Nvidia avtäcker Titan X med 12 GB GDDR5X och 3 584 CUDA-kärnor

Permalänk
Medlem

@superapan:
De har ju ingen konkurrens, AMD misslyckas år efter år, även RX480 är en total flopp jämfört med GTX1060. De har inte mycket att komma med i prestandasegmentet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Titta på gamla Ti mot Titan så har ibland Ti varit snabbare än Titan. Den enda konsekventa skillnaden har varit mängden minne. De kan alltså släppa ett 1080 Ti baserat på GP102 men minska mängden minne. Antingen hela vägen ner till 8 GB för att matcha 1080 eller så lägger de sig på 10 GB.

Andra konsekventa skillnader har även varit full DP support i Titan-serien, samt andra GPGPU funktioner som HyperQ och dynamic parallelism.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Nej, Titan är även för GPGPU skaran. Inget Titankort har varit slaktat med hänsyn till DP. Maxwell Titan X har riktigt dålig DP prestanda, men det gäller för hela Maxwellgenerationen, även Tesla och Quadro. Det är helt enkelt inte mer DP enheter i kislet.

https://developer.nvidia.com/ultimate-cuda-development-gpu

För att vara mer specifik så var en av anledningarna till att Nvidia släppte Titan för att erbjuda en instegsmodell för att sedan få företag att köpa Quadro och Tesla. Men de pratade inte lika mycket om det längre då det verkar som att första Titan sålde lite för bra åt det hållet. De tappade alltså försäljning av Tesla och Quadro som har betydligt bättre vinstmarginaler. Det brukar ju vara minst dubbla priset, om inte tre eller fyra gånger när man går över till Tesla. Senaste versionerna har ju primärt marknadsförts som spelkort och det är fortfarande speldrivrutiner du får vilket betyder sämre optimeringar för annat än spel. Artikeln du länkar är ju specifikt för första Titan baserat på Kepler.

Nyheten om nya Titan X på Nvidia Developer länkar direkt till Geforce.com och där är det spelfokus och inget annat.

Så Titan är spelkort i högsta skrytklass nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Den gamla chiphell "läckan" var ju bara delvis rätt: http://www.digitaltrends.com/computing/nvidia-pascal-1080ti-a... Där var det större skillnad mellan 1080 och nya Titan. Det som nu presenterats verkar vara ett mellanting mellan läckans 1080ti och nya Titan, men närmre 1080ti. Frågan är om det får plats en 1080ti däremellan?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Andra konsekventa skillnader har även varit full DP support i Titan-serien, samt andra GPGPU funktioner som HyperQ och dynamic parallelism.

980 Ti hade inte stryt DP-prestanda fast Maxwell var ju iof inte mycket till DP-prestanda till att börja med så hade man strypt mer hade det inte blivit något kvar.

Finns stöd för HyperQ även i enklare GPUer men exakt hur stödet ser ut är lite oklart. Jag kan inte hitta något alls om Hyper Q som är nyare än 2014. Från Nvidias sida skrev de mycket om det i samband med GK110 och sen dess har jag inte sett ett ord. Finns det fortfarande eller är det en av de revolutionerande förbättringarna som försvinner spårlöst för att ingen implementerar det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Varför skulle de lansera ett kort i den prisklassen? Vem skulle den rikta sig mot? Förmodligen samma målgrupp som Titan X riktar sig till. Varför ha två grafikkortstyper som riktar sig till de få som köper entusiastgrafikkort för dyra pengar? Ser ingen poäng med det.

1080Ti kommer förmodligen vara snabbare än Titan X och billigare och kommer rikta sig till den vanliga high-end marknaden.

Brukar inte Titan-korten vara 1-2 tusenlappar dyrare än Ti-korten? Så visst borde det finnas en plats i pris-spannet mellan Titan X och 1080?

Det var bara ett exempel på hur ett GP102-baserat kort kunde skalas ner, det betyder inte att 1080Ti kommer ha en sådan konfiguration, 1080Ti kanske inte släpps förän i vår och är baserad på GP100-krets, eller så kommer den ha exakt samma specifikation som Titan X vad det gäller minne och GPU.
Om Titan X har en fullskalig GP102-krets så blir det svårt att göra en 1080Ti som har så mycket annorlunda spec, men det kanske inte är en full GP102-krets och vi får se ett 1080Ti med t.ex. 3840 Cuda-kärnor, men i så fall kommer nog minnemängden vara den samma, dvs, 12GB.

