Black Friday 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Menar givetvis Headsets som det ofta är känt som men korrekta benämningen i svenska är https://sv.wikipedia.org/wiki/Headset

Kanske börjar gå lite offtopic men givetvis är den officiella benämningen för headsets headsets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Beror på vad du letar efter för slags prylar. Personligen kommer jag främst hålla koll på @Webhallen och @Cdon.com.

Tack för tipset.

Cdon var de som hade långt bäst erbjudanden förra året i min åsikt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

Jag kommer att bygga ny dator. Min budget är ca 4000 kr för grafikkortet.

Jag vill helst köpa en 1070 men kan gå ner till 1060. De har premiärerbjudande på Netonnet svågetorp Malmö, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 6Gb säljs för 2490.

Koplett.se har släppt vissa av Black friday erbjudande där ingår ZOTAC GeForce GTX 1070 Founders Edition 4590kronor (bara 10%rabbat), har förmodligen inte råd med denna.

Ska jag vänta till black friday. Tror ni att det blir bättre erbjudande på black friday eller ska jag köra på GTX1060 från netonnet.

Behöver svar asap jag tror det är sista dagen på erbjudandet, netonnet de stänger 18:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av onlyteemo:

Jag kommer att bygga ny dator. Min budget är ca 4000 kr för grafikkortet.

Jag vill helst köpa en 1070 men kan gå ner till 1060. De har premiärerbjudande på Netonnet svågetorp Malmö, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 6Gb säljs för 2490.

Koplett.se har släppt vissa av Black friday erbjudande där ingår ZOTAC GeForce GTX 1070 Founders Edition 4590kronor (bara 10%rabbat), har förmodligen inte råd med denna.

Ska jag vänta till black friday. Tror ni att det blir bättre erbjudande på black friday eller ska jag köra på GTX1060 från netonnet.

Behöver svar asap jag tror det är sista dagen på erbjudandet, netonnet de stänger 18:00

1070 har prissänkts en del på sistone så det kommer nog nästan garanterat att finnas något bra erbjudande, säkert även för 1080 med tanke på kommande 1080Ti. En del varianter av 1070 ligger kring eller t.o.m. under 4000kr redan idag.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Om man ska gå efter Webhallens facebooknyhet om Black Friday så kommer det komma erbjudande på Asus Strix 1070/1080, Playstation Slim, Samsung Telefon mm.

https://www.facebook.com/webhallen/photos/gm.201395216982930/...

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Om man ska gå efter Webhallens facebooknyhet om Black Friday så kommer det komma erbjudande på Asus Strix 1070/1080, Playstation Slim, Samsung Telefon mm.

https://www.facebook.com/webhallen/photos/gm.201395216982930/...

Nja, Strixkylaren ser väl likadan ut till alla modeller så det kan lika gärna röra sig om RX480 eller något annat kort ur Strixserien (även om 1070/1080 som sagt är ganska troligt). Bra spaning!

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för en jätte bra freesync skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Tja, en surface pro 4 till ett kanonpris hade man ju inte bangat på. Bara hoppas att @Webhallen levererar...

Om du missat det så har amazon.de en Surface Pro 4 (i5, 4gb, 128 gb) för 799 euro (lite mer i slutändan pga omräkning till svensk moms). Det är "deal of the day" så bara i några timmar till. Jämförelsevis så tar Komplett 10495:-.

Länk: https://www.amazon.de/Microsoft-Surface-Tablet-PC-Graphics-sc...

Om man går med i Prime (gratis en månad och ingen bindningstid så man kan säga upp det) så ingår frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nja, Strixkylaren ser väl likadan ut till alla modeller så det kan lika gärna röra sig om RX480 eller något annat kort ur Strixserien (även om 1070/1080 som sagt är ganska troligt). Bra spaning!

Ah tänkte inte dom korten nej, det har du ju helt rätt i.

Om jag bara baserar detta på bilderna så verkar det vara de tre korten som använder just den kylarlösningen och 1060 men den har inte just den bilden på prisjakt. RX470 verkar ha en tvåfläktslösning.

Aja spelar ingen roll. Bara att vänta några dagar antar jag.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Inaktiv

Inte så insatt i det här men nu till black friday, hur funkar det med t.ex tull osv om man beställer via amazon.uk/com? För kan tänka mig att där är betydligt bättre klipp är göra än på det svenska sidorna om man jämför med tidigare år.
Pratar inte om stora tv-appararater osv utan eventuellt lite datorkomponeter som kommer att beställas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Med tanke på dollarpriset är det frågan om det blir någon rea.

Blir det G5an som blir årets billigaste flaggskepp på rean, LGs Flex 2 vann förra året.
Hur dålig är G5?

Har en G5:a nu, haft både G3 och G4sedan tidigare och jag är hur nöjd som helst med min. Använder den modulära funktionen till max med 2st batterier som jag bara swappar ut när batteriet börjar ta slut. Kameran är sjukt bra och älskar vidvinkel funktionen, läcka bilder i vida landskap.

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276229:

Inte så insatt i det här men nu till black friday, hur funkar det med t.ex tull osv om man beställer via amazon.uk/com? För kan tänka mig att där är betydligt bättre klipp är göra än på det svenska sidorna om man jämför med tidigare år.
Pratar inte om stora tv-appararater osv utan eventuellt lite datorkomponeter som kommer att beställas

Brukar inte vara så mycket bättre priser där. Frakten kostar lite mer också.
Inga extra avgifter tillkommer. Det är fortfarande EU-land.

Från usa tillkommer det tullavgifter och moms. Inte värt det.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Brukar inte vara så mycket bättre priser där. Frakten kostar lite mer också.
Inga extra avgifter tillkommer. Det är fortfarande EU-land.

Momsen justeras till svensk moms (25%) så det brukar bli lite dyrare än vad som annonseras då UK har 20% VAT. Ibland har Amazon riktigt bra erbjudanden så det kan absolut vara värt att kika där under black friday.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Om man går med i Prime (gratis en månad och ingen bindningstid så man kan säga upp det) så ingår frakt.

Kan ju tipsa om att det sedan ett par dagar är Fri frakt från Tyska Amazon om man beställer över 39 Euro. Gäller då oavsett om man är med i Prime eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Har en G5:a nu, haft både G3 och G4sedan tidigare och jag är hur nöjd som helst med min. Använder den modulära funktionen till max med 2st batterier som jag bara swappar ut när batteriet börjar ta slut. Kameran är sjukt bra och älskar vidvinkel funktionen, läcka bilder i vida landskap.

Är ganska sugen om G5an hamnar strax över 3k på rean, svårt att slå det priset.
Är dock orolig över LGs värdelösa kvalitetskontroll som verkar vara ett notoriskt problem på G5an.
Batteriet verkar också litet med tanke på storlek och upplösning, är det ett problem?
För tillfället lutar det mer mot OPO 3T, som överlag känns som en betydligt bättre telefon.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Exxovion:

Black Friday är en utmärkt dag då företagen sänker priset på många produkter som ingen annars köper.

True Story!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Momsen justeras till svensk moms (25%) så det brukar bli lite dyrare än vad som annonseras då UK har 20% VAT. Ibland har Amazon riktigt bra erbjudanden så det kan absolut vara värt att kika där under black friday.

Momsen justeras inte. Då skulle det bli dubbelbeskattning. Något som genom medlemsskap i EU inte får förekomma.
Köper du som privatperson från ett företag i England betalar du engelsk moms!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Ett tips till folket är att ladda ner prisjakt-appen, skapa konto och lägga in att ni följer en del produkter ni är intresserade av. Då får ni pling i mobilen direkt när priset sänks på varan. Köpte två varor på det sättet förra året så sparade en slant och slapp leta igenom varje sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Momsen justeras inte. Då skulle det bli dubbelbeskattning. Något som genom medlemsskap i EU inte får förekomma.
Köper du som privatperson från ett företag i England betalar du engelsk moms!

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer inte. Handlare som säljer för över en viss summa varje år (tröskelvärde) till ett annat EU-land ska ta ut samma momssats som råder i det landet de säljer till, eftersom att den omsättning som ligger över tröskelvärdet anses ha gjorts inom det landet produkten ska till och inte från landet produkten skickas.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Skönt att inte riktigt behöva något, kan bara lätt utan stress glida in, och om det dyker upp något med riktigt bra rabatt (inte de där vanliga lurendrejeri REA priserna) så kan man slå till, och gör det inte det, så är det inte hela världen...
Hoppas ni andra där pengarna bränner hål i fickan på er, att ni hittar något gött ni söker.. till ett riktigt riktigt bra pris.

Gott Nytt BF, på er alla

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Swec lär skapa en dedikerad tråd och sektion några dagar innan rean börjar. Men visst. Stoppar väl ingen att börja tagga redan nu.

Jag tror vi kommer se reor på ps4 och xbox one, båda av första generationen.

Om någon iphone reas så tror jag det blir iPhone SE. Den är ju lite av en oddboll. Verkar lida lite av wii u-fenomenet. Folk vet inte riktigt om den/tror att de har antik hårdvara. Dock gillar jag den.

Kommer bli rea på mängder av hörlurar i vanlig ordning.

Någon butik lär ha schysst pris på SSD en bit under en krona per GB.

Blir förvånad om vi ser något wow gällande surface pro fyra. Ingen ersättare har kommit ännu och den är nååog rätt stabilt populär. Men visst ser vi SP4 i5 256 GB för 4990kr likt rean för snart två år sen (då SP2 med de specsen) så slår jag till!

Finns en dedikerad flik, men inget har kommit upp där än, vilket är lite konstigt tycker jag. Erbjudanden finns på många sidor nu.. =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Momsen justeras inte. Då skulle det bli dubbelbeskattning. Något som genom medlemsskap i EU inte får förekomma.
Köper du som privatperson från ett företag i England betalar du engelsk moms!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Om ett företag i ett annat EU-land säljer till Sverige för mer än 320 kkr ex moms på årsbasis skall detta företag vara momsregistrerat i Sverige och ta ut svensk moms (25%) av köparen. Det kallas för "omsättningströskel", se t.ex. Skatteverkets rättsliga vägledning.

Edit: pucktvåa. Så kan det gå när telefonen ringer...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Nej. Om ett företag i ett annat EU-land säljer till Sverige för mer än 320 kkr ex moms på årsbasis skall detta företag vara momsregistrerat i Sverige och ta ut svensk moms (25%) av köparen. Det kallas för "omsättningströskel", se t.ex. Skatteverkets rättsliga vägledning.

Edit: pucktvåa. Så kan det gå när telefonen ringer...

Jo det är helt riktigt. Såvida det är ett företag som säljer över tröskeln och som är momsregistrerat i Sverige.
Men hur som så "justeras" inte momsen upp. Det jag ville få fram i första hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jo det är helt riktigt. Såvida det är ett företag som säljer över tröskeln och som är momsregistrerat i Sverige.
Men hur som så "justeras" inte momsen upp. Det jag ville få fram i första hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Priserna på Amazon UK anges med brittisk moms, 20%, tills man kommer till kassan och väljer Sverige som mottagarland. Då visas priset med svensk moms, 25%, eftersom Amazon överskrider tröskelbeloppet och är momsregistrerat i Sverige. Om detta inte är att "justera momsen", vad lägger du då i det begreppet? Måste det ske i efterhand och faktureras separat för att vara en "justering" enligt dig?

Nåväl, nog med OT. Detta har inget med BF att göra.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

För er som har nära till gränsen i väst så finns de några kampanjer att gotta sig i här redan, om man sitter å jagar pris/produkt.

Dessa spelarna kommer givetvis med en ytterligare tidning till fredag men finner redan några riktigt bra erbjudande.
http://kundeavis.lefdal.com/LefdalDM/kundeavis_oddetall/
http://kundeavis.elkjop.no/preblackfriday/

Elgiganten i sverige har inte gått för blackweek på samma sätt som dem gjort här i norge, men erbjudanden som kommer i Norge brukar vara ungefär desamma som i sverige (+~5%)

//Sen har vi norska prisjakt sidan som också har vouchers och erbjudanden uppe och rullar.
http://www.prisjakt.no/blackfriday/?show=voucher_codes

Permalänk
Medlem

Var och köpte en Kenwood köksassistent åt mamma i julklapp i lördags på Gigantti (finska Elgiganten). Sen upptäckte jag i går att de har 15% rea på alla normalprissatta köksassistenter från Bosh, Electrolux och Kenwood i dag tisdag i veckans annosnblad. For dit och kollade läget och fick därefter 52,35 € återbetalt på mitt bankkort. Skönt med 30-dagars returrätt fast man handlar över disk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2000+:

Det stämmer inte. Handlare som säljer för över en viss summa varje år (tröskelvärde) till ett annat EU-land ska ta ut samma momssats som råder i det landet de säljer till, eftersom att den omsättning som ligger över tröskelvärdet anses ha gjorts inom det landet produkten ska till och inte från landet produkten skickas.

Lättast är ju att läsa vad tullverket skriver om ämnet!
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel/internet....

"Beställa varor från ett annat EU-land

När du beställer en vara från ett annat EU-land behöver du inte betala tull, moms eller några andra skatter för varan.

Det finns geografiska områden som ingår i EU:s tullområde men inte i EU:s skatteområde, till exempel Åland och de engelska kanalöarna Jersey och Guernsey. Om du beställer en vara från något av de här områdena behöver du inte betala tull för varan. Däremot behöver du betala moms och eventuellt andra skatter i Sverige"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Priserna på Amazon UK anges med brittisk moms, 20%, tills man kommer till kassan och väljer Sverige som mottagarland. Då visas priset med svensk moms, 25%, eftersom Amazon överskrider tröskelbeloppet och är momsregistrerat i Sverige. Om detta inte är att "justera momsen", vad lägger du då i det begreppet? Måste det ske i efterhand och faktureras separat för att vara en "justering" enligt dig?

Nåväl, nog med OT. Detta har inget med BF att göra.

Kan inte uttala mig om Amazon få jag aldrig beställt därifrån.
"Justering" lät för mig fel då det lät som att 5% skulle tas ut av någon ovanpå Englands 20%. Antingen betalar man 20% engelsk moms när man köper från ett engelskt bolag vilka ej når upp till gränsvärdet samt ej därmed är momsregistrerade i Sverige. Eller så betalar man 25% Svensk moms i det fallet du beskriver.

Nog om detta Nu hoppas vi på några bra BF-deals!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av DWDW:

Lättast är ju att läsa vad tullverket skriver om ämnet!
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel/internet....

"Beställa varor från ett annat EU-land

När du beställer en vara från ett annat EU-land behöver du inte betala tull, moms eller några andra skatter för varan.

Det finns geografiska områden som ingår i EU:s tullområde men inte i EU:s skatteområde, till exempel Åland och de engelska kanalöarna Jersey och Guernsey. Om du beställer en vara från något av de här områdena behöver du inte betala tull för varan. Däremot behöver du betala moms och eventuellt andra skatter i Sverige"

Tullverket får nog prata med Skatteverket om detta. Säljande företag är skyldiga att betala korrekt moms till i detta fallet Sverige om de säljer för över ett visst belopp per år till kunder i Sverige. Jag har svårt att se att företaget inte vill lämpa över denna kostnaden på kunden. Amazon.co.uk gör det definitivt.