Permalänk
Medlem

Söker en bra datorväska

tjenare

letar runder efter en bra datorväka för min 15" dell XPS (eller chassit är snarare 14")

väskan ska vara i god kvalité
slim
axelväska eller ryggsäck
bra fodring för datorn
gärna en del fack för att lättare organisera prylarna.

någon som kan tipsa om en bra väska?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Jag har en Targus, jag tycker den fungerar utmärkt och ser rätt så bra ut.
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/laptop-tillb...

Det står att den är för max 13-14" dock tycker jag det är lite konstigt för min dator är 14" och jag tycker det finns gott om utrymme för en större laptop.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar varmt Thule Crossover, har själv en 32L.
Har tuggat igenom många väskor i mina dagar men denna slår allt.

Fick i början många kommentarer från kollegor varför jag kommer med takboxen på ryggen.
Det roliga är att många av dem har en likadan nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloow:

Rekommenderar varmt Thule Crossover, har själv en 32L.
Har tuggat igenom många väskor i mina dagar men denna slår allt.

Fick i början många kommentarer från kollegor varför jag kommer med takboxen på ryggen.
Det roliga är att många av dem har en likadan nu

ja den har jag kollat lite på innan, tycker den ser rätt trevlig ut funderar dock på ifall 32l blir lite för stort? jag har en 5.11 Rush 24 väska på 33l och kan tycka att den känns rätt stor ibland.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

ja den har jag kollat lite på innan, tycker den ser rätt trevlig ut funderar dock på ifall 32l blir lite för stort? jag har en 5.11 Rush 24 väska på 33l och kan tycka att den känns rätt stor ibland.

Storleken är inget som jag har stört mig på. Jag tog 32an för att jag gillade disponeringen av de olika facken.

Har haft den både när jag cyklat, suttit på MCn samt vid promenad och den har aldrig känns som den är ivägen pg.a. storleken.

Sen har det väl lite att göra med hur stor ryggtavla du har. Är själv strax under 180 cm och normalbyggd, så har du något att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloow:

Storleken är inget som jag har stört mig på. Jag tog 32an för att jag gillade disponeringen av de olika facken.

Har haft den både när jag cyklat, suttit på MCn samt vid promenad och den har aldrig känns som den är ivägen pg.a. storleken.

Sen har det väl lite att göra med hur stor ryggtavla du har. Är själv strax under 180 cm och normalbyggd, så har du något att jämföra med.

jo det är klart.
packar jag min 33L 5.11 Rush 24 så blir den riktigt bulkig. nu packar man förvisso sällan så mycket. kan tänka mig att thule väskan är lite mer slimmad än rush 24 även med lite packning.

själv är jag 203cm och rätt bredaxlad, så får kanske bli en 32l ändå

EDIT:
Har nu beställt en Thule Crossover 32l

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008