GIGABYTE GeForce GTX 1070 GAMING G1 - 8G

Permalänk
Medlem

GIGABYTE GeForce GTX 1070 GAMING G1 - 8G

GIGABYTE GeForce GTX 1070 GAMING G1 - 8G som verkar finnas på lager. Har tidigare haft Gigabyte och deras twinfrozer har varit grymma, och kunnat klocka 15% utan att ändra volten.

Hittar tyvärr lite info om kortet men Gigabyte brukar göra sköna saker. Bra pris också i dessa börstider... Alla snackar ju om Strix dock...

Värt det eller avvakta? Har ett 970 så ingen panik...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

TwinFrozr är MSI's kylare.. inte GIGABYTES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

TwinFrozr är MSI's kylare.. inte GIGABYTES.

Sry mena Windforce såklart

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av candyraver:

Sry mena Windforce såklart

Denna kanske?
https://www.youtube.com/watch?v=kvB-fMW2cng

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av candyraver:

GIGABYTE GeForce GTX 1070 GAMING G1 - 8G som verkar finnas på lager. Har tidigare haft Gigabyte och deras twinfrozer har varit grymma, och kunnat klocka 15% utan att ändra volten.

Hittar tyvärr lite info om kortet men Gigabyte brukar göra sköna saker. Bra pris också i dessa börstider... Alla snackar ju om Strix dock...

Värt det eller avvakta? Har ett 970 så ingen panik...

Om du är intresserad av deras kylare o hur den är så kan du ju läsa detta, samma kylare fast gtx 1080 http://www.guru3d.com/articles-pages/gigabyte-geforce-gtx-108...

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Tackar!

Overall verkar det inte skilja så mycket på eftermarknadskylare. Varför pratar alla om Strix, vad skiljer det från t.ex EVGA/Gigabyte, fler LEDS?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tackar!

Overall verkar det inte skilja så mycket på eftermarknadskylare. Varför pratar alla om Strix, vad skiljer det från t.ex EVGA/Gigabyte, fler LEDS?

Det är inget speciellt med ASUS kort bara att de verkar ha gått ut hårdast med marknadsföringen. Dock är det det högst OCade kortet från fabrik (vad jag vet) men det betyder egentligen ingenting eftersom man kan göra sådant själv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Beställlde ett Palit GeForce GTX 1070 Super JT - 8GB 4699kr. Blir säkert bra, ljudlöst i windowsmijö och säkert lite OC möjligheter.
Undrar vad man kan få för en 970? Hoppas inte man helt missat begangnadmarkanden men 1500 bör man kunna få. Kanske mer på Blocket..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Det är inget speciellt med ASUS kort bara att de verkar ha gått ut hårdast med marknadsföringen. Dock är det det högst OCade kortet från fabrik (vad jag vet) men det betyder egentligen ingenting eftersom man kan göra sådant själv.

Gigabytes Xtreme kommer med samma klockor som ROG Strixkortet. Men som nämnt så kan man i många fall komma rätt långt i överklockning ändå.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gigabytes custom brädor tål jävligt mycket stryk och är riktigt överklockningsvänliga. Strix är hypat av någon anledning, aldrig riktigt förstått varför. Asus support är inte mycket att hänga i granen heller. EVGA kan jag inte uttala mig om förutom att jag är riktigt nöjd med deras PSU, inte rört deras grafikkort.

Permalänk
Medlem

Blir det en uppgradering att byta ut 2st sapphire 290 4gb i crossfire mot ett 1070?

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Gigabytes Xtreme kommer med samma klockor som ROG Strixkortet. Men som nämnt så kan man i många fall komma rätt långt i överklockning ändå.

Aha där ser man. Sen kommer ju Classified, Lightning osv säkerligen pusha det ännu högre.

Skrivet av AMDDDDD:

Gigabytes custom brädor tål jävligt mycket stryk och är riktigt överklockningsvänliga. Strix är hypat av någon anledning, aldrig riktigt förstått varför. Asus support är inte mycket att hänga i granen heller. EVGA kan jag inte uttala mig om förutom att jag är riktigt nöjd med deras PSU, inte rört deras grafikkort.

MSIs Gaming X brädor är ruskigt tåliga de med. Kika videon nedan, killen säger att det i teorin är nästan omöjligt att rosta kortet pga för hög OC.

https://www.youtube.com/watch?v=RmLghOdd8V0

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9