Permalänk
Medlem

Speldator för runt 12k.

God eftermiddag.
Är detta en välbalanserad kundvagn eller är det något som ni anser bör bytas ut?
Datorn ska framförallt användas till spel och budgeten kan ökas något om det är så att det verkligen är värt det.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3081721&view=c

Permalänk
Inaktiv

Färgen på grafikkortet är fel, förutom det så kan du gå upp till en bättre kylare för att klocka högre. För i övrigt en mycket bra dator.

Permalänk
Medlem

Håller med, grym dator och med bättre kylare så får du mera prestanda per krona när du ändå köper upplåst processor.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bara pusha den till 4,2Ghz eller något sådant.
Dock så kanske jag skulle ta och slänga in en NH-D15 istället för att få lägre temp o ljudnivå.

Så galet bra pris på just de 390-x kortet så om jag skulle vilja ha annorlunda färg så får jag fixa det på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezter96:

Kommer nog bara pusha den till 4,2Ghz eller något sådant.
Dock så kanske jag skulle ta och slänga in en NH-D15 istället för att få lägre temp o ljudnivå.

Så galet bra pris på just de 390-x kortet så om jag skulle vilja ha annorlunda färg så får jag fixa det på egen hand.

Vill du ha en tyst dator skulle jag ta en annan tillverkare av grafikkortet. I Sweclockers test skriver dom följande om ljudnivån på XFX Radeon R9 390X:

"Kylanordningen hos XFX Radeon R9 390X är av en icke-semipassiv natur, vilket innebär att fläktarna fortsätter snurra även när kortet inte belastas. Med detta sagt bör det ändå nämnas att kortet är förhållandevis tyst under vila och bör i de flesta fall inte anses som störande.

Vid belastning är det dock en helt annan bild som målas upp, där kortets kylare behöver varva upp fläktarna rejält för att hålla temperaturerna i schack. I slutändan landar kortet på smått öronbedövande 52,5 dBA när det belastas, vilket placerar modellen bland de mest högljudda av eftermarknadsmodellerna vi någonsin tagit en titt på i testlabbet."

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4