Snart byter jag äpplet mot päron.

Permalänk
Medlem

Nu vart jag sjukt osäker.

https://cdon.se/hemelektronik/motorola-x-style-svart-p3466836...
Den här då? Är det något att ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Nu vart jag sjukt osäker.

https://cdon.se/hemelektronik/motorola-x-style-svart-p3466836...
Den här då? Är det något att ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en grym telefon för pengarna.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Kan förstå jämförelsen med pixel men Nexus? Hur tänkte du att supporten är bättre på en importerad telefon än en du kan lämna in på valfri butik i Sverige? Att mjukvarusupporten är bättre på OP3 än Googles egna?

Jag gillar OP3 av många anledningar men support är då inte ett ord jag förknippar med dom. Och vill man har en telefon med "förgyllade funktioner" är ju Samsung ypperlig. Men snackar man ner Samsung är jag inte med på hur custom från en annan tillverkare är så positivt. Antingen vill man har rent eller custom, kan inte prata varmt om BÅDA sakerna i en och samma telefon.

OP3 är prisvärd och en bra lur absolut, men att köpa den för supporten njaaa.

Bra poänger när det gäller hårdvarusupport, har dock aldrig råkat ut för en telefon med hårdvarufel från OnePlus så vad jag syftade på med support är framförallt community supporten, möjlighet till annat OS om man så önskar, samt att de inte häver ur sig mängder av telefonmodeller likt Samsung gör, där brukar det vara lite lotto med vilka som får uppgraderingar och inte... så när det gäller mjukvarusupport tycker jag att de är klockrena. Även om de inte släpper den senaste Android versionen direkt likt Google saknar man inte någon funktionalitet då de uppdaterar Oxygen OS med säkerhetspatchar samt funktionalitet.
OnePlus har varit duktiga med att anamma bra funktioner från tidigare modeller och tillverkare med t.ex. gester på skärmen för kamera, ficklampa, uppspelningsval, dubbel-tap på skärmen för att väcka mobilen etc. inget som står ut enormt i dagsläget men de har haft funktionerna länge nu och de är praktiska. Sådant jag saknat från Nokia N9-modellerna har jag nu tillgång till på Android tack vare OnePlus initiativ. Samt att om man, som jag, föredrar att ha dubbla SIM-kort när man reser/jobbar finns det i princip ingen telefon som gör det bättre.
OnePlus egna OS, Oxygen OS, är förvisso "Custom" utan att för den delen skilja sig nämnvärt från original layouten på Googles Pixel telefoner, vi snackar inte något lull-lull med små-segt UI och en massa skumma applikationer förinstallerade. Det är vanilla Android helt enkelt med mer funktionalitet i vissa menyer, något som i standard Android brukar vara dolt. Custom för mig är helt enkelt "lagom" vanlig Android som bara fungerar med möjlighet att ställa in och finjustera fler saker, ett mindset som Samsung aldrig kommer förstå innebörden av.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

@Crewsom: Här var det ord och inga visor. När jag läser mitt inlägg så förstår jag att min kommentar om bloatware kan anses vara riktad mot OnePlus, men jag syftade allmänt på andra lurar, framförallt Sony och Samsung som TS nämner. Har redigerat inlägget för att förtydliga detta.

OnePlus One hade väl dessutom CyanogenMod som standard OS, då Oxygen OS lanserades först efter att samarbetet mellan dem och CM sprack?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Efter lite letande och tips från forat valde även jag Oneplus 3T. Köpte med rätt typ av skal från början och ser sedan fram emot att slippa släpa på två telefoner. Kör Samsung S5 på jobbet och en äldre ren Motorola privat.
Föredrar rena system. I jobbtelefonen har jag fått gå in och avaktivera ett antal appar så blev den ganska bra ändå.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Ni med oneplus, får man med en "svensk" laddare?
Det jag har sett så får man med en amerikansk(?) laddare.

Jag vart lite småsugen på den nu faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Ni med oneplus, får man med en "svensk" laddare?
Det jag har sett så får man med en amerikansk(?) laddare.

Jag vart lite småsugen på den nu faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, europeisk laddare följer automatiskt med

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2