Skrivet av Zotamedu:

Titta på gamla Ti mot Titan så har ibland Ti varit snabbare än Titan. Den enda konsekventa skillnaden har varit mängden minne. De kan alltså släppa ett 1080 Ti baserat på GP102 men minska mängden minne. Antingen hela vägen ner till 8 GB för att matcha 1080 eller så lägger de sig på 10 GB.

Minskat minne borde betyda minskad minnebuss, det behöver inte göra det, men det vore en konstig konfiguration om de blandar storlekar på minnesmodulerna på 4 resp 8 Gbit(finns det ens 4Gbit GDDRX5-moduler?) och det känns inte så troligt att de skulle halvera minnes-mängden till 6GB eftersom den då skulle ha mindre minne än 1070/1080, så därav, om Nvidia släpper ett till kort baserat på GP102 som inte har 12GB minne så är det mest sannolikt att de skalar ner minnebussen till t.ex. 320 bitars bredd och får då 10GB minne.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazzie:

Jaha, börja spara då... :s

Eller vänta på 1080Ti.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd

Stackars AMD oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Antingen det eller så vill Nvidia inte vänta och accepterar användningen av GDDR5 och GDDR5X istället. Nu har iofs Nvidia ett HPC-kort som använder HBM2 men det är ju inte direkt ett kort som masstillverkas och är heller inget som konsumenter använder. Med tanke på att det kortet kostar över 100 000kr så spelar det ingen större roll om HBM2 kostar då det ändå försvinner i priset.

Vega lär köra med HBM2 då den lär vara designad att använda just HBM2. Det går troligen inte bara byta till en annan minnestyp utan att behöva designa om delar av kretsen så istället hoppas man på att HBM2 blir klart för masstillverkning snarast. Lite riskabelt IMHO, Vega-baserade kort med GDDR5X hade nog fungerat fint med. Om det nu inte är så att Vega kommer använda olika minnestyper beroende på produktsegment och liknande. Vi vet ju rätt lite om Vega fortfarande.

Jo, vega ja. Men tidigare var inte 490 något halo kort, men AMD kanske gjort om hela sitt tänk vilka kort som ska ligga i toppen.

Kan ju även i för sig vara så att dom inte får tag i GDRR5X, så dessa får vänta med 490.

Skrivet av Swedish Berserk:

AMD har väl snarare sagt att det viktiga sortimentet med stora volymer är det som RX 480 ligger i och därför satsar man där först medans Nvidia börjat med toppkort och gått neråt.

SK Hynix har själva gått ut med att HBM2 ska komma i tredje kvartalet så tidigare än så får vi nog inte se Vega baserade grafikkort.

https://www.techpowerup.com/224149/sk-hynix-to-ship-hbm2-memo...

Jo vet det, men alltid bra med "skryt" kort. Få se om denna satsning varit fördel för amd (trots problemet med PCI-e).

Nu när 1060 släppts, ser ju inte 480 bättre ut i speltester precis (drar lite för mycket ström). Får hoppas tredjepart kommer med bättre resultat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nvidia ser ut att göra om ett av 3dfx alla misstag, låsa ute partnertillverkarna: https://en.wikipedia.org/wiki/3dfx_Interactive#Voodoo3_and_st...

Taken för Nvidia med Titan korten är inte att slå försäljningsrekord. Det är en så kallad Halo produkt som lanseras för att ohotat ge Nvidia Glorian (halo) av världens snabbaste grafikkort. Något som gör att övriga mainstream kort i Nvidias utbud serie ökar sin försäljning. Just därför så vill de att Titan korten har Nvidias formgivning och inte partnertillverkares. Ren marknadsföring alltså. Små och medelstora företag brukar även gilla att använda Titan kort som billiga CUDA kort istället för att lägga stora pengar på beräkningskort så som Tesla. De har dock lite begränsat med minne för detta.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

sjukt förvånande att det kommer så snabbt. 1080 har ju ingen konkurrens alls och kom just ut, ändå släpps det här så snart efter.

sedan är det ju ett absurt dyrt med $1200. räkna med $999 för 1080 ti, alltså samma pris som titan x maxwell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Det är en så kallad Halo produkt som lanseras för att ohotat ge Nvidia Glorian (halo) av världens snabbaste grafikkort.

295X2 slog Titan, Titan X, Titan X Black, så vet inte om de har försökt göra något annorlunda nu förutom att AMD väntar på bättre teknologi. (Fast de har ju gjort ett nytt kort för entusiaster men inte fått lika stor uppmärksamhet)

Finns även möjligheten att det här är en krets de har satsat "för mycket på" så att istället för att kasta iväg den så vill de sälja kortet i någon mått. Nvidia bevisade ju att de kan helt utan problem - även för fansen, införa en helt ny generation av grafikkort inom loppet av ett år. 980 släpptes året efter 780.

Mest sannolikt tror jag att 1080Ti kommer släppas ändå, typ december 2016 för att sedan gå vidare med 1170 och 1180 2017 med HBM2 (och jo det kommer påverka prestandan.)

Då tycker jag att AMDs metod är mycket bättre att släppa korten senare , än att försöka mjölka på med grafikkort som ger max 20 fps extra i lägre upplösning än 4K.

Jag tycker att 4K är en vettigare upplösning att tacklas mot och det verkar inte det här nya kortet försöka göra heller. Men nästa år lär det bli bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

295X2 slog Titan, Titan X, Titan X Black, så vet inte om de har försökt göra något annorlunda nu förutom att AMD väntar på bättre teknologi. (Fast de har ju gjort ett nytt kort för entusiaster men inte fått lika stor uppmärksamhet)

Finns även möjligheten att det här är en krets de har satsat "för mycket på" så att istället för att kasta iväg den så vill de sälja kortet i någon mått. Nvidia bevisade ju att de kan helt utan problem - även för fansen, införa en helt ny generation av grafikkort inom loppet av ett år. 980 släpptes året efter 780.

Mest sannolikt tror jag att 1080Ti kommer släppas ändå, typ december 2016 för att sedan gå vidare med 1170 och 1180 2017 med HBM2 (och jo det kommer påverka prestandan.)

Då tycker jag att AMDs metod är mycket bättre att släppa korten senare , än att försöka mjölka på med grafikkort som ger max 20 fps extra i lägre upplösning än 4K.

Jag tycker att 4K är en vettigare upplösning att tacklas mot och det verkar inte det här nya kortet försöka göra heller. Men nästa år lär det bli bättre

295X2 var ett kort baserat på dubbla GPUs. Med de problem som crossfire kan medföra som kommer med det. AMD har fortfarande inte lanserat en krets som är snabbare än Nvidias utbud på sistone utan att behöva köra ut kort med dubbla GPUs och sedan försöka jämföra dessa med kort som sitter med enkel GPU. Det är bara att titta på AMDs marknadsandelar. 295X2 gjorde absolut inget för att vända den negativa trenden eftersom att de genom detta kort inte fick mer effekten man får av att kunna demonstrera teknisk överlägsenhet, vilket Nvidia har kunnat via sina Halo produkter och därmed kapat till sig marknadsandelar.

Nvidia har haft en misslyckad lansering av ett HALO kort och det var Titan Z, ett dubbel GPU kort, som inte blev långlivat.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Menar du att jag skulle hitta fakta om Nvidias kostnader för produktion och tillverkning då eller va?

Tillverkningsprocessen är intressant då det har direkt med kostnad att göra. Alla som vill få chip gjorda betalar pris per wafer (kisel skiva). Dessa finns i olika storlekar 200-250-300mm
Ju mindre tillverknings teknik 28-16nm etc desto fler chip får man ut per wafer vilket gör att priset per chip sjunker. Av de övriga komponenterna på ett GPU kort kostar väl GDDR5 minnen lite medans strömförsörjningskretsarna har nog en låg kostnad då de görs i stora mängder till allehanda saker. Kretskortet kostar en del medans arbetet nog är betalt för länge sedan då kretskorten har sett rätt lika ut i många år endast små ändringar måste göras.
Så med fler chip per wafer så borde priset per chip sjunka vilket borde ge billigare grafikkort.
Men visst man passar man nog på att ta betalt för det finns alltid de som är beredda på att betala i början för det nya. Sedan sjunker priset allt eftersom och jag kan ge mig sjutton på att Nvidia fortfarande tjänar pengar på rabatterade GTX970/980 kort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, vega ja. Men tidigare var inte 490 något halo kort, men AMD kanske gjort om hela sitt tänk vilka kort som ska ligga i toppen.

Kan ju även i för sig vara så att dom inte får tag i GDRR5X, så dessa får vänta med 490.

Jo vet det, men alltid bra med "skryt" kort. Få se om denna satsning varit fördel för amd (trots problemet med PCI-e).

Nu när 1060 släppts, ser ju inte 480 bättre ut i speltester precis (drar lite för mycket ström). Får hoppas tredjepart kommer med bättre resultat.

Nu vet vi ju inte hur Vega-korten kommer namnsättas ens. Med tanke på hur lite utrymme som finns kvar i 400-serien ovanför RX 480 så kan det handla om Fury eller någon variant av detta. Jag har för mig sett att det ryktas komma fyra olika Vega-baserade kort. Polaris är en krets avsedd för mellansegment och neråt, Vega kommer ta produktsegmenten ovanför detta.

Skrivet av Alucius:

Taken för Nvidia med Titan korten är inte att slå försäljningsrekord. Det är en så kallad Halo produkt som lanseras för att ohotat ge Nvidia Glorian (halo) av världens snabbaste grafikkort. Något som gör att övriga mainstream kort i Nvidias utbud serie ökar sin försäljning. Just därför så vill de att Titan korten har Nvidias formgivning och inte partnertillverkares. Ren marknadsföring alltså. Små och medelstora företag brukar även gilla att använda Titan kort som billiga CUDA kort istället för att lägga stora pengar på beräkningskort så som Tesla. De har dock lite begränsat med minne för detta.

Nej, nyheten nämner att Nvidia kommer hantera detta Titan-kort själva så det lär troligen inte finnas några partnertillverkarkort alls och kortet går bara att få tag i via Nvidia. Det är inte helt olikt vad 3dfx försökte göra.

Vad gäller Titan och DP har det redan förklarats innan i tråden, de flesta av dessa kort har begränsad DP eller allmänt dålig DP-prestanda vilket gör det till premium spelkort. För professionell användning så skaffar man kort avsedda för den branschen och mjukvara.

Det är bara det första Titan-kortet som skulle kunna räknas som något mer än ett spelkort, resten gör det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Tillverkningsprocessen är intressant då det har direkt med kostnad att göra. Alla som vill få chip gjorda betalar pris per wafer (kisel skiva). Dessa finns i olika storlekar 200-250-300mm
Ju mindre tillverknings teknik 28-16nm etc desto fler chip får man ut per wafer vilket gör att priset per chip sjunker. Av de övriga komponenterna på ett GPU kort kostar väl GDDR5 minnen lite medans strömförsörjningskretsarna har nog en låg kostnad då de görs i stora mängder till allehanda saker. Kretskortet kostar en del medans arbetet nog är betalt för länge sedan då kretskorten har sett rätt lika ut i många år endast små ändringar måste göras.
Så med fler chip per wafer så borde priset per chip sjunka vilket borde ge billigare grafikkort.
Men visst man passar man nog på att ta betalt för det finns alltid de som är beredda på att betala i början för det nya. Sedan sjunker priset allt eftersom och jag kan ge mig sjutton på att Nvidia fortfarande tjänar pengar på rabatterade GTX970/980 kort.

Jag känner till det du pratar om och jag förstår att vi utifrån det kan spekulera vilt kring Nvidias tillverknings och produktionskostnader.

Men jag efterfrågade fakta.

Förr var det enklare då krympningar gav större besparingar automatiskt, idag är det mer komplicerat då processerna är dyrare och känsligare. Dessutom ökar lätt problematiken med läckströmmar och annat vilket gör det allt svårare att spekulera kring hur det faktiskt ser ut.

Sen har jag personligen inte hört något konkret om hur väl TSMCs 16nms process fungerar, hur är yielden osv?

Jag vet inte, har du någon fakta att bidra med som jag missat?
Jag håller inte full koll direkt numer...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

sjukt förvånande att det kommer så snabbt. 1080 har ju ingen konkurrens alls och kom just ut, ändå släpps det här så snart efter.

sedan är det ju ett absurt dyrt med $1200. räkna med $999 för 1080 ti, alltså samma pris som titan x maxwell.

Glöm inte bort alla girighetspålägg och annat som våra svenska försäljare alltid gör.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu vet vi ju inte hur Vega-korten kommer namnsättas ens. Med tanke på hur lite utrymme som finns kvar i 400-serien ovanför RX 480 så kan det handla om Fury eller någon variant av detta. Jag har för mig sett att det ryktas komma fyra olika Vega-baserade kort. Polaris är en krets avsedd för mellansegment och neråt, Vega kommer ta produktsegmenten ovanför detta.

Jo men att vänta med 490 som kanske inte ens kommer ha HBM (som inte är billigt, sänker ju yield dessutom)? Eller är det yield på större kretsar boven (eller just GDDR5x som det är brist på)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Glöm inte bort alla girighetspålägg och annat som våra svenska försäljare alltid gör.

ska väl bara gå att köpa direkt från nvidia vad jag förstår. MSRP lär hållas, $699 kostar ett gtx 1080 hos nvidia.
http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1080#cid...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Jo men att vänta med 490 som kanske inte ens kommer ha HBM (som inte är billigt, sänker ju yield dessutom)? Eller är det yield på större kretsar boven (eller just GDDR5x som det är brist på)?

Vega ska använda HBM2 och med stor sannorlikhet är det vad AMD väntar på. Så länge HBM2 inte kan masstillverkas så blir det för dyrt att använda minnestypen. Sedan kan det förstås ha uppstått problem i designen av Vega som segar upp det hela men jag har inte sett några rykten om något sådant. Verkar just vara HBM2 som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vega ska använda HBM2 och med stor sannorlikhet är det vad AMD väntar på. Så länge HBM2 inte kan masstillverkas så blir det för dyrt att använda minnestypen. Sedan kan det förstås ha uppstått problem i designen av Vega som segar upp det hela men jag har inte sett några rykten om något sådant. Verkar just vara HBM2 som ställer till det.

Låter ju rätt bra om HBM kryper ner till x90 klassen (men det vet man ju inte än) kan ju hamna i mellanklassen nästa gen (om AMD fortfarande är kvar i matchen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Snälla SweC gör ett hardcore-test med flytande kväve och ta världsrekord som på den gamla goda tiden!

OJ. Detta var före min tid.. Ja tack!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostade det sa ni? 5000? Kanske blir köp då

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Om nya Titan X har samma DVI-I stöd som tidigare så blir det för mig ett köp!

Permalänk
Medlem

"Grafikkortet kommer endast finnas för beställning via Nvidias egen webbplats."

Hur tror ni detta påverkar priset i Sverige?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Så inget HBM2 alltså? Intressant.

EDIT: Gillar att de tog bort GTX iaf. Låter bättre när man säger det: Geforce Titan X.

Förkortningen blir ändå GTX vilket blir smidigt med.

Lite som "THE GTX card"

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilushen:

Det känns ju ändå lite dumt att man skulle vilja tjäna pengar på ett kort som bara ett fåtal skulle köpa, det blir ju liksom inge pengar att jämföra med övriga segmentet 1080 och nedåt. Visserligen rätt så dyra dom också

Nu förstår jag inte ditt resonemang.
Varför skulle de inte vilja tjäna pengar det på det?
Det kostar ju inte mycket mer pengar att tillverka detta kortet än en 1080.
Självklart kommer de inte tjäna samma pengar eftersom volymen är mycket lägre.
Dock är detta en Halo produkt och det är inte säkert att Nvida får ut jätte många yields som duger att göra titan X av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Förkortningen blir ändå GTX vilket blir smidigt med.

Lite som "THE GTX card"

Nej, kortet heter Nvidia Titan X. Finns inget Geforce med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

ska väl bara gå att köpa direkt från nvidia vad jag förstår. MSRP lär hållas, $699 kostar ett gtx 1080 hos nvidia.
http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1080#cid...

Sedan läggs väl frakt, tull och moms på?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Tror AMD måste skrota sin GCN arkitektur helt och börja om från början för att ha en chans mot Nvidia. Det hjälper inte att mjölka samma arkitektur om och om igen för att sedan sätta ett nytt revisionsnummer och tro den är konkurrenskraftig. Absolut de skall fortsätta med async shaders för det är vägen att gå.

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/