En möjlig lösning till Swedbanks 2500kr Swish spärr?

Permalänk
Skrivet av Swires:

Hej

Låg i sängen och försökte sova men kunde inte sluta tänka på att utveckla denna idé som gör att man kan swisha utan problem utan att bekymra sig över maxgränsen Swedbank har på Swish.

Nu till vad jag tänkte på:
Både mamma och jag har en swish som är kopplad till varsitt konto där våra telefonnummer också är kopplad och fast. Mamma har ingen gräns på sina konton och då undrar jag om hon kan öppna ett helt nytt bankkonto som man sedan kopplar ett nytt nummer som inte har swish. Då kan man ta sin gamla telefon och kila ner till Telia och köpa sig ett simkort enbart för swish. Ska nog höra med min moder imorgon, men tänkte höra med er först om dett låter möjligt eller om ni har någon annan lösning som kanske fungerar bättre?

Jag tyckte detta var en bra lösning om man behöver swisha ofta. Enda nackdelen är att man inte har översikt över kontot själv, men frågar man bara hur mycket det är på kontot så är problemet löst!

EDIT:
Jag är under 18 år och det är helt omöjligt att ändra gränsen på 2500kr för minderåriga.

Hur tänker ni?

Minderåriga kan höja sin swishgräns. Jag är 16 år gammal och har en daglig gräns på 5000kr. Du kan helt enkelt ringa banken o fixa o fungerar inte de kan du antingen gå till banken eller skicka in ett formulär om det.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av SvararPåMassor:

Minderåriga kan höja sin swishgräns. Jag är 16 år gammal och har en daglig gräns på 5000kr. Du kan helt enkelt ringa banken o fixa o fungerar inte de kan du antingen gå till banken eller skicka in ett formulär om det.

Kan vara så att det var andra gränser/regler som gällde för 5 år sedan när trådstartare skrev inlägget

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord