Inets Taurus Overkill 980ti Skylake får svartskärm?

Permalänk

Inets Taurus Overkill 980ti Skylake får svartskärm?

Tjenare, har lite halv panik här hemma med min Taurus dator från Inet. haft den i ca.15 månader och idag satt jag å lirade lite wow och såg på youtube på andra skärmen. (har 2 skärmar, 1 1920x1080 2560x1440). Jag satt och spelade och så random så frös skärmen, ljudet hakades upp på nå skummt sätt (Inte bluescreen repeat) sen så blev de tyst å skrämen blev svart. Datorn var fortfarande på och musens Led lös. Jag startade om datorn och första gången var den fortfarande svart, starta om igen och fick medelandet att windows inte startat normalt, sås tarta om igen och då startade datorn. prövade igen och startade wow och youtube, tog ett tag (20 min) så frös skärmen å blev svart men ljudet var fortfarande igång, försökte göra Windows + P för att ändra skärmarna men gick ej så startade om igen och har nu instrallerat senaste drivrutinerna.

Jag läste någon stans att det kan ha med det att jag har 2 skärmar och olika Hz / resolution.

(Ursäkta för min gramatik)

Någon som har någon idé? har skickat Email till Inet men lär ta ett tag.

Edit: ska lägga till att jag har settat och kollat på HWMonitor och har inget som går över 50c i tempratur väg
Har GTX 980ti
I7 6700K Skylake
700w PSU
1 SSD och 1 HDD

Datorn har nu frysit ännu en gång, dock så blev inte skärmen svart, kunde ej röra musen / tangentbordet och videon jag såg på hade fastnat med men ljudet gick. Har gjort benchmark test på alla saker i burken och inga hade något problem.

Har också gjort en fresh installation på drivrutiner för grafikkortet.