Permalänk
Medlem

Köpa iste, vart!?

Jag har en stor förkärlek till liptons och nesteas iste (profilbilden talar för sig själv )som verkar gå att få tag på i princip alla länder utom sverige. Det går att köpa pulver, och det går att köpa fulmärken. Men det är lixom inte samma sak. Om det säger er något så köpte jag hem 6liter iste från tyskland, så det här ser jag som livets dryck!

Vet ni något sätt att få tag på denna kära dryck till ett bra pris? Finns typ usagodis i skrapan, men dem ska ha 20 spänn för en burk, och det är lite saftigt. Om det går är jag ute efter iste på flaska!

Hjälp en desperat människa med stora cravings,

Tack

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk

Här i stan säljer de iste från Lipton dock bara sett 33cl burkar på nästan alla ICA butiker. Tror de kostar mellan 12-14kr st.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Om jag inte har fel för mig kan så kan man köpa lipton peach/lemon i pulverpåse. Vet inte vad det kostar men min spontana tanke är att det borde vara billigare än att köpa färdiga 33cl burkar

EDIT: Läste inte tillräckligt noga, du nämnde själv pulver

Permalänk
Medlem

Varför inte göra eget? Oerhört billigt och enkelt.

Permalänk
Medlem

https://maxgodis.se/search?q=LIPTON*

Endast peach smak. Billigt dock, köper du 3 flak får du även fri frakt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Har tyvvär ingen kaffemaskin hemma :/
Hemsidan känns lite halvtaskig?

Skrivet av Exxovion:

Varför inte göra eget? Oerhört billigt och enkelt.

Inte samma sak, är lixom ute efter känslan!

Skrivet av KennyT:

https://maxgodis.se/search?q=LIPTON*

Endast peach smak. Billigt dock, köper du 3 flak får du även fri frakt

Haha, blir kul efter att dragit i sig 72 burkar samma inehåll

Skrivet av Coca:

Japp, men tyvvär inte iste eller nestea

Tack för alla svar!

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk

lidls iste är faktiskt gott. drack det som fan ett tag men har tröttnat lite haha har du provat det?

Permalänk
Medlem

Brygg te.
Ställ in i kylen.
???
Profit.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

http://www.matsmart.se/search?search={q=iste} annat märke
Har du kolla i afärer som lidel, netto, cdon, netonnet, matsmart (som åvan) och liknande
Det värkar som om det är/var Carlsberg som har hand om distributionen så du kan ju fråga dom

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Hedersmedlem

Många affärer jag har varit i säljer iste på 2-liters kartong av olika smaker men det är något annat märke, måste du ha just Lipton eller Nestea?

Jag har velat prova men har aldrig gjort det, tycker också om iste.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk

@eribo01: Gör det själv
Jag brukar göra, på somrarna, och köpte en: http://www.rigtigkaffe.se/sv/iste/7053-bodum-ceylon-istekanna...
som kan skilja av te från smaksättning. Eftersom du verkar gilla Lipton: http://www.liptontea.com/article/detail/973879/learn-how-to-m...
Blir mycket bättre när man gör det själv(tycker jag) och dessutom billigare

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk
Medlem

Brukar köpa 1l svarta tetra förpackningar med persiko iste på det lokala Pekås, riktigt gott ca 10kr st.
Ingen aning vilket märke, försökte googla fram det men inget resultat.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med TS , iste är riktigt gott. Men att kalla det livets dryck , nääää det är Whiskey
Gör det själv , då slipper du också en jäkla massa socker.
Vi gör det på varma sommardagar och det smakar mycket bättre än det du köper. Det smakar te , det du köper smakar bara söt och sliskigt.
Skit i sockret så får du smaka hur te ska smaka.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

När ni är inne på iste måste jag fråga om ISKAFFE!!

I tyskland köper man iskaffe 1 liter lika billigt som ett paket Arlamjölk i Sverige...

Vet att lidl säljer 33cl flaskor i olika smaker för 10kr st, men inte hållbart i längden, blir dyrt.
En period hade de 1 liters förpackningar för 18-20kr st, köpte 10 st.

Annars finns det inte? Sett någon Star bucks burk på ica, stor som en festis och kostar som Oxfilé...

MÅSTE ha ISKAFFE

Permalänk
Medlem
Skrivet av knug:

Brygg te.
Ställ in i kylen.
???
Profit.

du glömde 8 dl socker

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

min lokala ICA säljer påsar från Lipton som ska blandas med vatten, duger för att täcka mina sporadiska iste intag..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

@eribo01: Gick å köpa på coop hela sommaren här i haninge.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Går å köpa 10pack iskaffe på coop för 31kr? 10 koppar/glas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knug:

Brygg te.
Ställ in i kylen.
???
Profit.

Inte liksom samma sak. Lite som Saft vs Kolsyrad Dricka.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

@eucalyptus: Går å köpa 10pack iskaffe på coop för 31kr? 10 koppar/glas

Ska kollas in direkt vid nästa besök

Permalänk
Medlem

Tror det finns såna burkar på videobutiken i stan. F.ö anser jag att karthago bör förstöras och att det godaste isteet köps på lidl. Persikosmaken är tyvärr inte lika grym som när den såldes i kartong med en pingvin på men de duger än.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

@eucalyptus:

Lidl har när dom har italienska veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Kan bara hålla med TS , iste är riktigt gott. Men att kalla det livets dryck , nääää det är Whiskey
Gör det själv , då slipper du också en jäkla massa socker.
Vi gör det på varma sommardagar och det smakar mycket bättre än det du köper. Det smakar te , det du köper smakar bara söt och sliskigt.
Skit i sockret så får du smaka hur te ska smaka.

Omformulering, livets dryck för oss under 18

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

När ni är inne på iste måste jag fråga om ISKAFFE!!

I tyskland köper man iskaffe 1 liter lika billigt som ett paket Arlamjölk i Sverige...

Vet att lidl säljer 33cl flaskor i olika smaker för 10kr st, men inte hållbart i längden, blir dyrt.
En period hade de 1 liters förpackningar för 18-20kr st, köpte 10 st.

Annars finns det inte? Sett någon Star bucks burk på ica, stor som en festis och kostar som Oxfilé...

MÅSTE ha ISKAFFE

Iskaffe är också svingott, men som du säger blir man blåst och pank efter bara några flaskor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

När ni är inne på iste måste jag fråga om ISKAFFE!!

I tyskland köper man iskaffe 1 liter lika billigt som ett paket Arlamjölk i Sverige...

Vet att lidl säljer 33cl flaskor i olika smaker för 10kr st, men inte hållbart i längden, blir dyrt.
En period hade de 1 liters förpackningar för 18-20kr st, köpte 10 st.

Annars finns det inte? Sett någon Star bucks burk på ica, stor som en festis och kostar som Oxfilé...

MÅSTE ha ISKAFFE

Skrivet av eribo01:

Iskaffe är också svingott, men som du säger blir man blåst och pank efter bara några flaskor

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade litersförpackningar när jag var in på Lidl igår! 20 spänn har jag för mig dom kostade.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

Hittade litersförpackningar när jag var in på Lidl igår! 20 spänn har jag för mig dom kostade.

Såpass! Vilket märke var det på dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb