Gamingdator (980Ti, i7-6700K, 16 GB, vattenkylning ..)

Permalänk
Hedersmedlem

Gamingdator (980Ti, i7-6700K, 16 GB, vattenkylning ..)

Jag har bestämt mig för att jag inte behöver två stycken gamingdatorer i mitt arbetsrum och tänkte göra av mig med en av dem.

Datorn består av:

Chassi: NZXT Noctis 450 (svart) (Kvitto finns)
Moderkort: ASUS Z170 Deluxe - ATX / Z170 (Kvitto finns)
CPU: Intel Core i7-6700K (Kvitto finns)
Minne: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 / CMK16GX4M2A2666C16 (Kvitto finns)
Grafikkort: EVGA GeForce GTX 980 Ti Superclocked 6GB (06G-P4-4992-KR) (Kvitto finns)
Kylning: NZXT Kraken X61 All-in-One 280mm Liquid Cooler
SSD: Intel 520 120 GB
HDD: 1 TB Samsung HD103SI och 1 TB Samsung HD103SJ
PSU: FSP Aurum Pro 1200W 80+ Gold
Tangentbord: Qpad MK-85
Mus: Mionix 8200
Övrigt: NZXT HUE+ installerad. Kan flyttas.
Operativsystem: Windows 10 som uppgraderades från Windows 8. Hittar jag inte skivan för Windows 8 så skickar jag med en oöppnad Windows 10 Home USB-sticka som jag köpt tidigare.

Datorn har tyvärr inte används mycket det senaste året så jag har inte kört den överklockad eller pressat den speciellt mycket. Datorn har varit ansluten till en 4K skärm (se nedan) och utan problem drivit de flesta spelen i 4k-upplösning med mkt bra fps.

I de fallen kvitto finns så har jag markerat det. Det är främst till för de fall där fabriksgaranti fortfarande finns och denna garanti även gäller dig som andrahands-köpare.

Alla komponenter har inte sina lådor kvar men de flesta har det och då också alla eventuella tillbehör( t ex moderkort, PSU, tangetbord etc). Du behöver självklart inte ta med några extra lådor om du inte vill.

Skicket på datorn är mkt bra. Chassit kan ha någon/några små repor men i så fall är de väldigt små så de knappt syns. Den har stått på golvet avstängd mesta delen av tiden ur vägen.

Jag finns i Huddinge/Stockholm och av naturliga skäl är detta inte en dator jag vill/kan skicka utan att det blir svindyrt (plus att jag skulle behöva ta ut en del komponenter och skicka separat). Så det får nog bli hämtning only på denna.

Pris: Tja, nypris på delarna om man köper dom idag till dagens priser (inte när jag köpte) ligger runt 20000 Kr men självklart är den inte värd det. Så låt oss börja på 10000 Kr och så får ni ge bud (upp eller ner)

Personligen har jag varit väldigt nöjd med den när jag väl spelat så jag tror att med några små uppgraderingar, t ex en större SSD, så kommer den fortsätta hålla länge utan att den behöver uppgraderas mer.

Om en skärm även sökes till datorn så har jag en ACER - XB280HK 28" / 1ms / DP / 4K / G-Sync - skärm (kvitto finns), d v s 4k med G-Sync, som jag kan sälja tillsammans med datorn för 2000 Kr.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Hade jag varit på jakt efter en färdig dator hade jag slagit till direkt, trevligt startpris och bra annons, hoppas du får den såld.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Som ovan säger Bra Pris! Lycka tilL! (sugen på lite grejer om du "Styckar upp den" ) Men återkom gärna om så blir fallet !

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Utan Tgb, mus och belysning så har du 10k bjudet från mig.
Bor i Stockholm och kan hämta.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@Trigger . Budet noterat Trigger. Jag kan nog dra loss de där små led-stripparna utan problem i så fall :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Vill köpa, har pengarna, kan hämta. 11k bjuder. När avslutas budgivningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Björn Endre:

Nä sitter det hårt så låt bli..
Det jag menar är att själva burken utan kringutrustning ät det jag budar på..

Kan hämta på söndag med cash i handen.

/Trigger

Visa signatur
Permalänk

Vad är det för PSU?

Permalänk
Hedersmedlem

@Bighultsfred: 1200W FSP Aurum Pro 1200W 80+ Gold. Modulärt. Helt ok.

@Blommenstorvik Jag tänkte låta budgivningen gå till i eftermiddag/kväll och sen kan man hämta upp dator och allt från tidigt i morgonbitti. Så när jag kommer tillbaka från diverse grejer idag i eftermiddag kommer jag kolla vilka som fortfarande är intresserade och sen så slutföra affären. Ditt bud är noterat.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Finns skärmen kvar? Kan den skickas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig 12 K för skärm och dator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Maniki. Jag har noterat budet. Jag har skickat PM till @Blommenstorvik och sen @Trigger men får jag inget svar av någon av dom så återkommer jag för att se om du fortfarande är intresserad.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

@Maniki. Jag har noterat budet. Jag har skickat PM till @Blommenstorvik och sen @Trigger men får jag inget svar av någon av dom så återkommer jag för att se om du fortfarande är intresserad.

Okej, annars budar jag 13k nu, för skärm och dator.. Alltså högst bud, kan hämta idag, jag bor i Tumba, har nära till Huddinge. Då kan vi göra affären idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

@Maniki. Jag har noterat budet. Jag har skickat PM till @Blommenstorvik och sen @Trigger men får jag inget svar av någon av dom så återkommer jag för att se om du fortfarande är intresserad.

Okej, annars budar jag 13k nu, för skärm och dator.. Alltså högst bud, kan hämta idag, jag bor i Tumba, har nära till Huddinge. Då kan vi göra affären idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Maneki Du har PM

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

@Maniki. Jag har noterat budet. Jag har skickat PM till @Blommenstorvik och sen @Trigger men får jag inget svar av någon av dom så återkommer jag för att se om du fortfarande är intresserad.

Har inte fått något pm...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blommenstorvik:

Har inte fått något pm...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,
Ledsen att det tycks ha strulat sig. I min PM-lista så ser jag mitt PM till dig den 4 juni 19.35. Jag har själv haft lite problem med att inte få meddelande om nya PM så något tycks ha strulat till sig. Sorry.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

Hej,
Ledsen att det tycks ha strulat sig. I min PM-lista så ser jag mitt PM till dig den 4 juni 19.35. Jag har själv haft lite problem med att inte få meddelande om nya PM så något tycks ha strulat till sig. Sorry.

Är datorn såld? Annars är jag på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Blommenstorvik: Hej, tyvärr är den såld nu. Ska ta bort annonsen. När jag inte fick svar på några PM så gick den till den tredje i listan. Sorry.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

@Blommenstorvik: Hej, tyvärr är den såld nu. Ska ta bort annonsen. När jag inte fick svar på några PM så gick den till den tredje i listan. Sorry.

Tack för info iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com