Ny AMD-drivare på ingång idag? Ev 16.3

Permalänk
Medlem

Ny AMD-drivare på ingång idag? Ev 16.3

Kom igen nu AMD, ge oss en bra drivare!

Och giff mGPU-support för Black Desert Online och Division!

Borde ju dyka upp under dagen kan man tycka, enligt Terry Makedon's twitter

Diskussionsvärde.. eeh, pls no ruin our computer like Nvidia did.. ey?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jo, det bör dyka upp. USAs tidszoner innebär nog att det blir under kvällen/natten dock. Vore grymt att kunna aktivera grafikkort nummer två i The Division så man slipper köra på Medium, dock.

Sen om de har löst det här downclockingproblemet som har debatterats i flera månader nu för vissa modeller är en annan fråga. Eller om de har implementerat mer av CCCs funktionalitet i Crimson. Eller om det är WHQL eller beta nummer 6.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Jo, det bör dyka upp. USAs tidszoner innebär nog att det blir under kvällen/natten dock. Vore grymt att kunna aktivera grafikkort nummer två i The Division så man slipper köra på Medium, dock.

Sen om de har löst det här downclockingproblemet som har debatterats i flera månader nu för vissa modeller är en annan fråga. Eller om de har implementerat mer av CCCs funktionalitet i Crimson. Eller om det är WHQL eller beta nummer 6.

Hehe, lite så ja

De kan ju inte direkt skryta med hur bra crossfire fungerar heller direkt..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Kom igen nu AMD, ge oss en bra drivare!

Och giff mGPU-support för Black Desert Online och Division!

Borde ju dyka upp under dagen kan man tycka

Nya drivare brukar släppas efter midnatt, svensk tid.

Permalänk
Medlem

Crimson Edition 16.3

Radeon Software Crimson Edition 16.3 Highlights
Updated Crossfire Profiles available for
Hitman™
The Park
Support for​
Hitman™
Performance and Quality improvements for​
Rise of the Tomb Raider™(2)
​Up to 16% on AMD Radeon™ R9 Fury X Series vs AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.2.
​Gears of War Ultimate Edition(3)
Up to 60% on AMD Radeon™ R9 Fury X series vs AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.2.1
Up to 44% on AMD Radeon™ R9 380 series vs AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.2.1

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Crimson Edition 16.3

Radeon Software Crimson Edition 16.3 Highlights
Updated Crossfire Profiles available for
Hitman™
The Park
Support for​
Hitman™
Performance and Quality improvements for​
Rise of the Tomb Raider™(2)
​Up to 16% on AMD Radeon™ R9 Fury X Series vs AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.2.
​Gears of War Ultimate Edition(3)
Up to 60% on AMD Radeon™ R9 Fury X series vs AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.2.1
Up to 44% on AMD Radeon™ R9 380 series vs AMD Radeon™ Software Crimson Edition 16.2.1

Hoppas de lägger till lite mer innan den släpps

Permalänk
Medlem

Så ingenting nytt för The Division. Hur tänkte de nu? Visserligen trevligt att de påstår att downclocking-buggen är fixad och att de har utökad Crimsons funktioner något, men vafan liksom.

EDIT: Och inget nytt för legacy-kort, vilket tyvärr var lite väntat. Mina polare på 6950 CF kommer ju bli halvnöjd. Nån som vet om det går att lösa eller är man out of luck?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Arzei:

Så ingenting nytt för The Division. Hur tänkte de nu? Visserligen trevligt att de påstår att downclocking-buggen är fixad och att de har utökad Crimsons funktioner något, men vafan liksom.

EDIT: Och inget nytt för legacy-kort, vilket tyvärr var lite väntat. Mina polare på 6950 CF kommer ju bli halvnöjd. Nån som vet om det går att lösa eller är man out of luck?

Division släpptes ju nyss och är ett Gameworkspel, AMD har knappast haft möjlighet att optimera för det ännu.
Dessutom verkar ju AMD gå bra i det spelet redan, förutom CF. stödet för CF och SLI verkar bara bli sämre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Division släpptes ju nyss och är ett Gameworkspel, AMD har knappast haft möjlighet att optimera för det ännu.
Dessutom verkar ju AMD gå bra i det spelet redan, förutom CF. stödet för CF och SLI verkar bara bli sämre.

Indeed, nästa gång jag uppgraderar tänker jag undvika dubbla GPUer om inte situationen förbättras markant kommande året. Jag behöver dock rejält med kräm för att driva runt spel i 5760x1080 - med ett kort avstängt så kan jag inte köra på mer än Medium i The Division (vilket iofs fortfarande ser helt okej ut).

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ashwind:

Hoppas de lägger till lite mer innan den släpps

Släpptes ju igår

Permalänk
Medlem

@Klubba: Det var fortfarande 16.2.1 under win10 x64 men såg sen att de nya låg uppe för win7 och 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ashwind:

@Klubba: Det var fortfarande 16.2.1 under win10 x64 men såg sen att de nya låg uppe för win7 och 8

De finns för windows 10 om man väljer US sidan, av nån anledning har de inte lagt upp på EU sidan än, kanske skulle förtydligat.
Men jag installerade dessa igår kväll: http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-...

Edit: fast nu är det visst 16.2.1 där igen o_O vad fan är detta. När jag uppdaterar sidan gång på gång får jag 16.3 ibland och 16.2.1 ibland på exact samma URL, så prova uppdatera några ggr, 16.3 ska finnas där annars är här en direktlänk http://www2.ati.com/drivers/beta/non-whql-64bit-radeon-softwa...

Permalänk
Medlem

@Klubba: Jo jag gick in under windows 7 och hämta den eftersom det är samma

Permalänk
Medlem

@WoG:

AMD smyger in uppdateringar till Raptr och plays.tv men skriver inget om det i change-loggen, Lite synd för oss över-intresserade.
AMD och Nvidia har bytt plats lite, nu är det AMD som vinner benchs och Nvidia som bjuder på kassa drivers xD

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället