Hur man kan uppskatta usel musik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Den var rolig @Bascule666. Har en Boston Acoustics Sub bredvid mig.

Viss musik kräver ordentlig bas, typ all syntmusik inklusive Kraftwerk. Har man inte basen så missar man säkert 30% av ljudet.

Lirar riktigt bra på mitt 5.1 system med högtalare från ett numera nerlagt Infinitysystem. Kostade mig 50 papp men har under de 10 åren jag haft dem har de verkligen betalat sig. Dessutom kommer de säkert att funka i 20 år till.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Viss musik kräver ordentlig bas, typ all syntmusik inklusive Kraftwerk. Har man inte basen så missar man säkert 30% av ljudet.

Lirar riktigt bra på mitt 5.1 system med högtalare från ett numera nerlagt Infinitysystem. Kostade mig 50 papp men har under de 10 åren jag haft dem har de verkligen betalat sig. Dessutom kommer de säkert att funka i 20 år till.

Roligt att se någon som gillar samma musik som mig, Vad tycker du om Laibach och Einstürzende Neubauten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Roligt att se någon som gillar samma musik som mig, Vad tycker du om Laibach och Einstürzende Neubauten ?
https://youtu.be/LB9lObWclFQ
https://youtu.be/nahQhQ4Gy6k

Gillar verkligen Laibach men är lite avvaktande när det gäller Einstürzende Neubauten. Det är lite för mycket kaos i min värld.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

När jag var mellan 15-19 år så umgicks jag väldigt mycket med alla sorters hårdrockare, trångsyntare människor går inte att hitta. Om det inte var någon typ av hårdrock som spelades så gick det inte att lyssna på enligt dom.

ALLA hårdrockare behöver ju självklart inte vara så.

Lyssnar själv mest på italo, acid, Chicago, Detroit, electro mm.
Ja, det är Techno i alla former.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

När jag var mellan 15-19 år så umgicks jag väldigt mycket med alla sorters hårdrockare, trångsyntare människor går inte att hitta. Om det inte var någon typ av hårdrock som spelades så gick det inte att lyssna på enligt dom.

ALLA hårdrockare behöver ju självklart inte vara så.

Lyssnar själv mest på italo, acid, Chicago, Detroit, electro mm.
Ja, det är Techno i alla former.

Skickades från m.sweclockers.com

På 80 talet fans det bara två gener, Antingen var man hårdrockare eller syntare och den ene hatade den andra.
Lite komiskt i alla ära. Själv gillade jag båda och det var inte ok.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaimor:

När jag var mellan 15-19 år så umgicks jag väldigt mycket med alla sorters hårdrockare, trångsyntare människor går inte att hitta. Om det inte var någon typ av hårdrock som spelades så gick det inte att lyssna på enligt dom.

ALLA hårdrockare behöver ju självklart inte vara så.

Lyssnar själv mest på italo, acid, Chicago, Detroit, electro mm.
Ja, det är Techno i alla former.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer nog bra i dom flesta läger och jag sub 25 år lyssnade på 99.9% metal och allt annat var skit och personer som inte gillade metal var personer jag inte umgicks med så kan gå i god för att så är fallet och som gamling i skaran som gillade riktig metal så var även pojk band som linking park eller några liknande av arter var inte ok och något man kunde få spö för

Men vi växte upp med pantera och metallica och bästa filmen var fightclub och en riktig man dricker antingen hembränt eller whisky och i dag är det rosa paraply drinkar och söta små pojkar/flickor som ska framföra nått kärleksfullt som inte är annat än fake är fortfarande inte min melodi

men även om jag är betydligt ödmjukare idag vid 40 än vad jag var då är metal i venerna men jag kan göra små utsvävningar ibland och variera lite men nog är det än i dag 9 av 10 gånger metal ..lite rock ...lite punk ..klassiskt ..och är oftast där jag kan se variabler tillbaka till metal även om det är omedvetet och är nog vanligt med stor del av oss gamla hårdrockare är lite insnöade

