Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DavidtheDoom:

Sedan kan man många gånger "klara" sig men finns ingen anledning att använda dessa två verktyg när det finns ordentliga verktyg för rengöring av datorn.

Skrivet av Dockland:

Jag har gjort rent alla mina datorer sedan 1998 med dammsugare, på moderkort, fläktar, kylare m.m. Har aldrig haft några incidenter.
På senare år har jag kört med tryckluft någon gång om året som komplement. Funkar fint.

Se min understrukna text. En miljon flugor säger att bajs smakar gott...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Se min understrukna text. En miljon flugor säger att bajs smakar gott...

Jo. Det finns ju folk som luras köpa "antistat-armband" också... Dammsugare och tryckluft är överlägset bäst.
Eller har varit det de senaste 20 åren och 14 datorerna så varför ändra ett vinnande koncept?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dockland:

Jo. Det finns ju folk som luras köpa "antistat-armband" också... Dammsugare och tryckluft är överlägset bäst.
Eller har varit det de senaste 20 åren och 14 datorerna så varför ändra ett vinnande koncept?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får göra precis som du själv vill med dina komponenter och det har du all rätt till. Men lura inte in andra i falsk trygghet.

Jag har jobbat i riktig ESD-skyddad miljö med koltejp på skorna och ESD är ett problem även om moderna konsumentprodukter har blivit exceptionellt tåligt. Det betyder dock inte att man går på med fel verktyg bara för att "det har inte varit ett problem tidigare". Sedan finns det många missförstånd om hur ESD uppstår och vad som är grunden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jo. Det finns ju folk som luras köpa "antistat-armband" också... Dammsugare och tryckluft är överlägset bäst.
Eller har varit det de senaste 20 åren och 14 datorerna så varför ändra ett vinnande koncept?

Skickades från m.sweclockers.com

Vänligen sluta sprid desinformation. Detta finns i min signatur:

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian