man bör nog analysera vidare och inte basera sitt köp på sådana "nyheter".

Det råder delade meningar om hur stryktålig iPhone X är. I det här testet så klarar den sig riktigt bra. I vissa andra tester går glaset sönder. Har man en smartphone med skärm och baksida i glas får man räkna med att det spricker om man tappar den. Men det gäller alla smartphones och inte bara iPhone X.

I det här testet släpper dom den rätt ner i asfalten från 300 meters höjd. Även om baksidan spricker är det imponerande att den över huvud taget fungerar efteråt. Det tycker jag tyder på mycket bra byggkvalitet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Såg du länkarna jag postade på föregående sida? Att det skrivs sensationsrubriker om nya iPhones är inte särskilt konstigt då det genererar många klick. Så man bör nog analysera vidare och inte basera sitt köp på sådana "nyheter".

Det råder delade meningar om hur stryktålig iPhone X är. I det här testet så klarar den sig riktigt bra. I vissa andra tester går glaset sönder. Har man en smartphone med skärm och baksida i glas får man räkna med att det spricker om man tappar den. Men det gäller alla smartphones och inte bara iPhone X.

https://youtu.be/8vHCBwJVeO4

I det här testet släpper dom den rätt ner i asfalten från 300 meters höjd. Även om baksidan spricker är det imponerande att den över huvud taget fungerar efteråt. Det tycker jag tyder på mycket bra byggkvalitet.

https://youtu.be/ni2QgfnSrHI

Men när når en telefon sin "terminal velocity"? Nås den vid 10-20 meter spelar det ingen roll om telefonen släpps från 20 eller 300 meter

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Men när når en telefon sin "terminal velocity"? Nås den vid 10-20 meter spelar det ingen roll om telefonen släpps från 20 eller 300 meter

En snabb googling gav att en människa uppnår 99% av sin sluthastighet efter ett fall på 573 meter. iPhone X är ganska kompakt och relativt tung för sin storlek jämfört med andra smartphones så 10-20 meter räcker knappast (möjligen för en bomullstuss). Sannolikt bromsas den upp av sin platta form så antagligen hade man kunnat släppa den 1000 meter upp med samma nedslagshastighet i backen. Snöret bromsar nog upp en del också.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

En snabb googling gav att en människa uppnår 99% av sin sluthastighet efter ett fall på 573 meter. iPhone X är ganska kompakt och relativt tung för sin storlek jämfört med andra smartphones så 10-20 meter räcker knappast (möjligen för en bomullstuss). Sannolikt bromsas den upp av sin platta form så antagligen hade man kunnat släppa den 1000 meter upp med samma nedslagshastighet i backen. Snöret bromsar nog upp en del också.

Googlade fram någons uträkning, visserligen gäller detta en iPhone 7 men:
"..If we guess that the drag coefficient of a tumbling iPhone 7 is halved to about about 0.63 then we get a terminal velocity of about 17.5 m/s or 39.15 mph. It reaches that speed in 1.8 seconds after falling 15.6 metres."

https://www.quora.com/Whats-the-terminal-velocity-of-a-fallin...

Iallafall, en telefon kan glida ur fickan när du sitter på skithuset och bli totalförstörd medans nästa gång glömmas kvar på biltaket men vara oskadd efter en åktur.. Byggkvalité spelar inte så stor roll om man tappar telefonen på sin svaga punkt

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Googlade fram någons uträkning, visserligen gäller detta en iPhone 7 men:
"..If we guess that the drag coefficient of a tumbling iPhone 7 is halved to about about 0.63 then we get a terminal velocity of about 17.5 m/s or 39.15 mph. It reaches that speed in 1.8 seconds after falling 15.6 metres."

https://www.quora.com/Whats-the-terminal-velocity-of-a-fallin...

Iallafall, en telefon kan glida ur fickan när du sitter på skithuset och bli totalförstörd medans nästa gång glömmas kvar på biltaket men vara oskadd efter en åktur.. Byggkvalité spelar inte så stor roll om man tappar telefonen på sin svaga punkt

Visst är det så. Det handlar i mångt och mycket om tur. Men oavsett, efter att ha tittat på diverse olika youtubevideos och läst recensioner där iPhone X jämförs med andra tillverkare drar jag slutsatsen att den inte är mer ömtålig än genomsnittet om man jämför med andra smartphones med glasbaksida. Och det kraftiga chassit med rostfri ram gör att den inte böjer sig så som iPhone 6 kunde göra.

https://www.cnet.com/news/iphone-x-torture-test-glass-back/

"This phone seems to be well made. "Incredibly solid" in the JerryRigger's words."

Man bör dock ha ett fodral för att kunna känna sig någorlunda säker på att den inte ska gå sönder om man tappar den. Eller som jag har, drulleförsäkring med självriskreducering (500 kr självrisk) i hemförsäkringen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Apropå att skydda sin smartphone så tycker jag att Apples egna läderfodral är snygga och ger ett kvalitativt intryck. De ligger bra i handen och gör så den ligger stabilt på baksidan då fodralet är tjockare än den utstickande kameran. Nu har jag förvisso ingen iPhone X (ännu) utan en 6S men använder samma typ av fodral till den.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekomendera läderskalen. Köpte ett brunt och svart till lig och tjejen och dom är kalas