Säkert att köpa kniv på Facebook sida?

Permalänk
Avstängd

Säkert att köpa kniv på Facebook sida?

Tjena! Jag har tänkt att köpa en "KNEIV"! På Steam var priserna inte gratis så det kanske går att köpa på en Facebook sida? Jag har en kompis som har köpt nån billig usp för ca 10 kronor men det är långt ifrån 1500 kronor! På samma sida finns det knivar också men är det säkert? Kan jag bli scammad? Jag kan länka sidan om någon vill se den.

Permalänk
Medlem

Jo den chansen är väl rätt stor. Beror väl på hur köpet ska gå till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nej det är inte säkert. Det enda säkra är via Steam.

Du kan bli scammad extremt lätt.
Om du blir scammad får du INGEN hjälp från Steam, dom kommer under inga omständigheter hjälpa dig.

Etc.

Permalänk
Avstängd

Är det så lätt om det finns ledare och regler, deras namn och efternamn. Då borde det väll bli svårt? Swish är det man handlar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag vill nämligen köpa en Bajonett Doppler som på buden kostar 165€ men det får väll bli med Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det är säkert bra koll men inget stoppar ju någon från att helt enkelt strunta i att skicka kniven.
Blir man väl scammad får man ingen hjälp från varken polis eller Steam.

Så jag skulle aldrig riskerat när man kan göra ett tryggt köp via market.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det beror helt på vilken facebook-grupp du kollar i samt vem säljaren är.
Kolla upp så att kontot har någorlunda hög level samt att folk har lämnat betyg sedan tidigare.

Är det någon som säljer en kniv och inte har någon som helst +rep eller liknande på sin sida så är det bara att säga nej direkt. Det finns många som säljer knivar och som faktiskt är seriösa med det.

Men i din sits så hade jag nog faktiskt betalat lite mer och köpt den på marknaden istället, då finns det ingen risk för scam eller liknande.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Kolla in opskins.com annars.. Säkert att handla på och billigare än steammarket oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoshuaGron:

Är det så lätt om det finns ledare och regler, deras namn och efternamn. Då borde det väll bli svårt? Swish är det man handlar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Det du får tänka på är att för 10 spänn är det kanske inte värt att "få dåligt rykte" eller bli avstängd på en trade sida.
Men när det rör sig om tusen(tals) kronor så blir det genast mycket större risk.

En polare blev av med en Karambit fade på någon trading sida trots att det var en moderatorerna som var mellanhand vid bytesaffären.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Det du får tänka på är att för 10 spänn är det kanske inte värt att "få dåligt rykte" eller bli avstängd på en trade sida.
Men när det rör sig om tusen(tals) kronor så blir det genast mycket större risk.

En polare blev av med en Karambit fade på någon trading sida trots att det var en moderatorerna som var mellanhand vid bytesaffären.

KARAMBIT FADE? Om jag inte är dum så är väll den värd nästan 3500 kronor? Ajaj det blir INTE Facebook sida!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som en experienced trader skulle jag verkligen inte rekommendera att köpa knivar från facebook. Om du nu verkligen vill köpa en kniv så rekommenderar jag opskins, dom har rätt bra deals.

Visa signatur

"Liberalism is totalitarianism with a human face." - Thomas Sowell

Permalänk
Medlem

jag hade aldrig köpt någonting på facebook, det finns andra sidor för csgo skins som opskins och vad dom nu heter för något som folk handlar och säljer på hela dagarna.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

kolla så det e en trusted person bara