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Själv är jag inte så belevrad när det gäller synthmusik live.. har dock upplevt Front 242 live på Arvikafestivalen för runt 15 år sedan och i samma veva Tyskarna från lund I övrigt när det gäller elektronisk musik så var jag och en polare nere på Trance Energy och tajmade in deras 10 års jubileum som var något extra kan jag lova

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

@Bascule666: Själv är jag inte så belevrad när det gäller synthmusik live.. har dock upplevt Front 242 live på Arvikafestivalen för runt 15 år sedan och i samma veva Tyskarna från lund I övrigt när det gäller elektronisk musik så var jag och en polare nere på Trance Energy och tajmade in deras 10 års jubileum som var något extra kan jag lova

Har lyckats klämma in en hel del syntband live under åren: Kraftwerk (2 gånger), Depeche Mode, Ultravox (2 gånger), Reeperbahn, Human League, Front 242, Blue For Two, Lustans Lakejer (oräkneliga gånger), Peter Gabriel (2 gånger, kanske inte riktigt synt men nästan), Howard Jones, Twice A Man och flera andra som jag inte kommer på just nu.

Sedan lyckades jag klämma in hela fyra konserter med Bowie innan han tragiskt försvann förra året, Ullevi, Eriksberg, Stockholms Stadium och Scandinavium.

Av alla livegig jag sett så toppar Bowie på Ullevi, Ultravox i Lisebergshallen och Kraftwerk både i Lund och på Way Out West bästalistan.

Ultravox på turne runt 82 tror jag det var....

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Föredetting
Skrivet av kaimor:

När jag var mellan 15-19 år så umgicks jag väldigt mycket med alla sorters hårdrockare, trångsyntare människor går inte att hitta. Om det inte var någon typ av hårdrock som spelades så gick det inte att lyssna på enligt dom.

Jag har liknande upplevelser från liknande umgängeskretsar. Det mest ironiska, i mitt tycke, var att alla lyssnade på Judas Priest, Iron Maiden, Metallica, Black Sabbath, etc. Bandit Rock, liksom. Death och black metal var "bara skrammel". Möjligen gick nu metal hem, det var ändå tidigt 00-tal för min del.

Själv är jag av åsikten att riktiga metalmusiker kan göra något bra av vad som helst, exempelvis den här låten sätter skräck i alla som ska tävla i vem som är mest "TRVE", dricker getblod och bränner kyrkor... Själv gillar jag det, eftersom det är sjukt rolig musik.

Finns även ett parti i låten som instrumentalt är fruktansvärt bra, främst gillar jag det överlag för "wtf"-effekten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Så jävla dåligt att det blir bra.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kommer på mig själv med att väldigt ofta köra min Spotify-lista med musik från Spark!. Till saken hör att Spark! egentligen är helt usla jämfört med min totala musiksmak (Bowie, Kraftwerk, Yello, Olle Ljungström, Lustans Lakejer, Sparks, Gary Numan mfl mfl.).

Men satan vad Spark!s "dagistechno" svänger, nästan löjligt bra.

PS! Revolution 2.1 låter som om Adam Ant (som jag älskar) dött och återuppstått på 2000-talet.

Det roliga är ju att för mig är varenda en av de du listar inom parentesen totalt värdelös musik, verkar nästan vara individuellt det här

Permalänk
Avstängd

Är Centerpartist i Suomi.

Simo Hovari dessutom lol.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

x

Skrivet av SueCia:

Det roliga är ju att för mig är varenda en av de du listar inom parentesen totalt värdelös musik, verkar nästan vara individuellt det här

Du får tycka precis vad vill, precis som jag.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du får tycka precis vad vill, precis som jag.

Exakt!

Permalänk
Medlem

Originalet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Totos album The Seventh One sågat av kritiker men jag gillar det. Minns när den här och Pamela spelades på Sky Channel och MTV.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ujuj, har inte hört Sparks sen Bicycle, då fattade jag aldrig hur bra de var.

Fy fan, den tråden är grym, så mycket bra man glömt eller aldrig hört.

Stort tack till er alla.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Roligt att se någon som gillar samma musik som mig, Vad tycker du om Laibach och Einstürzende Neubauten ?
https://youtu.be/LB9lObWclFQ
https://youtu.be/nahQhQ4Gy6k

I like!!

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10