Permalänk
Hjälpsam

@CyberVillain:
Skylake X är inte förskonat från barnsjukdomar.
[quote name=""Anandtech"]Due to circumstances beyond our control, this review has no Skylake-X gaming data. At the time of our SKL-X review, it was throwing up some issues and so we aimed to test at a later date.[/quote]
http://www.anandtech.com/show/11697/the-amd-ryzen-threadrippe...

Gräset är inte grönare på andra sidan, det har en annan nyans av brunt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Nya komponenter kom idag för en liten räcer maskin, väntar på mounting kit från Noctua till min D15.

Ni som skickat efter Noctuas mounting kit, hur länge fick ni vänta?

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på mounting kit till en Cryorig R1 själv, hoppas det inte tar allt för lång tid bara, visserligen lär resterande prylar ta nån vecka till för min del men vore surt om dom inte hann skicka i tid, beställde för en vecka sedan nu.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Nya komponenter kom idag för en liten räcer maskin, väntar på mounting kit från Noctua till min D15.

Ni som skickat efter Noctuas mounting kit, hur länge fick ni vänta?

https://www.pixeltopic.com/files/2017/8/refnkyvxioybx.jpg

Jag kan inte svara för Noctua men fick till min Phantek på typ någon vecka eller så. Det borde vara i princip samma leveranstid.

Vad har du för planer med den burken?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag kan inte svara för Noctua men fick till min Phantek på typ någon vecka eller så. Det borde vara i princip samma leveranstid.

Vad har du för planer med den burken?

Hej.

Jag tänkte sälja min maskin med 6700k och använda denna med 1600X till lite spel och programmering.
Har kört intel i säkert 20år så dags att prova lite amd, har testat 1800x innan men det strulade säkert för allt va i startskedet med buggigt bios mm.

Jag håller på mycket med en spelserver så jag har lite ftp program uppe och teamspeak och mängder med internetsidor mm
så det kan vara kul och prova denna.

Ska ha 16Gb 3200Mhz ram i och ett gtx 1070 grafikkort, Lagring blir en 240Gb ssd till systemet och en 500Gb ssd till övrigt.

Känner att denna 6 kärniga kan vara något för mig

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Ska ha 16Gb 3200Mhz ram i och ett gtx 1070 grafikkort, Lagring blir en 240Gb ssd till systemet och en 500Gb ssd till övrigt.

Känner att denna 6 kärniga kan vara något för mig

Vad tänker du köra för låda till det där, tänkte mer på att de flesta 1070 är väl rätt stora?

Mig personligen så är det GPU som känns som det som begränsar med ITX, annars är det en underbar plattform.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anonymous FTW:

Vad tänker du köra för låda till det där, tänkte mer på att de flesta 1070 är väl rätt stora?

Mig personligen så är det GPU som känns som det som begränsar med ITX, annars är det en underbar plattform.

Bitfenix prodigy chassi har jag, det sväljer långa kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är däremot många som använder skärmar med högre uppdateringsfrekvens.
Jag har en 1600 och testade att spela Battlefield 4 med upplåst fps. Även om man vill ha stabil 144 fps så klarar inte cpun av att leverera det, i alla fall inte på banan jag spelade. Stabila 120 fps går däremot galant. Det är ett spel som är 4-5 år gammalt och använder många kärnor. Nu kanske inte en 7700k klarar det heller i och för sig, det har jag ingen aning om men eftersom alla test i låg upplösning visar så mycket högre resultat så antar jag det.

Så kan det vara, kör det inte själv på min 1700x så kan inte svara på det, använder den uteslutande till videorendering där den går som tåget.

Men det jag menar är att jag ibland kör Civ1 i om jag minns rätt 480x320 så varför inte testa spel i det också?

Känns ju rätt löjligt att testa vad skit som helst i en upplösning som ingen jävel använder eller hur?
Oavsett hur fan något presterar i en upplösning som ingen avnänder känns ju bara "intelvänligt" eftersom de har högre ips, eller?

(Sent svar, sorry, inte varit inloggad på ett tag)

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

@cyprus:

@McMillan: Jag tror du har fel, de flesta använder datorn till spel, surfning, email, skype, youtube, spotify, social medier och dylikt. Där lär inte sex, åtta eller sexton kärnor ha någon större betydelse för flertalet användare.

Sorry för väldigt sent svar, inte varit online på länge.

Just det som du skriver, men många gör många av dessa saker samtidigt och det är där dessa 4+ cores gör skillnad.
Sen kanske en 8c/16t är overkill för många men "better safe than sorry"

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av McMillan:

Så kan det vara, kör det inte själv på min 1700x så kan inte svara på det, använder den uteslutande till videorendering där den går som tåget.

Men det jag menar är att jag ibland kör Civ1 i om jag minns rätt 480x320 så varför inte testa spel i det också?

Känns ju rätt löjligt att testa vad skit som helst i en upplösning som ingen jävel använder eller hur?
Oavsett hur fan något presterar i en upplösning som ingen avnänder känns ju bara "intelvänligt" eftersom de har högre ips, eller?

(Sent svar, sorry, inte varit inloggad på ett tag)

I lägre upplösning flaskar ej grafikkortet och man ser vad cpun levererar när den får gå på max, i högre upplösning flaskar grafikkort och cpun får ej andas ut.

Permalänk
Medlem

Överklockning av Ryzen 3 1200 för nybörjare

Läser man i kommentarerna så har en fått upp sin till 4,3GHz @1.350V

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om detta är nämnt tidigare då jag såg det nyss, aktuellt för asus x370 prime kort iaf, ska jag testa iaf då jag ännu inte fått mina 4 stickor att gå i 3200mhz.

PRIME X370-PRO BIOS 0810
1. Enhance Memory Compatibility for Ryzen CPU
2. Improve LAN stability before entering to OS

https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-X370-PRO/HelpDesk_...

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd

Jag drog in CROSSHAIR VI HERO BIOS 1501 igår. Märkte högre ljud på fläktarna direkt efter boot. Visade sig vara fär att nu rapporterar den 10 grader varmare. Så min fläktkurva i Fan 3 blev fel. Någon mer som meröjt den rapporterar temp annorlunda efter detta bios?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag drog in CROSSHAIR VI HERO BIOS 1501 igår. Märkte högre ljud på fläktarna direkt efter boot. Visade sig vara fär att nu rapporterar den 10 grader varmare. Så min fläktkurva i Fan 3 blev fel. Någon mer som meröjt den rapporterar temp annorlunda efter detta bios?

Jag tror mig att jag läst att man ska nollställa BIOS före flash av nytt BIOS, men det kanske bara gällde när den där hemska buggen fanns i första BIOSet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Överklockning av Ryzen 3 1200 för nybörjare

https://www.youtube.com/watch?v=olwn2JfpIWM

Läser man i kommentarerna så har en fått upp sin till 4,3GHz @1.350V

1600X har de klockat upp till nästan 6GHz på alla kärnor
http://hwbot.org/submission/3518342_der8auer_cpu_frequency_ry...

Dock med en volt på 1.95

Permalänk
Medlem

Ok lite uppdatering angående Cryorig och deras AM4 monteringskit, efter att ha beställt ett till R1 ultimate via Cryorigs hemsida så väntade jag lite drygt en vecka på ett svar att det skickats alls men något svar kom aldrig. Så jag kontaktade Cryorig igen via mail denna gång och fick omedelbart svar att monteringskittet hade kommit fram till deras svenska distributör och jag skulle kontakta dom direkt, dom förstod inte varför paketet inte skickats.

Distributören var PCB och dom hade inte hört ett pip om detta och visste ingenting alls om dessa monteringskit annat än att dom hade dom på lager, efter lite funderingar på telefon så var dom schyssta och skickade ut ett kit med spårningsbart paket, detta trots att dom normalt aldrig har att göra med privatpersoner direkt. Så lång historia kort, antingen strulade Cryorig eller så strulade PCB men det ordnade PCB upp i slutändan på ett snyggt och smidigt sätt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Inaktiv

Tjo,

Har nu byggt ihop min Ryzen maskin och är väldigt imponerad så min 6700K med tillbehör har svärsonen fått ärva.

Ryzen 1600X med moderkort GA-AB350N-Gaming WIFI.

Jag kör bios default settings och har ej rört några settings än, och har här kört ett stresstest på 5 min och tempen ökade ej mer.

Dock gick 3 kärnor i nästan 4.1Ghz och vet ej varför, kanske för den gick så svalt.
Eller så skiftade den max frekvens mellan kärnorna, ska kolla mer snart på ett test till.

Idle ca: 25-28 grader
Stress test: 50-52 grader.
VRM: runt 60 grader i stress

Cpu kylare har jag en Noctua D15 med 2st Cooling Arctic F12 Pwm 120 mm som inte går på full fart.

Bild till test: https://www.pixeltopic.com/files/2017/8/zfjgwozqlmegmei.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tjo,

Har nu byggt ihop min Ryzen maskin och är väldigt imponerad så min 6700K med tillbehör har svärsonen fått ärva.

Ryzen 1600X med moderkort GA-AB350N-Gaming WIFI.

Jag kör bios default settings och har ej rört några settings än, och har här kört ett stresstest på 5 min och tempen ökade ej mer.

Dock gick 3 kärnor i nästan 4.1Ghz och vet ej varför, kanske för den gick så svalt.
Eller så skiftade den max frekvens mellan kärnorna, ska kolla mer snart på ett test till.

Idle ca: 25-28 grader
Stress test: 50-52 grader.
VRM: runt 60 grader i stress

Cpu kylare har jag en Noctua D15 med 2st Cooling Arctic F12 Pwm 120 mm som inte går på full fart.

Bild till test: https://www.pixeltopic.com/files/2017/8/zfjgwozqlmegmei.jpg

Max turbo på en kärna är 4.0 GHz, men om man har bra kylning på en X modell av processorerna kan de ge en extra boost på någonstans mellan 0.0 och 0.1 GHz (tror också att bara en kärna boostade åt gången).

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wowsers:

Max turbo på en kärna är 4.0 GHz, men om man har bra kylning på en X modell av processorerna kan de ge en extra boost på någonstans mellan 0.0 och 0.1 GHz (tror också att bara en kärna boostade åt gången).

Ok tack.

Corsair 2x8Gb 3200MHz Led ville ej gå på 3200Mhz så jag bytte till ett kit Hyperx predator 2x8Gb 3200MHz och det gick på en gång och rullar fint på 3200MHz, Startade bara XMP.

Test: https://www.pixeltopic.com/files/2017/8/lnzxtswvaicfbc.jpg

Permalänk
Medlem

Fick mestadelen av grejerna idag och har precis byggt ihop klabbet, efter bios uppdatering så bootar den direkt på 3600MHz minne med xmp profil utan något extra pillande alls. Har inte kollat stabilitet än dock, slänger i Windows och tänkte att 2933 torde vara tokstabilt för det. Ska bli kul och se hur högt det går att dra det. 3733 bootar inte däremot med att enbart ladda xmp profil.

Edit: Testat lite mer nu och det verkar som 3600MHz på minnet är stabilt, kör c17 med 1.35vddr och 1,125 socv

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kör 3466MHz c16 t1 nu och det är 100% stabilt, 3600 vart inte helt 100 och jag vet inte hur mycket jag vill pilla på volten. Kör cpu i stock annars just nu.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Jag får bara ut 3200 C14 som mest från mina LPX 3600 C18 som är B-Die. Kör man AIDA64:s "Memory test" failar den efter ett par timmar med högre. Vet inte om det beror på att minnet är sämre binnat eller om det beror på moderkortet/processorn. Är ändå nöjd med det

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Trevligt!
Jag får bara ut 3200 C14 som mest från mina LPX 3600 C18 som är B-Die. Kör man AIDA64:s "Memory test" failar den efter ett par timmar med högre. Vet inte om det beror på att minnet är sämre binnat eller om det beror på moderkortet/processorn. Är ändå nöjd med det
http://i.imgur.com/pEUCrGA.png

Ja minnes hastighet är lurigt, ska prova lite tightare timings sen men först ville jag hitta en stabil punkt och utgå ifrån, ska prova och sänka spänningarna lite och se hur det reagerar också. Tar sån jäklar tid med stabilitetstestande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jag kör 3200Mhz cl14 på mina Ripjaws V. De är specade till 3600Mhz cl16 men det ville sig inte. Kanske ska göra ett nytt försök. Hittills har jag bara ställt in timings manuellt, ökat RAM voltage till 1.377 och SOC voltage ett litet snäpp (tror jag ökade med 0.1). Måste dock säga att jag är nöjd med 3200Mhz cl14 så det är ingen katastrof om det inte vill sig högre

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag lyckades få till med mina g.skill 3200 cl14 minnen. Lite bättre än jag trodde det skulle gå med 2x16 DR minnen faktiskt.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Nu vet jag inte om detta är nämnt tidigare då jag såg det nyss, aktuellt för asus x370 prime kort iaf, ska jag testa iaf då jag ännu inte fått mina 4 stickor att gå i 3200mhz.

PRIME X370-PRO BIOS 0810
1. Enhance Memory Compatibility for Ryzen CPU
2. Improve LAN stability before entering to OS

https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-X370-PRO/HelpDesk_...

För mig var det ingen skillnad. Mina Vengeance LPX 3000 är fortfarande fast på 2800Mhz.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Detta är vad jag lyckades få till med mina g.skill 3200 cl14 minnen. Lite bättre än jag trodde det skulle gå med 2x16 DR minnen faktiskt.
http://i.imgur.com/Al5GvI7.png

Nä det är ingen enorm skillnad mellan 3200 & 3466 speciellt inte då dual rank tenderar prestera bättre än single rank rent bandbreddsmässigt. Som du säger är också 3200 med DR jäkligt bra.

Edit: Verkar som lägre SoC volt än 1,1 så vill inte 3466 bli stabilt, kör också med lite extra ddr volt & lite förskjuten termineringsvolt, den ska egentligen vara hälften av ddr volt men enligt duktiga klockare kan man prova att höja terminering ett eller två snäpp från hälften, kör man 1,35 så kan 0,69 i terminering hjälpa till för högre klock istället för 0,675.

Gick precis igenom uefi lite mer och jävlar vad inställningar det fanns, trodde Ryzen uefi var lite spartanska med inställningar men det är det definitivt inte på detta mobo, går att manuellt ställa varenda minnestiming man kan drömma om (30+ olika) samt en drös i kompabillitetsgrejer som jag inte sett nämnas någonstans om Ryzen. Såg också att det finns P.state clockning/justering vilket jag är lite sugen på, behålla XFR på 4.1 & sen höjja all core boost till 3.9 kanske?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För mig var det ingen skillnad. Mina Vengeance LPX 3000 är fortfarande fast på 2800Mhz.

Blev ingen skillnad för mig heller.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

@tellus82: Ok. Ja man kan behöva dra upp volt en del för att stabilisera dom högre hastigheterna. Dock verkar det inte handla så mycket om volt tillslut och man får verkligen gå in och pilla med alla inställningar. Att lämna saker på auto har inte fungerat bra för mig när jag försöker få till högre hastigheter än 3200 eller tightare timings.
Så väldigt trevligt att alla bios med agesa 1.0.0.6 lagt till mer möjligheter. Var lite snålare med de första biosen så var svårt att få till några bra resultat.

Tidigare corsair minnen jag körde i 3466 behövde 1.4v för att vara stabilt på cl16 utan något värst optimerade subtimings samt 1.13v på soc för att vara stabilt. Jag har faktiskt haft det mycket lättare att få till det med dessa dr minnen otroligt nog och mina corsair minnen var också samsung-b men 8gb sr minnen. Bättre chip i dessa dr minnen antar jag.

Om någon annan med g.skill 2x16 3200 cl14 minnen och iaf crosshair 6 vill prova så är detta mina timings:

Och lite inställningar som behövdes för att det skulle gå att boota och få stabilitet:

ProcODT_SM 60 ohm
Cmd2T 1T
Gear Down Mode Enabled
Power Down Enable Auto
RttNom RZQ/3
RttWr RZQ/3
RttPark RZQ/1
MemAddrCmdSetup_SM Auto
MemCsOdtSetup_SM Auto
MemCkeSetup_SM Auto
MemCadBusClkDrvStren_SM 40.0 Ohm
MemCadBusAddrCmdDrvStren_SM 20.0 Ohm
MemCadBusCsOdtDrvStren_SM 40.0 Ohm
MemCadBusCkeDrvStren_SM 40.0 Ohm

soc volt 1.13v
dram volt 1.375v

Mycket av inställningarna jag provar med hittar jag på overclock.net forumet så all credit går till folket där

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay