Väggfäste/nedfällbar säng (skärm kommer peka nedåt)

Permalänk
Medlem

Väggfäste/nedfällbar säng (skärm kommer peka nedåt)

Hej!

Håller på att ev. införskaffa mig ett sängskåp (likt detta). Hade tänkt att sedan sätta ett klappbord på skåpet som man kan använda som skrivbord. För att slippa behöva flytta på min datorskärm varje gång jag ska fälla ned sängen så funderar jag på att montera ett väggfäste för skärmen på sängskåpet. Datorskärmen kommer alltså stundtals att peka nedåt precis som på denna bild då jag fällt ned sängen.

Då kommer vi till min fråga - tror ni det kommer att hålla? Kan en skärm skadas på något sätt genom att peka nedåt (bortsett från att den faller givetvis)?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Då kommer vi till min fråga - tror ni det kommer att hålla? Kan en skärm skadas på något sätt genom att peka nedåt (bortsett från att den faller givetvis)?

Om det håller:
Beror helt på hur bra du skruvar fast den (och på det du skruvar fast den på, klarar av det).

Om den kan ta skada av att hänga nedåt:
Nej, då det finns ingenting i den kan ta skada oavsett position.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.